شمار زیادی از درختان بر اثر آلودگی خاک و آب، آفت زده شده و از بین رفته‌اند. نشت شیرابه به سمت جنگل و ورود به آب‌های زیرزمینی و آلوده‌سازی آب از دیگر معضلات اساسی دپوی غیر اصولی زباله در این منطقه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان این گونه جدید از مارمولک را که در جنگل‌های ماداگاسکار کشف شده، «استاد استتار» توصیف کرده‌اند. این جانور مثل سایر گونه‌های مشابه خود توانایی تغییر رنگ بدن در هنگام استرس را دارد.
استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که بخشی از این تعداد در غرب مازندران وجود دارد.
قدم زدن در جنگل همیشه احساسی از راز و رمز را در خودش دارد؛ انگار در هر پیچ و خمی از کوره‌راه‌های جنگلی ممکن است رازی نهفته باشد. اما اگر بدانید که واقعا چه چیز‌های عجیبی تا به حال در جنگل‌ها کشف شده‌اند احتمالا این احساس را از این به بعد بیشتر و عمیق‌تر تجربه خواهید کرد.
این شمشیر قرون وسطایی که در ساحل هوُف‌هاکارمِل فلسطین پیدا شده، احتمالاً ۸۰۰ سال پیش در طول یک نبرد دریایی در دوره جنگ‌های صلیبی در دریا افتاده است.
اسلام‌آباد غرب یکی از شهر‌های استان کرمانشاه است. این شهر آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که گردشگران را به‌خود جذب می‌کند.
گروهی از جستجوگران آماتور در حال بررسی جنگلی نزدیک Neuorid در غرب رومانی، گنجینه‌ای از سکه‌های اوایل قرن شانزدهم را کشف کردند که در یک ظرف سرامیکی مدفون شده بودند.
فیلمی از تنوع زیستی ارتفاعات جنگل‌های هیرکانی مازندران شامل خرس قهوه‌ای، پلنگ، شوکا، گراز، تشی، روباه و گربه وحشی را مشاهده می‌کنید.
منابع محلی از آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی استان حماه در غرب سوریه خبر می‌دهند.
یادواره شهید مصطفی چمران و شهدای جنگ‌های نامنظم، عصر سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به تمام نقاط زمین طراحی شده است و قرار است در هر نقطه‌ای از جهان حتی جنگل‌های آمازون مردم را متصل نگاه دارد.
آتش سوزی شدید در جنگل‌های کورگان روسیه باعث تخلیه این منطقه توسط مردم شده است.
اولین جراحی قطع عضو چه زمانی انجام شد؟ به طور کلی، یافته‌ها نشان می‌دهد که برخی از گروه‌های مدرن اولیه انسان در آسیا، دانش و مهارت‌های پزشکی پیشرفته‌ای را در محیط جنگل‌های بارانی استوایی اواخر پلیستوسن به کار می‌بردند.
سفرهای نوروزی و پیک تعطیلات در جنگل‌های شمالی کشور که با هجوم مسافران نوروزی و برخی گردشگرنماها همراه می‌شود، معمولا با آسیب‌های زیادی برای منابع طبیعی و جنگل‌ها همراه است.
این ارگانیسم نادر رفتاری شبیه به خویشاوندان نزدیکش یعنی قارچ‌های زامبی دارد و می‌تواند عنکبوت‌های دریچه‌ساز را به شیوه‌ای خاص شکار کند.
علاوه بر معرفی روشی بهینه برای تامین محصولات چوبی، استفاده از چنین موادی سبب می‌شود که بخش مهمی از فرصت‌های موجود در گوشه و کنار جنگل‌ها شناسایی شوند.
تصاویری از گشت‌زنی پلنگ ماده در جنگل‌های سوادکوه مازندران را مشاهده می‌کنید.
جنگل‌های مازندران مکانی برای پرورش گونه‌های متنوعی از مارهای سمی و غیر سمی در ایران است؛ در این گزارش به سمی‌ترین مارهایی که در این نقطه از ایران ساکن هستند پرداخته شده‌است.
مار چلیپر، دیگر مار سمی شمال است که گونه‌ای از مار آبی است که در بیشتر جاهای کره زمین زندگی می‌کند. این مار جزء مارهای بزاق سمی یا دهان سمی قرار می‌گیرد، یعنی این مار نیش ندارد ولی بزاق این مار سمی است اما زهر این مار در صورت دندان گرفتن انسان معمولاً آسیب جدی به انسان نمی‌رساند.
فیلمی از جنگ کانگوروها در یکی از جنگل‌های استرالیا را مشاهده می‌کنید. ی
بخش شمال کشورمان منطقه‌ای سرسبز و پر از جنگل‌های زیباست که اغلب در طول سال با بارش همراه است. اکنون که نیمه‌های فصل زمستان را سپری میکنیم این منطقه با بارش‌های اخیر برف سفید پوش شده و طبیعت بسیار زیبایی به خود گرفته است.
پیتون درختی سبز بیشتر به خاطر رنگ آمیزی پوست بدنش شناخته شده است. رنگ سبز زنده در مار‌های بالغ به آن کمک می‌کند تا با زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی خود در گینه نو، اندونزی و شبه جزیره کیپ یورک استرالیا سازگار و ترکیب شوند.
یکی از حیواناتی که احتمالا الهام‌بخش شکل گیری افسانه تک شاخ است، اوکاپی یا زرافه گردن کوتاه است. این پستانداران شبیه به آهو، در جنگل‌های بارانی آفریقا زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد ترکیبی از زرافه، گورخر و گوزن آنتلوپ باشند. جالب اینجاست که زرافه گردن کوتاه وقتی از دور دیده می‌شود، به راحتی با اسب به دلیل ساختار کلی بدن و با گورخر به دلیل پا‌های راه راه خود اشتباه گرفته می‌شوند.
مقامات شهر بلگورود روسیه، تصاویری را از ورود یک بابانوئل با تانک و خودروی زرهی به شهر منتشر کردند. این بابانوئل به دیدار سربازان روس در جنگل‌های اطراف این شهر رفت. شهر بلگورود در نزدیکی مرز کشور اوکراین قرار دارد و از آغاز جنگ، چندین بار هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.
روستای جنگسرا از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر از استان گیلان می‌باشد این روستا دارای بیش از ۱۵۰ خانوار و بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت دارد. شغل مردم روستا دامداری و کشاورزی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ