مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان در تویئتی نوشت: توافق کردیم برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی مطهری گفت: امریکا بزرگ‌ترین قدرت دنیاست و با یک فرمانش تمام بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. آیا با قطع رابطه، با ادامه تحریم‌ها و عدم توافق بر روی برجام به آمریکا ضربه زده‌ایم یا به ملت خودمان؟ زمانی می‌توانیم به امریکا ضربه بزنیم که قدرت اقتصادی پیدا کنیم.
ویتور روکه حداقل تا ژانویه 2024 نمی تواند به رویایش یعنی بازی برای بارسلونا برسد و باید برای باشگاه فعلی خودش به میدان برود.
وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعایی واهی مدعی شد که برای بازگشت روسیه به توافق غلات تلاش همه جانبه ای را انجام داده و منتظر پاسخ مسکو به سازمان ملل است!
وزیر کشور عراق از توافقات انجام شده با ایران در زمینه تبادل اطلاعات و گشودن مقرهای مشترک مرزی خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزریر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.
جواد ظریف درپاسخ به سوال که آیا رهبری از همه موارد توافق برجام مطلع بودند گفت: در برخی موارد بر اثر نظر ایشان عمل کردیم.
با افزایش وابستگی متقابل اقتصادی کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس با ایران، کشور‌های ثروتمند عربی خلیج‌فارس اهرم‌های بیشتری در قبال تهران به‌دست خواهند آورد و سیاست‌های تهاجمی تهران را کُند خواهند کرد. ایران نیز به نوبه خود فرصت بازسازی اقتصاد خود را خواهد داشت. این مزایا توضیح می‌دهد که چرا، زمانی که ما چنین توافقی را در گفتگو با سیاست‌گذاران در عمان، قطر، عربستان سعودی و حتی ایران پیشنهاد کردیم، بازخورد مثبت دریافت کردیم. مقامات کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نشان دادند که در صورت حمایت ایالات متحده، از چنین توافقی استقبال خواهند کرد.
امیرعبداللهیان در خصوص تبادل زندانیان با آمریکا گفت: ما در خصوص تبادل زندانی با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. آن‌ها یک خانم دیپلمات انگلیسی را به عنوان نماینده معرفی کردند. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی یک صورت جلسه بین آن نماینده و طرف ایرانی امضا شد.
وزیر خارجه عربستان می‌گوید که این کشور بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل و فصل اختلافات با ایران توافق کرده است.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در چهل و نهمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در موریتانی گفت که با ایران بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل اختلافات توافق کردیم.
موضوع این است که ما عملا در یک سال گذشته توان چانه زنی خود را از دست داده بودیم و حالا همان‌هایی که اجازه نداده بودند، برجام احیا شوند، برای دستیابی به توافق، حاضر شده‌اند از برگ برنده‌مان به عنوان یک امتیاز استفاده کننده و به طرف مقابل تقدیم کنند تا بلکه دوباره همه دور میز مذاکره جمع شوند
وزیر دفاع ترکیه با اشاره به امضای توافقنامه نظامی با اندونزی گفت: من یقین دارم برنامه اجرای همکاری نظامی که آن را امضا کردیم، نقش پررنگی در صلح و امنیت و ثبات در منطقه و جهان خواهد داشت.
وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: در موضوع توافق برای لغو تحریم‌ها گفتگو کردیم با آقای چاووش اوغلو همکاری داریم و گاهی پیام‌هایی رد و بدل می‌شود با طرف‌های برجامی، اگر آمریکا واقع بینانه رفتار کند توافق دست یافتنی است. منبع: فارس
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: توافق کردیم برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیرخارجه قطر امروز سه شنبه در سخنانی از گفتگو با مقامات آمریکا درباره توافق هسته ای خبر داد.
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد: پیشنهاد تمدید توافق غلات را به مسکو ارائه کردیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با طرف آمریکایی توافق کردیم نسبت به تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، اقدام کنیم.
روزنامه یسرائیل هایوم در گزارشی از پذیرش تلویحی توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان از سوی مقامات تل آویو، به شدت انتقاد کرد.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
وزیر خارجه روسیه گفت که با امیرعبداللهیان درخصوص پرونده سوریه رایزنی کردیم و ما در مورد اجرای روند آستانه برای حل بحران توافق نظر داریم.
وزیر راه و شهرسازی درباره حواشی پیش آمده در خصوص توئیت برجامی‌اش گفت: ما هم توافق را قبول داریم و مخالف برجام نیستیم.
بنا به توافق صورت گرفته میان سران روسیه و ترکیه، معاملات تجاری دو طرف از این پس بر مبنای روبل صورت می گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ