«بر روی سازند گچساران، سد‌های زیادی بدون افت کیفیت آب ساخته شده است»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روی کین، اسطوره منچستریونایتد، پس از شکست مقابل تاتنهام انتقادات تندی را علیه شاگردان اریک تن هاخ مطرح کرد.
کاپیتان ملوان معتقد است عملکرد این تیم برابر استقلال نویدبخش روزهای خوب است.
هادی طاووسی یکی از چهره‌های خاصی است که جزء تاریخ شفاهی فوتبال ایران محسوب می‌شود و حرف‌های او بسیار خواندنی است.
وزیر اقتصاد لبنان، از نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درخواست کرد تا سیلوهای گندمی را که در انفجار بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.
مهاجری نوشت: شاید اگر مسوولان دولتی برخلاف توصیه رییس‌جمهور، حرف نزنند، وعده ندهند، توجیه نکنند، سکوت پیشه سازند و کمتر روی اعصاب مردم یورتمه بروند، اینقدر از چشم خلق نیفتند.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با ابراز خوشنودی از اینکه برای همه روشن شده که با دنیا باید تعامل کرد، افزود: خوب است همه فهمیدند راه اصلاح کشور از تعامل با جهان و روابط با همسایگان می‌گذرد، نه با دعوا و نزاع و شعار نوشتن روی موشک. امیدوارم این رویکرد ادامه پیدا کند و فقط به دو، سه مورد ختم نشود و تبدیل شود به حرکتی برای توسعه کشور و تعامل سازنده با جهان. خوب است همه فهمیدند نمی‌شود سفارت آتش زد و دردسر ایجاد کرد.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با ابراز خوشنودی از اینکه برای همه روشن شده که با دنیا باید تعامل کرد، افزود: خوب است همه فهمیدند راه اصلاح کشور از تعامل با جهان و روابط با همسایگان می‌گذرد، نه با دعوا و نزاع و شعار نوشتن روی موشک. امیدوارم این رویکرد ادامه پیدا کند و فقط به دو، سه مورد ختم نشود و تبدیل شود به حرکتی برای توسعه کشور و تعامل سازنده با جهان. خوب است همه فهمیدند نمی‌شود سفارت آتش زد و دردسر ایجاد کرد.
محققان با استفاده از امواج اولترا ساوند وضعیت مشابه خواب زمستانی را در موش ها به وجود آوردند و امیدوارند در آینده این ابداع را روی انسان ها برای انجام جراحی و سفر فضایی به کار گیرند.
ابتدا غذا را از روی اجاق بردارید و کناری قرار دهید تا کمی سرد شود. سپس از این راه‌حل‌ها استفاده کنید. چند تکه یخ را داخل ظرف حاوی سوپ یا خوراک پرچرب بریزید، سپس به سرعت آن‌ها را خارج سازید. اگر لازم بود، این کار را چند بار تکرار کنید. با انجام هر دو روش می‌بینید که هر بار مقداری چربی، روی برگ کاهو یا یخ، لایه می‌بندد.
مرحوم آیت‌الله مجتهدی درباره ابواب بهشت گفته است: در اینجا منظور این است که خداوند ما را از گناهانی که در طول عمر خویش انجام داده‌ایم پاک سازد و حسنات و کار‌های نیک ما را افزون سازد؛ چرا که تا انسان گنهکار باشد و از خیرات و حسنات به دور باشد، بهشت بر او حرام خواهد بود و تنها هنگامی درب‌های بهشت روی او گشوده می‌گردد که هیچ گناهی بر او نباشد و اینکه می‌گوییم در‌های بهشت را بر روی ما بگشای، به این خاطر است که خداوند به ما عنایت فرماید تا طوری در دنیا زندگی کنیم که بتوانیم در آخرت از هر دری که خواستیم وارد بهشت شویم.
هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده دارای سیستم منور‌های سوزان جدید برای گول زدن موشک‌ها و لیزر‌های پیشرفته خواهد بود که نه تنها می‌توانند سیستم مسیریابی موشک‌های هدایت شونده را از کار بیندازند، بلکه آن‌ها را در حین پرواز نیز نابود سازند. سیم کشی جدید نیز در برابر حملات الکترومغناطیسی ایمن بوده و به ایر فورس وان امکان می‌دهد که در صورت وقوع انفجار هسته‌ای در همان حوالی نیز به کار خود ادامه دهد. شکل جدید بال‌ها نیز به هواپیما امکان می‌دهد روی باند‌های کوتاه تری بلند شده و فرود بیاید.
مقامات پلیس می‌گویند: آثار خفگی روی گردنِ سازنده واکسن کووید «اسپوتنیک وی» و همچنین جراحات چاقو و خراشیدگی روی بدن وی مشاهده شده است.
این پهپاد که به خاطر پرداخت هزینه‌های ساختش توسط مبین خان، روی بدنه اش با نام مبین ۱۲۳۱ معرفی شده است و بر بدنه نام زبیب که احتمالا سازنده این هواپیمای بی سرنشین است هم دیده می‌شود. ساخت هر پهپاد جنگی در کمترین حالت هزینه‌ای حدود ۱۰۰ هزار دلار دارد، اما طالبانی‌ها هیچ اطلاعات دقیق و قابل سنجشی درباره این ساخته جدید خود ارائه نکرده اند.
چند هفته پیش بود که خبر رسید مایکروسافت سرمایه‌گذاری هنگفتی روی شرکت سازنده آن یعنی OpenAI کرده تا به‌نوعی آن را به‌انحصار خودش دربیاورد. این سرمایه چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است.
«سد چم‌شیر» که آن را «گتوند ۲» نیز نامیده‌اند، روی سازند نمکی گچساران ساخته شده؛ همان سازندی که «سد گتوند» در شمال خوزستان را از «شاهکار ملی» به «فاجعه ملی» تبدیل کرد. این‌بار نگرانی از شور شدن رودخانه زهره و شوره‌زار شدن شرق خوزستان است.
عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ۷۰ درصد سد چم‌شیر روی سازند گچساران است، گفت: بر اساس گزارش‌های داده شده آورد رودخانه زهره در محل سد چمشیر، ۱.۷ میلیارد مترمکعب خواهد بود و بر این اساس برنامه‌ریزی کرده‌اند در حالی که این برآورد بر اساس آمار سال ۸۸-۸۷ است و می‌دانیم در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم، میزان بارش‌ها به شدت کم شده و آورد رودخانه کاهش یافته است. از طرف دیگر، منشاء شوری‌ها معلوم نیست بنابراین با توجه به ابهامات در ورودی و خروجی، نمی‌توانیم به این داده‌ها اعتماد کنیم.
صنعت ساختمان و به ویژه سدسازی به دلیل استفاده از منابع و انرژی قابل توجهی بر محیط‌زیست اثر می‌گذارد. مدیریت اثر‌های محیط‌زیستی سد‌ها برای مخازن آب در کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد. تولید مواد، استفاده از تجهیزات و حمل و نقل به عنوان عوامل انتشار دی‌اکسیدکربن در سد‌ها در نظر گرفته می‌شوند.
شرکت سازنده توپ‌های جام جهانی به صورت رسمی اعلام کرد که گل نخست پرتغال به اروگوئه بدون برخورد با کریستانو رونالدو به ثمر رسیده است.
پس از سال‌ها شکست پژوهشی پژوهشگرانی که بر روی زوال عقل کار می‌کنند در مورد یک داروی آنتی بادی تازه به نام «لکانماب» هیجان زده شده اند. هیچ کس انتظار ندارد که این دارو روند زوال شناختی را متوقف سازد. با این وجود، حتی در صورت کمک به کُند کردن روند بیماری نیز ساخت این دارو یک پیشرفت خواهد بود.
مربی سازنده کشتی فرنگی کشورمان گفت: آذربایجان تنها روی نام کشتی‌گیران ایران تمرکز کرده بود و فکر می‌کرد می‌تواند با عنوان‌داران خود قهرمان جام جهانی شود.
مربی سازنده کشتی فرنگی کشورمان گفت: آذربایجان تنها روی نام کشتی‌گیران ایران تمرکز کرده بود و فکر می‌کرد می‌تواند با عنوان‌داران خود قهرمان جام جهانی شود.
مهاجم ایرانی پورتو سازنده هر دو گل تیمش در بازی امشب بود.
اگر‌ انتقادی هست باید سازنده باشد نه از روی غرض؛ این ضعیف ترین شروع پرسپولیس در سال های اخیر بوده اما نمی‌توانیم بگوییم این تیم ضعیف بوده است.
تولاّ، مؤمنان را به سوی نیکیها و نیکان جذب می کند و به مانند نیروی جاذبه ای قوی، خواه ناخواه آنان را در مسیر حق نگاه می دارد. از این روی، مؤمنان با تولاّ هم حرمت نیکان رانگاه می دارند و هم خود را در مسیر آنان قرار می دهند و به سوی حق می روند. و تبرّا آنان را از بدیها و بدها دور می سازد و به مانند نیروی دفع کننده ای خواسته و ناخواسته آنان را از مسیر باطل که علامتش ناپاکان امت هستند، دور می سازد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ