رئیس جمهور سابق آمریکا که ماه گذشته رسما برای انتخابات ۲۰۲۴ کاخ سفید اعلام نامزدی کرد، توصیه کمیته تحقیقات «ششم ژانویه» را پاپوش و تلاشی برای سنگ‌اندازی در کارزار انتخاباتی خود خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دونالد ترامپ در یک مصاحبه جنجالی فاش ساخت که آمریکا نه تنها دیگر ابرقدرت نیست، بلکه به سمت جهنم پیش می‌رود و افول هژمونی جهانی دلار را «حادثه‌ای بزرگتر از شکست در هر جنگی» دانست.
رئیس جمهور سابق آمریکا و سایر مظنونین پرونده مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، باید به طور داوطلبانه خود را به زندان این ایالت معرفی کنند.
واشنگتن‌پست نوشته است که کمیته اقدام سیاسی رئیس جمهور سابق آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ برای دفاع از وی در پرونده‌های حقوقی، حدود ۴۰ میلیون دلار هزینه کرده است.
براساس گزارش جدید نمایندگان دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور در دوران تصدی، از اعلام هدایای دریافتی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار امتناع کرده است.
سرمربیان تیم‌های تراپ و اسکیت و سرپرست کمیته اهداف پروازی احکام خود را از رئیس فدراسیون تیراندازی دریافت کردند.
فدراسیون تیراندازی طی احکامی سرمربیان تیم‌های تراپ و اسکیت و سرپرست کمیته اهداف پروازی را مشخص کرد.
سرمربیان تیم‌های تراپ و اسکیت و سرپرست کمیته اهداف پروازی احکام خود را از رئیس فدراسیون تیراندازی دریافت کردند.
روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱، همزمان با برگزاری جلسه سنای امریکا برای شمارش آرای الکترال، تعدادی از هواداران دونالد ترامپ، پس از شرکت در سخنرانی او به سمت ساختمان کنگره حرکت کردند و تلاش کردند به صورت خشونت‌آمیز جلوی برگزاری جلسه را بگیرند. حوادث این روز از سوی بسیاری تلاش برای سرنگونی حکومت و جلوگیری از فرآیند قانونی انتخابات تلقی شد. یافته‌های کمیته ۶ ژانویه نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، شخصا در جریان وقایع این روز قرار داشته و عملا آن را مدیریت کرده است.
در گزارش کمیته تحقیقات آمده است، عامل مرکزی ششم ژانویه یک نفر بود، دونالد ترامپ که بسیاری دیگر از او پیروی کردند. هیچ یک از حوادث روز ششم ژانویه بدون او اتفاق نمی‌افتاد.
همزمان با پایان تحقیقات ۱۸ ماهه کمیته «ششم ژانویه»، رئیس جمهور سابق آمریکا به هدایت «توطئه‌ای چند وجهی» برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متهم شده است.
رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته تحقیقات کنگره درباره شورش ششم ژانویه طرفداران رییس جمهور پیشین کشورش تأکید کرد: شواهد کافی برای متهم کردن «ترامپ» وجود دارد.
نشریه پولیتیکو به نقل از دو منبع از تلاش کمیته تحقیقات پیرامون حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای راگیری درباره طرحی جهت ایراد اتهامات کیفری علیه ترامپ خبر داد.
دیوان عالی آمریکا درخواست رئیس جمهور سابق این کشور برای ممانعت از دسترسی کمیته تحقیقات کمیته به اظهارنامه مالیاتی وی را رد کرد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر پنجم پایتخت گفت: بطور کلی یکی از پیامد‌های مراکز دفن زباله انتشار گاز متان ناشی از دفن زباله‌هاست و در آرادکوه نیز چندین سال است که زباله‌ها به صورت چند لایه روی هم دفن شده‌اند و به صورت بی‌هوازی گاز متان را از خود متصاعد کردند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمور سابق این کشور آنقدر مرد نیست که برای شهادت درباره حمله سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره، در مقابل کمیته تحقیق حضور یابد.
کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را برای حضور در این کمیته در تاریخ ۱۴ نوامبر احضار کرد.
کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را برای حضور در این کمیته در تاریخ ۱۴ نوامبر احضار کرد.
«لیز چنی» جمهوری‌خواه و «بنی تامسون» دموکرات که از رهبران کمیته مجلس نمایندگان آمریکا هستند، در نامه‌ای گفتند: رئیس جمهور سابق آمریکا شخصا بر یک تلاش چند بخشی برای ملغا کردن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و مانع‌تراشی در مسیر گذار صلح‌آمیز قدرت نظارت داشته و آن را رهبری کرد.
کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا، ترامپ را برای حضور در این کمیته در تاریخ ۱۴ نوامبر احضار کرد.
کمیته منتخبی در مجلس نمایندگان آمریکا که در حال بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ است اعلام کرد با ارسال احضاریه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته مقابل این کمیته حاضر شده و اسناد لازم را ارائه دهد.
مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل خودداری از همکاری با کمیته تحقیقات درباره یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، به حبس محکوم شد.
رئیس جمهور سابق آمریکا از تصمیم احضار خود توسط کمیته تحقیقات پیرامون حادثه حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرد.
کمیته پارلمانی تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا، به اتفاق آرا به احضار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور رای داد.
مجلس نمایندگان آمریکا هم با تشکیل کمیته دو حزبی وارد تحقیقات بر سر نامه های محرمانه کشف شده خانه ترامپ شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ