این روزها مطالب ضد و نقیضی درباره زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و باید دید تکلیف بررسی این دو لایحه در مجلس چه می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک‌سوم سال ۱۴۰۲ گذشته اما همچنان دسترسی به جزئیات بودجه امسال ناممکن است. مجلس اعلام کرده بودجه و پیوست‌های آن را به دولت ابلاغ کرده اما سازمان برنامه و بودجه می‌گوید در حال استخراج جزئیات و تغییرات صورت‌گرفته در آن است تا بتواند آن را منتشر کند.
زنگنه تاکید کرد: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق، مجلس دولت را مکلف کرد که لوایح و قوانین بودجه سنواتی به هیچ عنوان نباید مغایر با احکام دائمی کشور و همچنین قانون برنامه توسعه باشد.
سرپرست بانک مسکن  گفت: با توجه به مصوبه مولدسازی و همچنین بندهایی در بودجه ۱۴۰۲ بانک پس از اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نسبت به فروش این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد کرد.
رئیسی همچنین به معاون اول رئیس جمهور ماموریت داد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت‌ اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ضمن رصد تصمیمات دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری به عمل آورند.
در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، دولت با پیشنهاد کمیسیون تلفیق درخصوص نحوه تخصیص اعتبارات پروژه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین برخط شدن پرداختی‌های وزارت اقتصاد مخالف بود و بعد از رای آوردن این پیشنهاد مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه برخی معاونان و مدیران این سازمان به نشانه اعتراض صحن کمیسیون تلفیق را ترک کردند و در هنگام بررسی تبصره۱۲ که درخصوص حقوق و دستمزد بود، نماینده دولت در صحن مجلس حضور نداشت.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فروش اموال مازاد دولت نیز در برنامه ششم توسعه و همچنین در لوایح بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وجود داشت که دولت‌ها نیز می‌بایست نسبت به آن اقدام می‌کردند؛ زیرا این موضوع قانون مصوب است، اما در اجرا کردن این قانون موانعی وجود داشت که می‌بایست یک اقدام مهم راهبردی جهت فروش این اموال دولتی صورت می‌گرفت.
مسئولان سازمان غذا و دارو همچنان نگران بی‌ثباتی بازار دارویی کشور هستند و علت کمبود‌ها در پسادارویاری را کمبود نقدینگی در حوزه دارو عنوان می‌کنند؛ چراکه با آزاد سازی نرخ ارز، میزان نقدینگی مورد نیاز برای تامین دارو‌های وارداتی و همچنین تامین مواد اولیه وارداتی برای دارو‌های تولید داخلی چندین برابر شده است.
سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، کسری ۴۷۶ هزار میلیارد تومان بودجه در سال آینده را رد و تأکید کرد که در سال آینده کسری بودجه نخواهیم داشت. وی همچنین بیان کرد که در سال آینده تورم بالای ۴۰ درصد نیز نخواهیم داشت.
یک کارشناس اقتصادی گفت: لجبازی مجلس برای برنامه توسعه هفتم و عدم تایید بودجه ۱۴۰۲ باعث می شود تا اقتصاد در دست دلالان بیافتد و همچنین اقتصاد کشور در حال نااطمینانی کامل به سر ببرد.
نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: امروز بیش از یک ماه و نیم از قول رئیس‌جمهور برای ارائه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس می‌گذرد و همچنان ما معطل هستیم.
رییس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مصرف گاز در بخش خانگی ۳۳ درصد است و همچنین ۳۴ درصد از گاز به نیروگاه‌ها می‌رود. این رویه در شرایط تحریمی و کاهش درآمد‌های ارزی، قابل دفاع نیست. از طرفی سطح هدررفت انرژی هم در کشور بالاست و با وجود اینکه دومین دارنده ذخایر گاز در دنیا هستیم، شانزدهمین صادرکننده گاز به شمار می‌آییم و تا سال ۱۴۲۰ باید بحران گازی را تحمل کنیم تا پنج فاز پارس جنوبی افتتاح شود و بتواند کسری گاز را جبران کند.
اقتصاد کشورمان با ارز چند نرخی دست و پنجه نرم می کند و همچنان بستر مناسب برای تک نرخی شدن ارز از سوی سیاست گذار ارزی فراهم نشده. رویه ای که منجر به ایجاد رانت و تشکیل صف خرید دلار توافقی و مسافرتی شده است. به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است
در این جلسه همچنین موضوع تدوین برنامه هفتم توسعه کشور با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و با مشارکت فعال صاحب‌نظران و کارشناسان هر دو قوه به عنوان اولویت و ضرورت مورد توجه قرار گرفت تا این برنامه مستند بودجه سال ۱۴۰۲ قرارگیرد.
به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۲، برنامه هفتم توسعه و همچنین ضرورت بیش از پیش توجه به دلایل و راه‌های ناکارآمدی اقتصادی کشور که باید مورد توجه قرار بگیرند از اهم مباحث مطرح شده در نشست مشترک مجلس و دولت است.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: دولت برای پوشش هزینه‌های خود استقراض نمی‌کند.
مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت به روش‌های مختلف آسیب‌های گوناگونی را به بازار سرمایه وارد می‌کند. همچنین در فصل تابستان قطعی برق گسترده و خارج از برنامه رویداد که موجب کاهش تولید و افزایش هزیته تولید را نیز در بر داشت. ضمن این که در فصل زمستان احتمالا شاهد قطع گاز صنایع باشیم.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح شناسایی کودکان از طریق اسکن عنبیه چشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تهیه ۱۲ دستگاه، این طرح در ۱۲ استان در حال انجام است همچنین بنا داریم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه، تعداد دیگری دستگاه خریداری خواهد شد تا این طرح در تمامی استانها اجرا شود.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
با اعلام سرمربی تیم تراکتور برنامه نقل و انتقالاتی این تیم ادامه دارد و مسئولان این باشگاه در حال مذاکره با بازیکنان هستند.
بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه 1401 و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه 1402 کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در زمره محورهای مهم مباحث امروز بین دولت و مجلس بود
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام وساخت به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد وساخت در روزهای آینده بورس است.
جدیدترین آمار ارایه شده حاکی از آن است که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.
مشخص نیست که مهدی خسروی که توبیخ شده است، چگونه بعد از توبیخ رئیس و معاون صداسیما همچنان مجری برنامه های زنده بوده است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ