«سد چم‌شیر» که آن را «گتوند ۲» نیز نامیده‌اند، روی سازند نمکی گچساران ساخته شده؛ همان سازندی که «سد گتوند» در شمال خوزستان را از «شاهکار ملی» به «فاجعه ملی» تبدیل کرد. این‌بار نگرانی از شور شدن رودخانه زهره و شوره‌زار شدن شرق خوزستان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان روز گذشته (۱۱ مردادماه) حداکثر دما در ایستگاه هواشناسی امیدیه ۵۱.۸، شوش ۵۱.۵، آبادان ۵۱.۳، بستان ۵۱.۲، صفی آباد دزفول ۵۰.۵، اهواز، رامهرمز و بندر ماهشهر ۵۰.۲ درجه سانتیگراد بوده است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در اغلب مناطق خوزستان مورد انتظار است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته، هوای سه شهر استان به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به استقرار توده هوای گرم در استان از ثبت دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در پنج شهر استان خبر داد.
اهواز- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: این استان تأمین کننده ۵۰ درصد نیاز کشور ام دی اف است که همواره در تلاش هستیم تا این میزان به ۷۵ درصد برسد.
اهواز- فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: با توجه به ظرفیت خوب پرسنل نیروی انتظامی، بسیجیان، عشایر، بزرگان و مسئولان خوزستان، این استان باید به محلی ناامن برای مخلان امنیت مردم شود.
با پایان سی‌ودومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان، تیم لرستان بر سکوی قهرمانی ایستاد؛ خوزستان نایب قهرمان شد و توابع تهران عنوان سومی را به خود اختصاص داد.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان ۱۰ پله رشد در توسعه هنرستان‌ها در سطح ملی داشته است و به عنوان استان دوم در این زمینه شناخته می‌شود.
اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با پیشگیری های صورت گرفته، این استان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
اهواز- فرمانده فراجا گفت: خوزستان سرزمین خاطره انگیزی شده و ما می‌بینیم که هم اکنون این سرزمین زیارتگاه مردم شده است.
تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان خوزستان با غلبه بر تیم خراسان رضوی به مقام قهرمانی دست یافت.
تفاهم نامه میزبانی مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ زنان کشور با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون و رییس هیات خوزستان به امضا رسید.
اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این استان مقام نخست تولید گندم و چغندرقند در فصل پائیز را در کشور دارد.
اهواز- تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای افزایش شانس بقا در لیگ برتر، سه شنبه با هم پیکار می‌کنند.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: خوزستان می‌تواند قطب قطعات، خدمات مهندسی و انرژی باشد و این بسته به آن است که مسئولان شرکت‌های نفتی استان و وزارت نفت توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
استان خوزستان در اواخر بهمن‌ماه امسال میزبان یک تورنمنت بزرگ فوتبالی می‌شود.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از امشب سامانه جدید بارشی وارد استان شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: خوزستان ۲ هزار و ۸۴۰ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه جدید بارشی از اوایل روز چهارشنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مسابقات فوتبال دانش آموزان پسر متوسطه دوم کشور از ۲۳ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه سال جاری به میزبانی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.
تیم خوزستان قهرمان کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور شد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز چهارشنبه پدیده غالب در اغلب نقاط استان مه یا مه رقیق است و سبب کاهش دید افقی در جنوب، غرب، مرکز، شمال و جاده‌های مواصلاتی استان خواهد شد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه جدید بارشی از امروز به استان خبر داد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه جدید بارشی در روزهای آینده به استان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ