در بخشی از صحبت های شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین می خوانیم: تماس‌های بین چین و کشور‌های عربی به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. جریان‌های مداوم کاروان‌ها در امتداد جاده ابریشم زمینی و بادبان‌های متحرک در امتداد جاده ادویه دریایی شهادت داده‌اند که تمدن‌های چینی و عربی با یکدیگر تعامل کرده و یکدیگر را از یک سوی قاره آسیا تا سوی دیگر آن الهام بخشیده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه های رژیم صهیونیستی از تلاش نخست وزیر این رژیم برای ارعاب مقامات نظامی ارتش و مخفی نگه داشتن جدی بودن اوضاع از افکار عمومی خبر دادند.
کریستیانو رونالدو این روز‌ها در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد.
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد دولت آمریکا برای بدنام کردن سوریه، تروریست‌های داعش را حمایت می‌کند.
منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات کمک می‌کند، قند خون را در سطح متناسب نگه می‌دارد و فشار خون را نیز تنظیم می‌کند. متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است.
دستمالی کارشناس مسائل ترکیه گفت: برخی از ما در ایران فکر می‌کنیم که قلیچ‌دار اوغلو، چون لاییک بود نمی‌توانست با ما همکاری کند و اردوغان، چون اسلام‌گراست بیشتر با ما راه می‌آید. در معادلات بین‌الملل نباید گول مسلمان بودن اشخاص را خورد. الان طالبان که جریان اسلامی و اصیل است به زعم برخی از آقایان بیشتر برای ما دردسر درست کرده تا آن نیمچه دولت غرب‌گرای پیشین افعانستان!
یک رسانه لبنانی مدعی شده چین در حال هماهنگی مذاکراتی میان ایران، سعودی و امارات برای تشکیل نیروی دریایی مشترک جهت تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس است.
عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که بیانیه صادره از سوی نشست سران کشورهای عربی در جده، منعکس کننده واقعیت نیست و کشورهای متجاوز به یمن، خواهان صلح در این کشور نیستند.
اکنون، عربستان سعودی به جای تلاش برای منزوی کردن ایران، یک استراتژی چند وجهی را دنبال می‌کند که تعامل با ایران را با تلاش برای مقابله با نفوذ آن در سراسر منطقه، از جمله در سوریه درهم‌می‌آمیزد. این هفته مقامات سعودی برای گفتگو‌های صلح با حوثی‌ها به یمن سفر کردند. کشور‌های خاورمیانه منافع مختلفی در سوریه دارند. میلیون‌ها پناهنده سوری به کشور‌های همسایه اردن، لبنان و ترکیه گریختند. برخی کشور‌ها مانند عراق مایلند مسیر‌های تجاری خود را از طریق سوریه باز کنند.
برای اسرائیل نزدیکی عربستان سعودی و ایران با ابعاد منطقه‌ای و بین المللی هزینه استراتژیک خواهد داشت. منافع ملی اعراب مستلزم بازنگری دقیق در موقعیت اسرائیل در معادلات منطقه‌ای و کاهش نفوذ آن است.
یزله‌خوانی جذاب و با شور اعراب خوزستانی در برنامه معلی که از شبکه سه سیما پخش می‌شود را ببینید.
قدمت نام خلیج فارس آن چنان دیرینه است که جای هیچ گونه شک و تردیدی را باقی نمی‌گذارد. این پهنه آبی در تمام متون عربی، بحر فارس یا خلیج فارس نامیده شده است.
صاحب یک داروخانه شبانه‌روزی در شمال تهران از نایاب شدن فنیتویین ۶۰ و فنیتویین کامپاند خبر می‌دهد و می‌گوید در ماه‌های آینده بحران کمبود دارو‌های اعصاب و روان بدتر خواهد شد. این صاحب داروخانه، دوستانی در صنعت دارو دارد و می‌گوید تولید‌کنندگان دارو اطمینان داده‌اند که امکان تولید تمام دارو‌ها در کشور وجود دارد، اما وقتی مسوولان سازمان غذا و دارو فکر می‌کنند با قیمت‌های دستوری همزمان با افزایش ساعتی نرخ ارز، می‌شود چراغ صنعت و تولید دارو را روشن نگه داشت، تولید‌کننده چاره‌ای جز کاهش ظرفیت تولید ندارد، چون دیگر پولی ندارد که پای چرخ‌های لق تولید بریزد.
ظهور اسلام، بازگشتی به یکتاپرستی بود که داشتن هرگونه فرزند یا شریک را برای الله نفی می‌کرد. بر طبق آیات قرآن، خدایان دیگر به غیر از الله که در مکه یا هر جای دیگر پرستیده می‌شدند صرفا ابداعاتی از جانب خود مردم بودند که هیچ مبنای واقعی وحیانی نداشتند.
جعفر قادری درباره علت افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش نرخ دلار تحت تاثیر چند عامل است؛ کشور در طول یکی دو سال گذشته با تورم مواجه بوده که این تورم خودش را در قیمت دلار تخلیه می‌کند. به عبارت دقیق‌تر وقتی تورم داخلی بیشتر از تورم خارجی باشد و اثر تورم مازاد روی دلار تخلیه نشود، قیمت دلار حالت فنر فشرده پیدا می‌کند که با کوچکترین فشاری، آزاد شده و قیمت ارز بالا می‌رود.
عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در توییتی به موضع گیری درباره گرایش کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به چین پرداخت و اعلام کرد که چین نمی تواند تامین کننده امنیت باشد.
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
بازیکن تیم ملی فوتبال قطر، عنوان کرد که به عنوان نماینده جامعه اعراب تلاش خواهند کرد تا بهترین عملکرد ممکن را در جام جهانی داشته باشند.
حاکم دبی با انتشار پیامی آغاز رقابت‌های جام جهانی در قطر را به مسئولان این کشور تبریک گفت.
ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست در قاموسش چیزی به نام فلسطین جای ندارد و تمام محبوبیت خود را در میان افراط گرایان یهودی بر پایه نفرت از اعراب به دست آورده است.
«شرکت‌های دانش بنیانی که این روز‌ها در کشور حرف‌شان زیاد زده می‌شود، به هیچ عنوان دانش بنیان نیستند و تنها برای کسب منافع مادی و استفاده از رانت‌ها تشکیل شده اند و هیچکدام از آن‌ها بر پایه نوآوری و دانش نیستند، بلکه بسیاری‌شان تبدیل به دکانی شده‌اند که تنها به فکر منابع مالی هستند و این حرف‌هایی که در موردشان زده می‌شود محلی از اعراب ندارد.»
در شرایطی که اعلام خطای پنالتی به سود استقلال آنها را در موقعیت پیروزی قرار داده بود، اما عصبانیت ساپینتو باعث اخراج او شد.
شبکه خبری آمریکایی به تلاش اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس در بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت، اعراب سیاست عمل‌گرایانه در قبال تهران اتخاذ کرده‌اند.
الازهر مصر با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، اتحاد اعراب و مسلمانان برای حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ