میگو‌های کله‌وزغی احتمالاً با دایناسور‌ها هم‌عصر بودند، اما واقعاً کدام حیوانات طولانی‌ترین عمر را روی این سیاره داشته‌اند؟ آیا فسیل زنده حقیقت دارد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ابزار‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه و تنها بر اساس چند کلمه یا جمله، تصاویری به ما ارائه می‌دهند که گاهی می‌توانیم دقایقی طولانی به آن‌ها نگاه کنیم و از جزئیاتشان لذت ببریم. در اینجا نمونه‌هایی از چنین تصاویری را می‌بینید؛ منظره‌هایی که هوش مصنوعی بر اساس توصیفاتی از جهنم ترسیم کرده است: جانورانی مهیب و اهریمنی، خزندگانی ترسناک که از دل آتش سربرآورده‌اند، شهر‌هایی در شعله و دود و درختانی آتشین با میوه‌های شیطانی.
چشمان آن‌ها به این جانوران این اجازه را می‌دهد تا در فاصله ۳۰۰ متری نیز شکار را تشخیص دهند و راه رفتن موج‌دارشان باعث می‌شود سرشان به جلو و عقب بچرخد. این بدان معناست که آن‌ها همیشه مراقب هستند. آن‌ها رحم ندارند و با عضلات قوی گلو و گردن خود می‌توانند به سرعت وعده غذایی خود را پایین بکشند.
زیستگاه جانوران مخوف استرالیایی متفاوت است. بعضی از آن‌ها در دریا و عده‌ای دیگر در خشکی زندگی می‌کنند. اکثر این موجودات از خصوصیات مرگبار خود برای صید غذا استفاده می‌کنند؛ طعمه‌ای که می‌تواند یک جانور دیگر یا حتی یک انسان باشد!
قصد داریم شما را با ۱۰ جانور بسیار عجیب دوران پیش از تاریخ آشنا کنیم که سازگاری‌های باورنکردنی با طبیعت پیدا کرده و قابلیت‌ها و ظواهر بسیار خاصی داشتند.
شاید شما هم عادت کرده باشید جانوران کوچکی مثل سوسک، قورباغه، موش و... را همیشه در قد و اندازه طبیعی‌شان ببینید؛ یعنی اندازه‌ای که به طور معمول با آن در نقاط مختلف دنیا دیده می‌شوند.
تاردیگراد‌ها یا خرس‌های آبی جانوران آبزی کوچک با هشت پا می‌توانند در محیط‌های شدید زنده بمانند، اما نتیجه مطالعه‌ای انجام شده نشان داد که این موجودات تخریب ناپذیر نیستند.
زامبی‌ها به آن شکلی که ما می‌شناسیم شاید فقط در فیلم‌ها باشند؛ اما جانورانی در دنیای واقعی هستند که برخی از ویژگی‌هایشان بی‌شباهت به زامبی نیست. کرم استخوان یا کرم زامبی یکی از این جانوران است.
جنس ها و گونه های منقرض شده متعددی از گیاهان و جانوران در کهربا یافت شده اند.
بسیاری از گونه‌ها این نام‌ها را در روزهای اولیه جمع‌آوری علمی کسب کردند که تا حدی توسط برنامه‌های استعماری گسترده‌تر قدرت‌های اروپایی در طول قرن‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تقویت شد.
صحبت از هوش حیوانات ما را به یاد جانوران گوناگونی می‌اندازد از از کلاغ گرفته تا میمون و طوطی، اما هیچ‌کس درباره هوش مار صحبت نمی‌کند.
بسیاری از جانوران دریای سفید که از رویداد انقراض جان سالم به در بردند و در دوره ی ناما باقی ماندند موجوداتی بزرگ و برگ مانند با نسبت سطح به حجم بالا بودند. این موضوع می تواند نشانه ای از سازگاری این حیوانات برای مقابله با کاهش اکسیژن اقیانوس باشد.
جنبۀ طنزآمیز چهره و شخصیت راکون‌ها به قلمرو سینما هم راه پیدا کرده است. فیلم «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» که سال قبل بیشتر جوایز اسکار را از آن خودش کرد، در یکی از صحنه‌های طنزآمیزش از حضور یک راکون مکانیکی استفاده کرده بود.
قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی از عملیاتی شدن بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در برابر خسارات ناشی از حمله جانوران وحشی در معرض انقراض برای نخستین بار خبر داد.
با مرگ «پیروز» باری دیگر ترس درباره انقراض یوز آسیایی قوت گرفت.
رده پستانداران با ۱۹۴ گونه شناسایی شده طیف وسیعی از جانوران را از نظر جثه در بر می‌گیرد، بطوری‌که پستاندار بسیار کوچکی که حشره‌خوار کوتوله نامیده می‌شود و فقط در حدود دو گرم وزن دارد و نهنگ‌های بزرگی با طول بیش از ۳۰ متر و ۱۳۰ تن وزن در آب‌های دریای جنوب را می‌توان در این رده مشاهده کرد.
این پژوهش ثابت کرد اروپایی‌های اولیه چرخه‌های زادآوری جانوران را با نشانه‌هایی در نگاره‌های خود ثبت می‌کردند.
از آنجایی که بسیاری از گونه‌های بومی مکانیسم‌های مقابله با جانوران مهاجم تازه از راه رسیده را نداشتند، دچار خسارات شدیدی شدند
هاجرخاتون قدمی جویباری پژوهشگر و مترجم زبان عربی درباره ویژگی این زبان می‌گوید: آنچه که باعث شده زبان عربی ماندگار باشد، وسعت واژگان است. در زبان عربی کاربرد هر کلمه برای معنا و مفهوم خاصی به کار گرفته می‌شود. یعنی نمی‌توان مفهوم آن واژه خاص را در مترادف‌های آن پیدا کرد. برای واژه فارسی نیش زدن چندین واژه عربی داریم. مثلا برای نیش زدن حیواناتی مانند زنبور و عقرب که از پایین دم‌شان نیش می‌زنند در عربی از واژه «یلسع» و برای نیش زدن مار و حیواناتی که از دهان نیش می‌زنند از واژه «یلدغ» استفاده می‌شود. همچنین برای جانورانی که درنده هستند واژه «ینهش» به کار می‌گیرند.
انزلی- تالاب بین المللی انزلی به عنوان مهم ترین و بزرگترین زیستگاه طبیعی جانوران ایران حال و روز خوشی ندارد و در صورت عدم احیا احتمال دارد به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود.
تغییرات آب و هوایی آینده، کل اکوسیستم سیاره ما را دگرگون خواهد کرد، اما جانورانی هستند که به بهترین شکل می‌توانند از این وضعیت جان سالم به در برند.
یکی از این جانوران کشورمان که مدتی است خطر انقراض تهدیدش می‌کند و دانشمندان و دلسوزان محیط زیست با چنگ و دندان در حال مراقبت و حفظ آن هستند، فوک کاسپین یا همان فوک خزری است.
یکی از این جانوران کشورمان که مدتی است خطر انقراض تهدیدش می‌کند و دانشمندان و دلسوزان محیط زیست با چنگ و دندان در حال مراقبت و حفظ آن هستند، فوک کاسپین یا همان فوک خزری است.
مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.
مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ