کشور چین از سال‌های دور جزو شرکای راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی و امنیتی محسوب می‌شود و حتی در اوج سال‌های تحریم اصلی‌ترین شریک تجاری ایران باقی مانده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نعمت‌اله کریمی گفت: در شرایط تحریمی کشور، صرافی‌های مجاز و قانونمند نقش مهمی در انجام امور ارزی کشور دارند و بانک مرکزی هم با پیاده‌سازی سیستم رتبه‌بندی از این صرافی ها حمایت می کند.
محسن هاشمی رئیس سابق شورای شهر تهران به جماران گفت: در واقع از اواخر ۸۹ و ۹۰ که هفت قطعنامه تحریمی آمده بود و همان فردی که می‌گفت تحریم‌ها کاغذ پاره است هم فهمید این طور نیست. در آن زمان تحت تاثیر تحریم‌ها دلار هم از هزار تومان به چهار تومان هم رسید آن فرد بعد تلاش کرد که مشکل را حل کند که نشد و روحانی هم می‌خواست حل کند، اما با وجود تصویب برجام نتوانست مشکل را حل کند. چون درست است که تحریم‌های بین المللی با برجام حل شده است، اما گستره تحریم‌ها آنقدر زیاد است که با وجود بین المللی نبوده تحریم ها، مشکلات تحریمی ما همچنان وجود دارد.
وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت به‌ کار نگرفته و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مطابق با استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور، نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده است تا جایی که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش این کمیسیون درباره آلودگی‌ هوا گفت: وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌ کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم
بحران‌های شهر‌های دیگر را باید ضرب در پنج یا شش کنیم تا به اوضاع تهران برسیم. علت به گردش اقتصادی تهران بازمی‌گردد. شرایط تحریم این وضعیت را هم تشدید می‌کند. کاهش سطح اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور هم تشدیدکننده این موضوع بوده است.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باتوجه به شرایط تحریم ها و عدم امکان انتقال پول به خارج از کشور امکان بکارگیری مربی خارجی نیست و مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی بهتر است.
در گزارش همشهری آمده است: فعالیت دوباره اینفلوئنسر‌ها از دیگر نمود‌های عادی‌شدن شرایط در کشور به‌حساب می‌آید. با شکست پروژه «تحریم» و «اعتصاب»، در هفته‌های اخیر فعالیت اکثریت قریب به اتفاق اینفلوئنسر‌ها در شبکه‌های اجتماعی ازسر گرفته شده‌است و آن‌ها با انتشار پست‌های متعدد، می‌کوشند بازدید‌های صفحات خود را به شرایط پیش‌از ناآرامی‌ها بازگردانند.
رییس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مصرف گاز در بخش خانگی ۳۳ درصد است و همچنین ۳۴ درصد از گاز به نیروگاه‌ها می‌رود. این رویه در شرایط تحریمی و کاهش درآمد‌های ارزی، قابل دفاع نیست. از طرفی سطح هدررفت انرژی هم در کشور بالاست و با وجود اینکه دومین دارنده ذخایر گاز در دنیا هستیم، شانزدهمین صادرکننده گاز به شمار می‌آییم و تا سال ۱۴۲۰ باید بحران گازی را تحمل کنیم تا پنج فاز پارس جنوبی افتتاح شود و بتواند کسری گاز را جبران کند.
حقیقت این است که ما در شرایط بدی به سر می‌بریم. از سویی تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر فشارهای دیگر و افزایش افزوده شدن تحریم‌های اروپایی‌ها را شاهد هستیم؛ به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت، چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند
کیهان نوشت: جدا از اینکه خیل عظیمی از پیشرفت‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب از نگاه این طیف پیشرفت محسوب نمی‌شود، تنها در طول ۳ ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاورد‌های شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود که تحسین دنیا را برانگیخت و انکار یا درست ندیدن آن‌ها تنها از فرد یا افرادی برمی‌آید که یا قادر به درست دیدن نیستند یا اساسا به دلایلی که گفته شد نباید این دستاورد‌ها را ببینند.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ۶۷ طرح پتروشیمی فعال در کشور گفت: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در تبیین روند ساخت طرح‌های پتروشیمی به‌ویژه در شرایط سخت تحریم برعهده دارند.
محمد مهاجری: «شرایط ورود به دانشگاه در کشور کره شمالی بسیار دشوار است؛ فردی که تصمیم ورود به دانشگاه را دارد، هم می‌بایست جزو خانواده‌های برتر یا خواص جامعه باشد و هم از یکسری حقوق اجتماعی بخصوصی برخوردار باشد.»
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، قبل از اینکه دشمنان بخواهند سرزمین‌ها را اشغال کنند، ذهن‌ها را اشغال می‌کنند. این کار را هم با روش‌های هنرمندانه‌ای انجام می‌دهند؛ در همین اغتشاشات بدون هیچ محدودیتی هزینه‌هایی می‌شد، در اعترافات بود که دشمنان قیمت می‌دادند، مثلاً شعارنویسی سه میلیون تومان یا شعار شبانه دو میلیون تومان. حمله به مأمور ۵۰ میلیون تومان یا کشتن مأمور برای افراد شرایط پناهندگی یا فرصت خدمات قابل توجهی را در خارج از کشور فراهم می‌کرد. مشوق‌ها و مسائل پیشنهادی داده می‌شود تا افراد را تهییج و تحریک کنند.
رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: در شرایط فعلی تحریمی کشور که ارتباط بانکی ما با دنیا به‌خوبی برقرار نیست متأسفانه اکثریت تجار ایرانی نقش و اهمیتی برای قراردادهای تجاری بین‌المللی قائل نیستند.
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور حرکت گروه خودروسازی ایران خودرو در راستای ارتقای استاندارد محصولات تولیدی این شرکت در شرایط تحریمی را قابل تقدیر و بسیار ارزنده دانست و گفت: اگر زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو تحمیل نمی‌شد، شرکت ایران خودرو بسیار زودتر به اهداف خود در راستای ارتقای استاندارد دست می‌یافت، هر چند اقدامات اخیر نیز قابل تقدیر است.
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور حرکت گروه خودروسازی ایران خودرو در راستای ارتقای استاندارد محصولات تولیدی این شرکت در شرایط تحریمی را قابل تقدیر و بسیار ارزنده دانست و گفت: اگر زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو تحمیل نمی‌شد، شرکت ایران خودرو بسیار زودتر به اهداف خود در راستای ارتقای استاندارد دست می‌یافت، هر چند اقدامات اخیر نیز قابل تقدیر است.
به عقیده کارشناسان در شرایط فعلی تحریمی کشور، سهامداری و سرمایه گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی به دلیل ایجاد ارتباط تنگاتنگ و پیچیده بین ما و کشور‌های هدف و وابستگی آن‌ها به خرید نفت خام ایران رویکرد مناسبی است و راهکار بسیار مهمی در خنثی‌سازی تحریم‌ها و فروش تضمینی نفت خام ما به شمار می‌رود.
طبق قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از ۳۰ سال بازنشسته کنند، بنابراین موارد زیر ابلاغ می‌شود.
سازمان هواپیمایی کشوری شرایط جدید پروازهای اربعین شامل بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور و ممنوعیت فروش بلیت چارتری را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد.
مدرسه دوران کودکی او در یک آگهی ترحیم بدون ارائه جزئیاتی درباره شرایط کشته شدن وی، اعلام کرد که «آنتون لیستوپاد» در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی اوکراین شناخته شد و در عملیات نظامی در شرق کشور شرکت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ