فصول اول و دوم از باب اول کتاب هفتم از قسمت هشتم جلد دوم (در اشخاص) قانون مدنی به موضوعات (خواستگاری) و (قابلیت صحی برای ازدواج) پرداخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائران مبتلا به مشکلات مفصلی برای شرکت در پیاده روی اربعین در اولین گام باید شرایط جسمانی خود را بسنجند و در مراحله بعد نکات لازم برای حظ سلامت خود در پیاده‌روی اربعین را فرابگیرند.
بیماران مبتلا به مشکلات قلبی به دلیل شرایط حاد جسمانی خود در پیاده روی اربعین باید حتماً نکاتی را جدی بگیرند تا سلامت جسمی آنها به خطر نیفتد.
زن و شوهر در روز تنظیم سند ازدواج، صفحات متعدد قباله نکاح را با سرعت امضا می‌کنند، درحالی‌که بسیاری از زوجین عملاً نمی‌دانند که امضا‌های آن‌ها پای چه تعهداتی ثبت می‌شود و چه اموری را می‌پذیرند.
متخصصان توصیه می‌کنند خوردن هندوانه بین ۸ تا ۱۰ ماهگی کودک در شرایط عادی و در صورت نداشتن مشکل یا بیماری ویژه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند. در مطلب زیر به برخی از فایده‌ها و نکات مهم درباره دادن هندوانه به کودک می‌پردازیم.
در صورتی که عقد نکاح به درستی منعقد نشده باشد و یا شرایط لازم برای انعقاد را نداشته باشد و زن هم از این قضیه اطلاع نداشته باشد و با مرد، نزدیکی کند، مهرالمثل به او تعلق خواهد گرفت. طبق ماده ۱۰۹۹: «در صورت جهل زن به فساد نکاح و وقوع نزدیکی زن مستحق مهرالمثل است.»
طبق قانون مدنی ایران، مرد به‌موجب عقد نکاح موظف است به همسر خود نفقه پرداخت کند. البته در شرایطی ممکن است مرد معاف از پرداخت مهریه شود. آن هم در شرایطی است که زن طبق قانون ناشزه شناخته شده و در مقابل همسر خود تمکین نکند.
داور لیگ برتری می‌گوید همچنان از ناحیه کمر مصدوم است ولی توانسته به شرایط قضاوت برگردد.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد، گفت: راکبین موتورسیکلت در شرایط لغزندگی این وسیله را فراموش کنند.
محمد محبی می‌گوید بعد از مصدومیتی که از ناحیه کمر داشته، به شرایط ایده‌آلی رسیده است.
پائولو دیبالا، ستاره رم، از ناحیه کمر دچار مشکل شده و باید آزمایش‌های بیشتر برای مشخص شدن شرایط او انجام شود.
نیمار هنوز نتوانسته از ناحیه مچ پا 100 درصد ریکاوری کند و به فاصله کمتر از یک ماه تا بازی برابر بایرن، پی اس جی نگران شرایط او است.
سالاری گفت: با وجود شرایط جوی نا مناسب مشکلی در تأمین و توزیع بنزین وجود ندارد،ضمن آنکه ذخیره سازی سوخت مایع در منطقه نکا انجام شده است.
هواپیمای ایرباس در طول آزمایش، قادر به تشخیص و واکنش به شرایط خارجی مانند مناطق پرواز، نواحی خاص و همچنین آب‌وهوا بود. این هواپیما مسیر پرواز جدیدی ایجاد کرد و همچنین این اطلاعات را به‌طور مستقل و خودران به کنترل ترافیک و سایر اپراتور‌های فرودگاه منتقل کرد.
فصول چهارم، پنجم و ششم از باب اول کتاب هفتم از قسمت هشتم جلد دوم (در اشخاص) قانون مدنی به موضوعات «شرایط صحت نکاح»، «وکالت در نکاح» و «در نکاح منقطع» پرداخته است.
سرمربی استقلال درباره حساسیت بازی با پرسپولیس نکات مهمی را بر زبان آورد.
علیرضا بیرانوند که در بازی ایران مقابل انگلیس از ناحیه بینی دچار شکستگی شده بود، در تمرین امروز تیم ملی پس از دو روز غیبت شرکت کرد. بیرانوند در این تمرین با محافظ روی صورت و کلاهی بر سرش شرکت کرد تا با این شرایط احتمال حضور خود در بازی با ولز را افزایش دهد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: شرایط بهبود بارش‌ها در اصفهان و به ویژه نواحی غرب و جنوب و منابع آبی استان تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت.
ایجاد رابطه مالی و زناشویی بین دو نفر، ثبت سند نکاحیه و مکتوب کردن تعهدات طرفین را توسط روحانیون مذهبی و افراد معتمد یا به اصطلاح ریش سفیدان ضروری کرده بود و بعد از نوشتن شرایط طرفین، اداره ثبت فقط از آن مطلع می‌شد.
سازمان هواشناسی با صدور زرد رنگ از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج و وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر از چهارشنبه تا پنجشنبه (۴ تا ۵ آبان‌ماه) خبر داد. این شرایط جوی در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان پیش‌بینی می‌شود.
مصدومیت مایک مانیان از ناحیه ساق پا بهبود پیدا نکرده و او تا پایان دور گروهی جام جهانی 2022 به شرایط بازی نخواهد رسید. اکنون باید دید تصمیم نهایی دیدیه دشان چه خواهد بود.
کارشناس فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی نکاتی را مطرح کرد.
اقدامی که مقتدی صدر انجام داد و معادلات سیاسی عراق را به هم ریخت و مقداری مسئولان عراقی را نسبت به این موضوع درگیر کرد که هنوز تبعات برخی مسائل وجود دارد. حتی ما نگران بودیم که با این شرایط اربعین چگونه برگزار خواهد شد، البته گمانه زنی هایی هم بود که احتمالا طرح های شیطنت آمیزی برای تحت الشعاع قرار دادن اربعین به عنوان یکی از بزرگترین کنگره های اسلامی مد نظر بوده که از ناحیه آمریکایی ها ،اسراییلی ها و حتی سعودی ها بعید نیست.
کشور قطر با وجود همه جاذبه‌های توریستی، اما به خاطر قوانین خاص داخلی شرایط سختی را برای مسافران جام جهانی ایجاد خواهد کرد.
مهریه عندالمطالبه است؛ یعنی به محض انعقاد عقد نکاح زوجه مالک مهریه می‌شود. در صورت بطلان نکاح یا فسخ آن از طرف مرد یا زن مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ