سمنان- استاندار سمنان درباره بحران کم آبی، گفت: برداشت های بی رویه از چاه های آب و منابع زیر زمینی موجب فرو نشست زمین و افزایش دغدغه مندی مسئولان استان شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این ویدئوی تماشایی فرایند پرورش و برداشت هویج در تراس خانه را از مرحله صفر تا صد از نمای نزدیک به شما آموزش می دهد.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: با یک دیالوگ یا یک پاراگراف همه چیز در انقلاب و کشور و نظام هستی جابه‌جا می‌شود؟ ما انقلاب و نظام و جامعه را اینقدر کوچک و دربسته و تحت تاثیر یک فیلم و دو جلد کتاب می‌دانیم؟
ماه گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار‌های تکان‌دهنده‌ای از کمبود پزشک و پرستار در ایران ارائه داد. طبق این آمار، حدود ۴۰ درصد از پزشکان متخصص کشور در شهر تهران فعالیت دارند؛ و مثلا استان سیستان و بلوچستان با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت فقط یک جراح قلب و عروق دارد.
شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس اعلام کرد که کوچکترین برداشتی از شاهوار نخواهد شد.
شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس اعلام کرد که کوچکترین برداشتی از شاهوار نخواهد شد.
یزد- فرونشست یا فروچاله‌ها یکی از پیامدهای منفی برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی است که امروز بخش زیادی از شهرهای استان یزد را با خود درگیر کرده و همچنان رو به افزایش است.
یزد- فرونشست یا فروچاله‌ها یکی از پیامدهای منفی برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی است که امروز وسعت ۵۰۰ هکتاری از شهرهای استان یزد را با خود درگیر کرده و همچنان رو به افزایش است.
شهردار تهران گفت: مهم‌ترین عامل فرونشست زمین برداشت بی رویه از سفره آب‌های زیرزمینی است.
نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود. البته رعایت ضوابط قانونی و موازین شرعی در هر دو زمینه ضرورت دارد، ولی از تبلیغات بی‌اساس و جوسازی‌های دشمنان نهراسید و در اجرای قانون و حکم الهی با صلابت و شجاعت همراه با حکمت و درایت اقدام کرد و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نکرد. زیرا این مطالبه جدی همه اقشار جامعه بویژه بانوان ماست.
آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهدبخش قابل توجهی از برداشت‌های بی‌رویه کشور به وسیله چاه‌های مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود،
برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی یکی از عوامل موثر در تشدید فرونشست بوده و اکنون وسعت و شدت فرونشست در سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیش از سایر استان‌هاست.
مخبر در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن موضوع مصونیت در یکی از بند‌های مرتبط با مولدسازی گفت: این اشتباهی است که از این موضوع برداشت شده، مصونیت در مقابل تصمیم است نه تخلف، بی تردید هیچ تخلفی هیچ مصونیتی ندارد و با هر تسلطی در هر سطح و جایگاهی برخورد خواهد شد. برای مثال در ستاد کرونا تصمیماتش قابل پیگیری نبوده، ولی تخلفات در هر سطحی قابل پیگیری است.
دخالت‌های خویشاوندان و اطرافیان وی در انتصابات و تشکیل کمیته انتصاباتی بدون حضور مدیران و با حضور دوستان و خویشاوندان به موازات کمیته انتصابات وزارت بهداشت که منجر به انتصاب مدیران ناکارآمد و مجیزگوی شده، دال بر طرح اسیضاح است. علاوه بر این موارد یکی از سیاست‌های اصلی این افراد عدم انتقال مشکلات و نقایص به وزیر است که چالش آفرینی کرده است.
دفتر حجت الاسلام جواد شهرستانی اعلام کرد: سخنان ایشان در فضای رسانه‌ای غیر دقیق و دگرگونه جلوه داده شد و در کمال تاسف مخاطب به سمتی سوق پیدا کرد که محتوای کلی اظهارات ایشان که دعوت به اخلاق، رعایت حقوق و تفکیک بین اعتراض و خشونت نسبت به بی گناهان از هر قشری بود، اشتباه برداشت شد.
دفتر حجت الاسلام جواد شهرستانی اعلام کرد: سخنان ایشان در فضای رسانه‌ای غیر دقیق و دگرگونه جلوه داده شد و در کمال تاسف مخاطب به سمتی سوق پیدا کرد که محتوای کلی اظهارات ایشان که دعوت به اخلاق، رعایت حقوق و تفکیک بین اعتراض و خشونت نسبت به بی گناهان از هر قشری بود، اشتباه برداشت شد.
در کنار اقلیم خشک و برداشت بی‌رویه از منابع آبی، چند سالی است که خشکسالی هم بر آن‌ها اضافه شده و دشت‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و انسان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که به مرور این مساله نیز مشکلات زیادی را برای منابع آبی به همراه آورده است به‌طوری که اکنون ۱۴ استان کشور از جمله تهران، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، همدان، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، البرز، قزوین، مرکزی، اردبیل و گلستان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است.
چمن تاریخی و طبیعی سلطانیه زنجان به دلیل برداشت بی رویه منابع آب زیر زمینی و کاهش بارندگی ها در خطر نابودی قرار دارد و برای احیای دوباره چشم انتظار نتایج پژوهش های دانشگاه زنجان است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از رشد بی سابقه مجلات در نمایه بین المللی ‌Scopus در دوره یکساله عملکرد معاونت در دولت سیزدهم خبر داد.
دهدشت_ برداشت بی رویه آب رودخانه و تغییر مسیر جریان، هزاران ماهی را در کهگیلویه به کام مرگ کشاند.
مدیریت صحیح منابع آبی در حوزه تامین و برداشت از حوضه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان محسوب می‌شود، رهاورد مدیریت ناصحیح در برداشت از منابع آب سطحی و زیرزمینی در طی سالیان اخیر موجب شده است تا شاهد بحران کنونی در استان برای تامین آب شرب مرکز استان و تعدادی از شهر‌ها و روستا‌ها باشیم.
در شرایطی که پرسپولیس در مسیر جذب مهاجم دوم مدنظر خود، گام مثبتی برداشته بود، این موضوع گفته می‌شود به دلیل برخی دخالت‌ها تا این لحظه بی نتیجه مانده است.
۲ شرکت خودرویی سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه فراخواندند. این مجامع چه زمانی و به چه منظوری برگزار خواهد شد؟
ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود، مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند، هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود، چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی‌گردد.
در جریان رویکردهای تحول گرایانه در ساختار سازمان صداوسیما، شبکه‌های تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا» در راستای آنچه «بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص» عنوان شده، تعطیل شدند تا بدین ترتیب نخستین گام یعنی کوچک سازی ساختار عظیم پخش صداوسیما که محتوای کیفیت متناسب با حجم شبکه برای آن وجود ندارد، برداشت شود و هزینه‌های بی حاصل راه اندازی شبکه‌های کم مخاطب نیز صرف تولید باکیفیت در دیگر شبکه‌ها شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ