رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه حوزه فضا عامل ایجاد ثروت برای کشور هاست، گفت: اقتصاد فضا و کم کردن تدریجی وابستگی آن به سرمایه‌گذاری های دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از دستیابی متخصصان کشورمان به فناوری موتور‌های رم‌جت خبر داد و گفتنی است از این نوع موتور در ساخت موشک‌های کروز سوپرسونیک استفاده خواهد شد.
در راستای ارتقاء کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا،‌ این گروه خودروساز و شرکت تولیدکننده قوای محرکه DAE چین،‌ با هدف تولید خانواده نسل جدید خانواده موتور در شرکت مگاموتور،‌ ‌قرارداد همکاری امضاء‌ کردند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اقدامات ارزشمندی در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی و تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر انجام شده است.
مهندسان انستیتو فناوری ماساچوست(ام آی تی) موتوری یک مگاواتی ابداع کرده اند که گامی مهم در ساخت هواپیماهای برقی بزرگ در آینده است.
وبگاه «آرتی» روسیه نگاهی به مهم‌ترین محورهای مواضع پوتین در پی تهاجم صبح امروز پهپادهای رزمی کی‌یف به پایتخت روسیه پرداخته است.
هزینه‌کرد اشخاص حقوقی برای تولید و انتشار محتواهای فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های خارجی و ساخت فرهنگسرا، به‌صورت کامل به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۷۰ نظامی اوکراینی و مزدور خارجی و سرنگونی یک فروند جنگنده «سوخو ۲۴» طی ۲۴ ساعت اخیر در محورهای مختلف جنگ خبر داد.
بوئینگ ۷۳۷ مکس، چهارمین نسل از هواپیما‌های سری ۷۳۷ بوئینگ است با تغییرات انجام گرفته در طراحی بال‌ها و البته به روزرسانی موتور‌های این هواپیما، سری مکس غیر از مصرف سوخت کمتر، توانایی پرواز بیشتری را هم دارد. بیشتر قطعات این هواپیما ارتقا یافته‌اند که بازدهٔ آن را نسبت به ۷۳۷ معمولی، به طرز چشمگیری افزایش داده است. بویینگ حتی ادعا می‌کند این هواپیما مدرن‌تر و بهینه‌تر از مدل ایرباس ۳۲۰ است که در کلاس یکسان با این بویینگ ساخته شده.
در سال‌های اخیر، درکنار موتور‌های برقی و سیستم‌های هیبرید، پیشرانه‌های احتراقی هم پیشرفت چشمگیری کرده‌اند. در این مطلب، برترین نمونه‌ها از موتور‌های تمام‌بنزینی تولیدشده سال‌های اخیر را مرور کرده ایم.
اگر از خود می‌پرسید که هواپیما‌ها از چه نوع سوختی استفاده می‌کنند پاسخ ساده است: نوع سوخت هواپیما‌ها نتیجه مستقیم نوع موتوری است که در آن هواپیما به کار می‌رود. ساده‌تر اینکه، هواپیما‌های تجاری و جنگنده از سوخت‌های بر پایه کروسن (kerosene) یا نفت سفید استفاده می‌کنند، اما معمولاً محصولات خاصی نیز به این سوخت اضافه می‌شوند. این ترکیبات شامل ضد یخ، هیدروکربن، غیرفعال کننده‌های فلز و آنتی اکسیدن است و هر چیزی که از زنگ زدگی و یخ زدن در ارتفاعات بالا جلوگیری کند.
وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۴۰ نظامی اوکراین و سرنگونی دو فروند جنگنده سوخو ، یک بالگرد و ۱۴ پهپاد این کشور در محورهای مختلف جنگ خبر داد.
چیزی که HAWC و دیگر موشک‌های شبیه آن را خارق العاده می‌سازد این است که توسط یک موتور اسکرمجت تغذیه می‌شود، که متفاوت از موتور‌های ساب سونیک استاندارد یا حتی رمجت عمل می‌کند. به دلیل عمل کردن در سرعت‌های بسیار بالا، موتور این موشک از یک ورودی استفاده می‌کند تا هوای فشرده سوپرسونیک را با فشار به درون بکشد (رمجت‌ها تنها از هوای ساب سونیک در درون سیستم استفاده می‌کنند) و سپس آن را با سوخت هیدروژنی ترکیب کرده که به موتور امکان می‌دهد به سرعت ۵ ماخ و فراتر از آن برسد.
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو راکت انداز ساخت آمریکا در دونتسک و کشته شدن بیش از ۲۴۰ نظامی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو جنگنده بمب افکن ساخت آمریکا در دونتسک و کشته شدن بیش از ۲۴۰ نظامی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو جنگنده بمب افکن ساخت آمریکا در دونتسک و کشته شدن بیش از 240 نظامی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ در 24 ساعت گذشته خبر داد.
صاعقه هواپیمای جت جنگنده - بمب‌افکن ساخت ایران است و نخستین پرواز آزمایشی آن در بهار ۱۳۸۳ انجام شد. یک شهروند تبریزی در فرودگاه تبریز توانست لحظه شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده صاعقه ارتش را حین مانورهای تمرینی این هواپیما در فرودگاه تبریز ثبت کند.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه ما این مصوبه را داشتیم که موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشود، گفت: ما باید موتورهای برقی و انژکتوری را وارد می کردیم تا مساله آلایندگی در این بخش حل شود اما هنوز موتورهای کاربراتوری وارد شهر می شود.
رئیس سازمان محیط زیست گفت:منابع پاکی همچون انرژی خورشیدی و باد در کشور ما وجود دارد اما متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده بود اما به کمک موتورهای برقی این کار انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دست کم ۲۳۰ نظامی اوکراینی و سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ و پنج پهپاد اوکراین در محورهای مختلف در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دست کم ۲۳۰ نظامی اوکراینی و سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ و پنج پهپاد اوکراین در محورهای مختلف در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نماینده تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.
آخرین داده‌های ترافیکی حاکی از انسداد فصلی محورهای لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه و سی سخت - پادنا است.
در گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خبرگزاری رویترز بخش‌هایی از آن را منتشر کرده بود، تاکید شده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد، از میزان لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای فراتر رفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ