تبریز- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی اعلام کرد: منابع آب های زیرزمینی منطقه راه Hهن تبریز واقع در غرب این شهر آلودگی نفتی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- ۳ میلیارد مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت اصفهان- برخوار از سال ۱۳۶۰ تاکنون تخلیه شده و این در حالی است که این دشت از سال ۴۵ شمسی در لیست دشت‌های ممنوعه بوده است.
اصفهان- ۳ میلیارد مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت اصفهان- برخوار از سال ۱۳۶۰ تاکنون تخلیه شده و این در حالی است که این دشت از سال ۴۵ شمسی در لیست دشت‌های ممنوعه بوده است.
منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، ۹۷ درصد از آب‌های زیرزمینی نوار غزه غیر قابل آشامیدن هستند.
اصفهان- رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با اصلاح و تعدیل بیش از ۲۷۰۰ پروانه بهره برداری چاه‌ کشاورزی ۱۶۶ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد.
بجنورد- رییس مجلس شورای اسلامی با بالگرد از طرح استحصال آب‌های زیر زمینی شهرستان شیروان بازدید کرد.
شهردار تهران گفت: مهم‌ترین عامل فرونشست زمین برداشت بی رویه از سفره آب‌های زیرزمینی است.
شهردار تهران گفت: مهم‌ترین عامل فرونشست زمین برداشت از سفره آب‌های زیرزمینی است.
قاسم زاده گفت: به دلیل اینکه شرایط، شرایط بحران بوده است به سمت اصلاح و تعدیل پروانه رفتیم و۱۱۴ حلقه چاه از چاه های غیر مجاز در طول این برنامه پر شده است.
یکی از دلایل گسترش پدیده فرونشست زمین در سالیان اخیر، عدم‌تناسب بخشی از اهداف و سیاست‌‌‌‌‌‌های توسعه‎ای کشور (مانند خودکفایی در تولید غذا) با ظرفیت واقعی منابع آب به‌خصوص منابع آب زیرزمینی بوده است.
شمار زیادی از درختان بر اثر آلودگی خاک و آب، آفت زده شده و از بین رفته‌اند. نشت شیرابه به سمت جنگل و ورود به آب‌های زیرزمینی و آلوده‌سازی آب از دیگر معضلات اساسی دپوی غیر اصولی زباله در این منطقه است.
سمنان- استاندار سمنان درباره بحران کم آبی، گفت: برداشت های بی رویه از چاه های آب و منابع زیر زمینی موجب فرو نشست زمین و افزایش دغدغه مندی مسئولان استان شده است.
یک زلزله شناس می‌گوید: «امروز ما نتایج مداخلات انسانی در جهت حذف آب‌های سطحی و زیزمینی را به‌صورت لرزه خیزی ادامه دار در منطقه خوی و سلماس مشاهده می‌کنیم.»
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که ۵۶ درصد آن با آب‌های زیرزمینی آبیاری می‌شود.
وزیر نیرو گفت: تعامل و هم اندایشی برای مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی و به ویژه ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان این اجلاس بود.
اگر کیسه‌های زباله به شکل مناسبی دفع نشوند با انسداد جریان‌های آب در روی زمین و آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌تواند تأثیر منفی بسیار بزرگی بر اکوسیستم زمین بگذارد.
طبق داده های جمع آوری شده توسط ماهواره ها ذخایر آب های زیر زمینی در اروپا در حال خشک شدن هستند.
معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری مدیریت منابع آب گفت: استفاده از پساب در صنایع برای ذخیره سازی آب های زیر زمینی صنایع را موظف کرده پسابی که تحویلشان داده می‌شود این را تصفیه و بازچرخانی کنند.
تنش و بحران آب به یکی از مهمترین مسائل جامعه است؛ با وجود آنکه اجرایی شدن الگوی کشت می توان حجم عظیمی از آب های زیرزمینی را حفظ کرداما نوک پیمان مشترکان آب را نشانه گرفته است.
این روزها تنش و بحران آب به یکی از مهمترین مسائل جامعه مبدل شده است با وجود آنکه اجرایی شدن الگوی کشت می توان حجم عظیمی از آب های زیرزمینی را حفظ کرد نوک پیمان مشترکان آب را نشانه گرفته است
محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات زیرساختی در خراسان جنوبی افزود: اگر از آب‌های ژرف و زیرزمینی بیش از حد استفاده کنیم یک مشکل ایجاد می‌شود و اگر استفاده نکنیم آب‌های فعلی جوابگوی کشاورزی و تولید نیست که راهکار این موضوع باید به صورت عقلانی و منطقی مطرح شود.
«تورج فتحی» معاون دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محل‌‎های دفن زباله همواره یکی از عوامل آلوده‌کننده آب‌های زیرزمینی است. معمولا زباله‌ها چه در سایت‌های دائمی و چه در محل‌های موقت باشد، هر زمان انباشته و تلنبار شوند، شیرابه این زباله‌ها در بستر جایی که تخلیه می‌شوند به درون زمین و آب‌خوان‌ها نفوذ کرده و در نتیجه سفره‌های آب زیرزمینی را آلوده می‌کنند.
چمن تاریخی و طبیعی سلطانیه زنجان به دلیل برداشت بی رویه منابع آب زیر زمینی و کاهش بارندگی ها در خطر نابودی قرار دارد و برای احیای دوباره چشم انتظار نتایج پژوهش های دانشگاه زنجان است.
عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران، اگر باران نیاید و ورودی سدها کاهش داشته باشد و از آبهای زیر زمینی استفاده نشود ،۱۰۰ روز بیشتر تهران آب ندارد.
استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری به جای منابع آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران، راهکاری منطقی برای حفظ ذخایر ارزشمند آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ