بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۱۳ مرداد با ۰.۴۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل به ۲۰.۶۴ درصد رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مسکونی در شهرک‌ها و شهرهای جدید با مشارکت انبوه‌سازان احداث می‌شود و یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.
رییس کل بانک مرکزی و سخنگوی شورای پول و اعتبار، از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد خبر داد.
معاون بنیاد مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به ۱۸ درصد، پس از تصویب در شورای عالی مسکن خبر داد.
بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را به بانک ها ابلاغ کرد.
بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را به بانک ها ابلاغ کرد.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی امروز در دستور کار شورای پول و اعتبار بوده و این شورا با اصلاح نرخ سود موافقت کرده است. تغییری که با افزایش نرخ‌های قبلی همراه شده است.
طبق آخرین تغییرات نرخ سود در بازار بین بانکی، این نرخ در سال جاری برای دومین بار به نرخ ۲۱ درصد رسیده است‌.
براساس آخرین تغییرات جدول سود بین بانکی، این نرخ به ۲۰.۹۹ درصد رسیده است.
«در حال حاضر با توجه به تورم، عملاً نرخ بهره در اقتصاد ایران منفی ۳۰ درصد است. به این معنی که نرخ رسمی بهره بانکی را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم، اگر کسی همین الان تسهیلات بانکی دریافت کند، با توجه به اینکه نرخ تسهیلات در حال حاضر حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد است، به دلیل تورم ۵۰ درصدی در اقتصاد کشور، فرد وام گیرنده در همان ابتدا با یک سود بیش از ۳۰ درصدی روبرو می‌شود. این موضوع نشان دهنده پدیده نرخ بهره منفی در اقتصاد ایران است»
بر اساس آخرین تغییرات جدول سود بین بانکی، این نرخ به ۲۰.۹۸ درصد رسیده است.
کارشناس بازار سرمایه به نرخ بهره به عنوان یک متغیر مستقل که اثر مستقیم و غیر مستقیم بر بازار سرمایه دارد اشاره کرد و گفت: تاثیر مستقیم نرخ بهره از طریق بازارهای موازی و تغییر شرایط کسب و کار و اثر مستقیم آن طبق فرمول گوردن به بازار سرمایه تحمیل می‌شود. اگر افراد در شرایطی قرار دارند که انتظارات نسبت به نرخ بهره صعودی و یا نزولی است، اثر نرخ بهره به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر بازار تحمیل شده و این اثر به صورت ورود و خروج نقدینگی به بازار خود را نشان می‌دهد.
امروز مطالبی همچون قیمت دلار امروز چقدر شد؟، سرمایه این نماد ۲۰۰ درصد افزایش یافت، سهامداران شستا و فارس بخوانند، دلایل ریزش بورس چه بود؟، آخرین سیگنال‌ها برای بورس کدامند؟، سهامداران شتران بخوانند، نرخ سود بین بانکی چقدر شد؟، تصمیم جدید بانک مرکزی برای کارگزاری‌های بورس، در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: تلاش بر این است که با رعایت ملاحظات نرخ سود بین بانکی نوسانات زیادی نداشته باشد. این هفته نرخ سود بین بانکی چقدر اعلام شد؟
نظام بانکی و نرخ سود سپرده های بانکی همواره به عنوان یک رقیب جدی برای بازار سرمایه و سهامداران مطرح بوده است. نرخ سود سپرده بانکی چرا برای بورسی ها مهم است و چگونه می تواند بر بازار سرمایه تاثیر بگذارد؟
بانک مرکزی در بخشنامه اخیر خود بر آخرین اخطار و تذکر به بانک‌ها و موسسات اعتباری ناقض نرخ‌های سود اشاره داشته است؛ بنابراین انتظار می‌رود که این بانک گزارشی شفاف از برخورد بانک‌های متخلف ارائه کند تا مشخص شود که نهاد ناظر اقدام موثری داشته است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد خبر داد.
امروز مطالبی همچون سقوط آزاد قیمت شیبا | نهنگ‌ها خالی کردند!، قیمت سکه امامی سقوط کرد، تداوم افت نرخ ارز؛ دلار در بازار توافقی به کانال ۲۷ هزار سقوط کرد، پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۳۰ مرداد | فردا هم بازار قرمزپوش است؟، توافق شد که نرخ سود بین بانکی کاهش یابد، فولاد شفاف سازی کرد متوقف شد| تعدادی از فساد‌های فولاد مبارکه؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
نرخ سود بازار بین بانکی در مقایسه با پایان هفته دوم مرداد ماه امسال باز هم کاهشی بود و به نرخ ۲۰.۵۹ درصد رسید.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۱۳ مرداد با ۰.۴۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل به ۲۰.۶۴ درصد رسید.
مجید تخت روانچی چهارشنبه گذشته ۵ مرداد، طی ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد به اظهارات جنگ طلبانه و تهدید آمیز سران رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.
اکثر حشرات و میکروب‌های یافت شده روی ماسک‌ها برای انسان خطرناک نبودند، اما چندین مورد پیدا شدند که می‌توانند آسیب جدی به همراه داشته باشند.
مدیر اداره توزیع سود شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: سود ۹۱ درصد سرمایه گذاران صندوق پالایشی یکم از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت شد.
در حال حاضر مشکلی که گریبانگیر خودروسازان است و اجازه نمی‌دهد، محصولات اقتصادی تولید شود، بالا بودن هزینه تولید است، باید تولید در این صنعت اقتصادی و به صرفه شود، که برای انجام این کار خودروسازان باید از سایر هزینه‌های اضافی خود بکاهند و بهره‌وری تولید خودرو را افزایش دهند.
چند باور اشتباه درباره نمک دریا و نمک یددار

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ