سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت:دانشگاه ها ایده‌ها و پروپوزال‌هایشان را در مباحت هوش مصنوعی سلامت، بیگ دیتا، اینترنت اشیا و غیره هر چه سریعتر ارسال کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاشمر ـ مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: دانشگاه ها برای مشکل خرده مالکی کشاورزی برنامه ریزی کنند.
شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) در راستای رسالت ذاتی خود در حوزه تحقیقات و پژوهش و عمل به مسوولیت اجتماعی و جذب نخبگان علمی و دانشگاهی و ایده‌های نو، با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف به برگزاری رویداد ایده‌محور و فناورانه «شتاب‌دهی قوای محرکه» اقدام کرده است.
معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه ها برای ایجاد ناحیه نوآوری از یکدیگر کپی نکنند، گفت: مفهوم نوآوری اجتماعی باید در قلب تهران و ناحیه نوآوری تهران محقق شود.
ارومیه - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ۵ درصد اعتبار دانشگاه ها باید در زمینه ‌فرهنگی هزینه شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، طرح ساماندهی مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را اعلام وصول کرد.
برخی معتقدند که هوش مصنوعی به استادان دانشگاه ها و دانشجویان در تحقیقات و آموزش کمک می کند تا شکوفا شوند اما سؤال اصلی این است که هوش مصنوعی چگونه نحوه عملکرد دانشگاه ها را بهبود می بخشد.
دانشگاه شیراز، پژوهشگاه دانش های بنیادی و دانشگاه تهران در نظام رتبه بندی نیچر ایندکس رتبه اول تا سوم در میان مراکز آموزشی و تحقیقاتی ایران را کسب کردند.
دانشیارپروفسور کنراد هاسکین، اکولوژیست زمینی در دانشگاه جیمز کوک، در طی یک بررسی چهار روزه از جزیره، و در اعماق زیستگاه بولدری (نوعی پوشش خاکی است که همراه با سنگ است) که پوشیده از درختان انجیر و سرخس است با این گونه از مارمولک برخورد کرد.
استفان فرید، شیمیدان دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: «در همه موجودات زنده از انسان تا باکتری و موجودات باستانی آمینو اسید‌های مشابهی وجود دارند. ما دنبال درک ماجرای شکل گرفتن ترکیب آن هستیم.»
زلفی گل در این ابلاغ تاکید کرده است: مقتضی است که اقدامات لازم برای دستیابی به اعزام سالیانه دست‌کم ۱۰ درصد از دانشجویان به اردو‌های راهیان نور (مطابق با هدف عملیاتی مندرج در مادۀ ۳ آیین‌نامه اجرایی اردو‌های راهیان نور دانشجویی کشور، مصوبۀ مورخ ۱۰ دی ۱۳۹۴ شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور) صورت گیرد و از حداکثر ظرفیت موجود در آن دانشگاه/ مرکز برای اعزام دانشجویان (با اولویت دانشجویان جدید الورود و زیارت اولی) بهره‌برداری شود.
وزرای ارتباطات و علوم آخرین وضعیت دسترسی به اینترنت باز ویژه اساتید دانشگاه ها را اعلام کردند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل رتبه بندی امتیازات ارزشیابی مطالعات بزرگ همگروهی آینده نگر (کوهورت)، با هدف افزایش شفافیت و امکان صحت سنجی اطلاعات مورد بازبینی قرار گرفت.
وزارت امور خارجه آمریکا به اقدام دولت طالبان در منع تحصیلات دانشگاهی زنان و دختران در افغانستان واکنش نشان داد.
دبیر بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، اسامی غرفه های برتر این نمایشگاه را در بخش‌های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و پژوهشگاه ها اعلام کرد.
دبیر بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، اسامی غرفه های برتر این نمایشگاه را در بخش‌های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و پژوهشگاه ها اعلام کرد.
مدیر مرکز همکاری های فناورانه دانش بنیان ایران خودرو، با اشاره به این‌که یکی از ایده‌ها و طرح‌های دولت وقت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راه‌اندازی سامانه نان«نظام ایده‌ها و نیازها» بود، گفت: «نان» قرار است حفره همیشگی میان صنعت و دانشگاه را پر کند و فرصتی برای حل مساله و رفع نیاز صنعت و همچنین استخدام و جذب نیروهای نخبه، خلاق و متخصص دانشگاهی پدید آورد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اسید‌های چرب ضروری که بدن قادر به ساخت آن‌ها نیست نام برد، (اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶) و گفت: امگا ۶ واکنش التهابی را در بدن افزایش می‌دهد، تناسب صحیح امگا ۳ نسبت به امگا۶ در بدن، به کاهش التهاب کمک می‌کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید بر حمایت از جوانان نخبه و استعدادهای برتر، گفت: توسعه در صنعت خودرو و ایران‌خودرو نیازمند افکار و ایده‌های خلاقانه‌ نخبگان علمی و دانشگاهی است که باید با حمایت، برای به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در داخل مرزهای کشور همت گماشت.
پژوهشگران دانشگاه راکفلر در نیویورک دریافتند افرادی که سطوح بالاتری از اسید‌های خاص را روی پوست خود دارند ۱۰۰ برابر بیش‌تر برای پشه ماده Aedes aegypti نوعی از پشه مسئول انتشار بیماری‌هایی مانند دنگی، چیکونگونیا، تب زرد و زیکا جذاب‌تر هستند.
شیراز - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری فارس اختصاص یافته است.
مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه ها صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزرای علوم و بهداشت در دانشگاه الزهرا برگزار شد.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، ماموریت‌های ویژه ای برای همه دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مختلف تعیین شد.
بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند در طول سال و خارج از فراخوان‌های عمومی، در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف به عنوان هیئت علمی جذب شوند.
نیک لانگریج دیرینه شناس جانوری از دانشگاه بث انگلستان در توصیف این مارمولک دوران کرتاسه می‌گوید: یک اژد‌های کومودو را تصور کنید که با کوسه سفید بزرگ، دایناسور تی‌رکس و نهنگ قاتل ترکیب شده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ