نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید میزان ارز در کشور را افزایش دهیم تا میزان وابستگی ما به دلار آمریکا کم شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق در جریان مراسمی با انتقاد از مداخلات آمریکا در عراق گفت: مایه ننگ است یک کارمند در خزانه‌داری آمریکا، کنترل عراق را در دست داشته باشد.
آذر منصوری نوشت: کانون مستقلی که وابستگی جناحی و سیاسی به هیچ یک از جریان‌های سیاسی ندارد و درست در روزی که باید قلم و اهل آن گرامی داشته شوند، به ناموجه‌ترین شکل ممکن به این خانه یورش می‌برند؟ مگر می‌توان بر اندیشه‌ها قفل زد؟
ایران باید شاهراه‌های اقتصادی طالبان در زمینه صادرات مواد مخدر را کنترل کند. در حال حاضر میزان فروش مواد مخدر مناطق تحت کنترل طالبان به ایران بیش از یک سال عملکرد عمرانی کشورمان است. یعنی فروش مواد مخدر تحت حمایت طالبان در ایران به اندازه با یکسال بودجه عمرانی کشور ما است. کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به یکباره به این اندازه به پول کثیف دست یافته باشد. متأسفانه دولت‌های مختلف در ایران نتوانسته‌اند این وابستگی را قطع کنند.
اگر می خواهیم از رهگذر دانش بنیان شدن اقتصاد ملی و صنایع، آسیب پذیری خود را در مقابل دیگران از بین ببریم و وابستگی مان را در زمینه ی اقلام راهبردی صنایع به کشورهای دیگر کاهش دهیم، باید دانش بنیان شدن در تمام سیستم و ساختار کشور مد نظر قرار بگیرد.
مشاور شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که عربستان باید بداند دوران وابستگی یمن به این کشور تمام شده است.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: وابستگی اقتصاد به دلار و نفت باید با برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، تقنین قوانین و اجرای درست دولت قطع شود.
خطبه‌های حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه آغاز شد.
عضو شورای ائتلاف جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور را باید از وابستگی به دلار نجات داد، گفت: صدمه دیدن معیشت مردم، سبک زندگی اسلامی ایرانی را نیز مخدوش می‌کند.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
جاوید قربان اوغلی گفت: سفر به چین می‌تواند گشایش منفذی برای کاهش فشار‌های اقتصادی باشد، اما وابستگی به یک کشور در سیاست خارجی خطرناک است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست مشاوران امور ایثارگران وزارت صمت گفت: باید روحیه از خودگذشتگی و ایثار را در جامعه نهادینه کرد تا تولید و کیفیت ارتقاء یابد.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صندوق‌های بازنشستگی به وابستگی این صندوق‌ها به بودجه عمومی دولت بازمی‌گردد و مجلس و دولت باید برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اهتمام داشته باشند.
«امانوئل ماکرون» معتقد است که اروپا باید جدای از آمریکا، استقلال بیشتری در فناوری و قابلیت‌های دفاعی به دست آورد.
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه حوزه فضا عامل ایجاد ثروت برای کشور هاست، گفت: اقتصاد فضا و کم کردن تدریجی وابستگی آن به سرمایه‌گذاری های دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: ما بر تأمین آزادی‌های مشروع آحاد جامعه تاکید داریم و بر همین اساس ضرورت دارد روش‌های تحقق این آزادی‌ها در سطح جامعه تعیین و تبیین شود و در قبال آنها گفتمان‌سازی صورت گیرد.
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، گفت که آمریکا باید وابستگی خود را به این سازمان و تولیدکنندگان خارجی نفت کمتر کند.
چنارانی در خصوص بازداشت تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران طی چند روز اخیر و پیگیری این بازداشت‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صد در صد مطمئن باشید اگر وابستگی خاصی به گروهک و یا جایی نداشته باشند، یک رأفت بسیار خوبی شامل این عزیزان هم می‌شود.
پیشتر در همین رابطه، اتحادیه اروپا اعلام کره بود که اسرائیل می‌تواند منبع جدیدی برای تامین گاز اروپا باشد زیرا این اتحادیه به دنبال کاهش وابستگی به انرژی روسیه است.
بوربور گفت: ما باید براساس امکانات خودمان و بدون وابستگی به نفت کشور را اداره کنیم. در واقع رویکرد ما باید این باشد که نفت را تبدیل به محصولاتی کنیم که تحریم روی صادرات این محصولات اثر نگذارد.
یک محقق بین المللی در یادداشتی نوشت: اروپا به جای مقصر جلوه دادن خاورمیانه، باید برخورد دوگانه خود در استفاده از سوخت های فسیلی را اصلاح نماید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ