پژوهشگر حوزه آب و محیط زیست گفت: در مطالعات نقش عوامل اقلیمی بین ۱۶ تا ۳۵ درصد و نقش عامل انسانی بین ۶۵ تا ۸۴ درصد ذکر شده است. بر اساس مطالعاتی که از روی پردازش تصویر نقشه‌های هوایی توسط دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۹۸ انجام شد، سطح زیرکشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در طی ۳۰ سال گذشته از ۳۰۰ هزار هکتار به ۶۰۵ هزار هکتار رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.
بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام عواملی که می‌تواند باعث شود که کمبود دارو ایجاد شود را در یکی-دو هفته اخیر کاملاً از بین برده‌ایم، کمبود ۲۰۰ قلم دارو درست نیست.
سیل اخیر جاده چالوس اهمیت توجه کردن به هشدارهای هواشناسی برای کاهش تلفات مالی و جانی در حوادث طبیعی را نشان داد اما چه عواملی باعث بی توجهی مردم و مسئولین به این هشدارها می‌شود؟
رشد و چرخش نقدینگی یکی از عواملی است که می تواند در بازارهای مختلف ایران تاثیرگذار باشد و آن ها را زیر و رو کند.
با پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه و پیروزی رئیس‌جمهور مستقر، اکنون مهمترین پرسش در محافل سیاسی و رسانه‌ای این است که چه عواملی او را به سیاست‌مداری شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است.
سال ۹۹ را می توان سر آغازی بر شایعات افزایش قیمت بنزین دانست، اکنون با گذشت ۳ سال نه تنها این شایعات پایان پیدا نکرده بلکه جذابیت این خبر موجب دامن زدن به این شایعه شده است.
یک متخصص کودکان گفت: علائم آلرژی که ما در کودکان مشاهده می‌کنیم حاصل تولید هیستامین و بروز واکنش‌های حساسیتی ناشی از آن در بدن است.
زندگی مدرن و پرتنش امروزی پیش می‌رود و در این بین حفظ آرامش ذهنی خانواده یک چالش بزرگ است. اعضا خانواده با مسئولیت‌ها، فشار‌ها و تغییرات روزمره روبرو هستند که ممکن است این مسائل بر آرامش ذهنی آن‌ها تأثیر بگذارد.
کسی که دچار تپش قلب می‌شود باید در هر حال به پزشک مراجعه نماید. پس از انجام معاینات لازم نوار قلب از بیمار گرفته می‌شود که تا حد زیادی می‌تواند علت تپش قلب را مشخص کند. گاه نیز انجام آزمایش‌هایی برای تشخیص برخی بیماری‌های زمینه‌ای لازم است.
تاجرنیا درباره اینکه چه عواملی سبب شده که حرکت‌هایی مانند مسمومیت سریالی دانش آموزان رخ دهد، گفت: وقتی با نگاه‌هایی که مبتنی بر آزادی سبک زندگی است یا دیدگاه‌هایی که به نوعی برگرفته از حق انتخاب مردم هست، برخورد سختی می‌کنند، تفکرات افراطی و تندرو به نوعی احساس می‌کنند که زمینه برای فعالیت آن‌ها وجود دارد. این مجموعه‌ها ممکن است که هیچ ارتباطی با حاکمیت نداشته باشند، اما در چنین فضایی احساس می‌کنند که بایستی دیدگاه‌های خود را به کرسی بنشانند.
یک نماینده مجلس گفت: در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت دانش‌آموزان مشخص شود، باید هر چه زودتر عواملی که این اقدام ناشایست را انجام دادند، شناسایی شده و با آنان برخورد جدی شود.
متخصص پوست و موی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که شست و شوی بیش از حد، استفاده از آب داغ و یا خیلی سرد می‌تواند خشکی پوست را تشدید کند، گفت: استفاده مکرر از مواد شوینده نیز می‌تواند باعث خشکی پوست شود و اثرگذاری رطوبت رسان‌ها را کاهش دهد.
عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه طی ۲ سال گذشته روند فرسایشی طولانی مدتی را تجربه کرد و شاخص بورس از نیمه دوم سال ۹۹ دیگر نتوانست نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند، با توجه به چنین اتفاقی اکنون این بازار نسبت به سایر بازارها از پتانسیل بیشتری برای رشد برخوردار است.
کمبود ویتامین k در بدن، نادر می‌باشد. اما در صورت کمبود آن، عوارض کمبود ویتامین k نظیر خون ریزی بیش از حد در اثر جراحات نمایان می‌شوند.
شاخص‌کل بورس، به واسطه افزایش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی هفته‌جاری را نیز با افت بیش از ۱۱هزار‌واحدی آغاز کرده و۱۴ روز متوالی است که خود را در کانال یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد تثبیت کرده‌است. نماگر اصلی بازار اکنون به کف این کانال رسیده و نتوانسته است حمایت ۶/ ۱میلیون‌ واحدی را بشکند. با شکست سطح یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد، نماگر بازار سهام این پتانسیل را دارد تا سطوح پایین‌تری را به خود ببیند. شاخص هم‌‌‌‌‌‌‌وزن نیز در کم‌‌‌‌‌‌‌ترین سطح از ۲۵‌دی سال‌جاری قرار دارد.
تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین عواملی است که به حفظ سلامت تمام بخش‌های بدن کمک می‌کند، از جمله حفظ سلامت ریه، در این مطلب به غذا‌هایی اشاره می‌کنیم که به داشتن ریه سالم کمک زیادی می‌کنند.
امروزه طبقه کارگر به قلب سیاست انگلیس برگشته و میلیون‌ها کارگر بیش از هر زمان دیگری به قدرت جمعی خود پی برده اند و جسارت می‌کنند تا ساختار اجتماعی نابرابر انگلیس را به چالش بکشند.
اعلام مصونیت رسمی ولیعهد سعودی از طرف دولت آمریکا، این پرسش را مطرح می‌کند چه عواملی موجب می‌شود که یک نظام سیاسی به یک‌باره تمام ادعاهای نگهبانی از رعایت حقوق بشر در جهان را فراموش می‌کند.
یک متخصص کودکان گفت: اگر کودک شما تب دارد، در بیشتر موارد به این معناست که او احتمالاً به سرماخوردگی و یا عفونت ویروسی دیگری مبتلا شده است، ذات‌الریه، عفونت ادراری، گوش و یا عفونتی جدی‌تر مانند عفونت باکتریایی خون یا مننژیت نیز ممکن است باعث تب شوند.
صد‌ها گونه از انواع باکتری‌ها در روده شما زندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها برای روده مفید و برخی دیگر مضر هستند. باکتری‌های روده‌ای برای فرآیند هضم و جذب بسیار مهم هستند. آن‌ها باکتری‌های مضر و میکروارگانیسم‌های مهاجم را از بین می‌برند و باعث تولید ویتامین K، فولات و اسید‌های چرب کوتاه زنجیر می‌شوند.
بورس در حال حاضر اگرچه تحت تاثیر عواملی نظیر رکود جهانی بازارهای کالایی، افزایش ریسک‌های سیستماتیک و ابهام در برجام رنج می‌برد، با این حال آنچه توانسته راه را برای افت پی‌در‌پی قیمت‌ها هموار کند، فقدان بازارگردانی کارآمد در این بازار است.
با کاهش تولید اوپک پلاس و جدال لفظی مقامات آمریکا و عربستان، این پرسش مطرح می‌شود چه عواملی موجب شده که مقامات ریاض به درخواست واشنگتن برای افزایش تولید نفت توجهی نداشته باشند.
امروز مطالبی همچون چرا سکه امروز گران شد؟، میزان افزایش قیمت دلار چقدر بود؟، تاریخ هاوینگ بیت کوین متاثر از چه عواملی است؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، خبری مهم برای سهامداران خودرو و نیروگاهی، شاخص کل چقدر رشد کرد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امروز مطالبی همچون چرا سکه امروز گران شد؟، میزان افزایش قیمت دلار چقدر بود؟، تاریخ هاوینگ بیت کوین متاثر از چه عواملی است؟، ۱۰ خبر مهم برای بورس فردا چهارشنبه ۲۳ شهریورماه، خبری مهم برای سهامداران خودرو و نیروگاهی، شاخص کل چقدر رشد کرد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ