اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد به‌رغم موضع‌گیری صریح و رسمی آمریکا که از زبان بلینکن اعلام شده، جمله آخر او را باید نوعی نشان دادن باز بودن در‌های مذاکره و امکان برداشتن گام‌های بعدی تلقی کرد. آنجا که گفته است: «ایالات متحده از هراقدامی از سوی ایران برای تنش‌زدایی در زمینه هسته‌ای استقبال می‌کند». با چنین نگاهی، توئیت دیروز وزیرخارجه ایران را نیز می‌توان به‌مثابه پاسخی رسمی، اما غیرمستقیم به همتای آمریکایی‌اش تلقی کرد. همان‌جا که از «آزمون مجدد آمریکا» سخن می‌گوید. در واقع، دو طرف با بازی‌های زبانی و غیرمستقیم، تمایل خود را به برداشتن گام بعدی نشان می‌دهند.
اگر علاقه به پوشیدن جوراب‌های راه‌راه دارید پس احتمالا شما از آن دسته افرادی هستید که مرز‌ها را به راحتی کنار زده و برای رسیدن به اهداف خود از همه موانع عبور می‌کنید. طرح راه راه جوراب، برای افراد خلاق و افرادی که می‌دانند چگونه خود را جدی بگیرند عالی است.
اساساً همان‌طور که زمین هر روز به دور خود می‌چرخد، جاذبه ماه آب‌هایی را که در نزدیک‌ترین فاصله قرار دارند، به سمت خود می‌کشد و جزرو مد ایجاد می‌کند. این جزر و مد‌ها در واقع یک «برآمدگی» بیضی شکل هستند که از یک طرف تحت تاثیر نیرو‌های گرانشی به سمت ماه کشیده می‌شوند و از سوی دیگر اینرسی می‌کوشد آن‌ها را سر جای خود نگه دارد.
فراتر از این ساختارها، ناسا توجه را به رویداد اصلی جلب می‌کند؛ دو لوب عظیم که در دو طرف دیسک به بیرون نگاه می‌کنند. لوب راست کوچک‌تر به زمین نزدیک‌تر می‌شود درحالی‌که لوب چپ بزرگتر دورتر می‌نشیند.
عباس سلیمی‌نمین استاد و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در برنامه حضور در حسینیه جماران گفت: عده‌ای در جمهوری اسلامی معتقد بودند که این‌ها منافق هستند و قطعاً نباید فرصتی به این‌ها داد. اما نگرش امام یک مقدار متفاوت است. امام معتقد بود درست است سردمداران این جریان دارای نفاق جدی هستند، اما کسانی را که این‌ها جذب کرده‌اند باید حتماً به آن‌ها فرصت داده شود تا بتوانند تشخیص درستی داشته باشند. نگاه بسیار انسانی که امام به قضیه دارد، باید از سال ۶۰ رصد شود.
به نظر می‌رسد رئیس کمیته ملی المپیک ایران کمی خوش‌بینانه به این شرایط نگاه کرده است. اول اینکه در گذشته هرگز از سوی مسئولان ورزش ایران عنوان نشده که مسئله مسابقه‌ندادن با ورزشکاران اسرائیلی خواست دولت است یا ارتباطی با دولت دارد؛ چه‌بسا که اگر چنین اعترافی صورت می‌گرفت، کل ورزش ایران تعلیق می‌شد. حتی برای مثال، در همین ماجرای دادگاه سعید ملایی، یکی از بند‌های دفاعیه طرف ایرانی این بود که مردم ایران از لحاظ اعتقادی و مذهبی اسرائیل را قبول ندارند و ورزشکاران هم از آنجا که از مردم جدا نیستند، به خواست و اعتقاد خودشان از مسابقه‌دادن با ورزشکاران اسرائیلی سر باز می‌زنند و دولت یا مسئولان دولتی نقشی در این ماجرا ندارند.
فعال سیاسی هم می‌تواند نقش‌آفرین باشد؛ البته فعالیت سیاسی، به نشستن و یافتن نقطه ضعفی در دولت یا دستگاه های دیگر و تمسخر و بزرگ‌نمایی آن در فضای مجازی نیست، بلکه فعالیت سیاسی یعنی تشریح فضای سیاسی دنیا و منطقه و تبیین اهداف دشمنان و جهت‌گیری‌های دوستان.
در آستانه سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، صبح امروز (چهارشنبه) جمعی از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.مشروح خبر و تصاویر تکمیلی این دیدار متعاقباً منتشر می‌شود.
ادعای کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین از سوی طرف غربی مطرح شده و مقام‌های ایرانی بار‌ها تاکید کرده اند که سیاست بی طرفی خود را در این جنگ حفظ کرده‌اند. با وجود تکذیب ایران، طرح این ادعا علیه تهران به طرح مباحث سیاسی و حقوقی بسیاری منتهی شده که بعضا ضد و نقیض هم هستند. انتشار این نگاه حقوقی در روزنامه صرفا برای آشنایی مخاطبان با دیدگاه‌های متفاوت است و محتوای آن مورد تایید روزنامه نیست.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سیاست ما عدم حمایت از جنگ و یک طرف علیه دیگری است. امیدواریم مقامات اوکراین با نگاه به ریشه بحران، با اتخاذ رویکرد صحیح سیاسی منافع خود و ملت خود را قربانی سیاست توسعه‌طلبانه آمریکا و ناتو نکنند.
برخی معتقدند اکثر نمایندگان مرد هستند و تاخیر رسیدگی به لایحه زنان و حتی تصویب برخی از مفاد آن به دلیل همین مخالفت مردان است. الهام آزاد در واکنش به این اظهارنظر منتقدان گفت: «این دلیلی برای به تعویق افتادن رسیدگی به این لایحه نیست. این لایحه مدتی از طرف دولت به مجلس ارائه نشد و پس از ورود این لایحه به مجلس باید موارد و مفاد آن مورد بررسی دقیق قرار می‌گرفت. خوشبختانه اصلاحاتی در این لایحه داشتیم. البته به نظر من ایرادات کمی به برخی از مفاد آن وارد شد، چون معتقدم نگاه اسلام متعادل و عدالت‌محور است.»
آوی شلایم مورخ یهودی اذعان کرد: اسرائیل از طرف یهودیان اروپایی و اشکنازی ایجاد شده، آنها همیشه نگاه تحقیرآمیزی به یهودیان عرب (سفاردیم) داشته اند و معتقدند که ما از یک فرهنگ بدوی برخوردارند.
معاون سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد: چین از همه طرف ها می خواهد تا با فوریت به مساله احیای برجام نگاه کنند، مسوولیت های خود را انجام دهند و مذاکرات را برای احیای هرچه زودتر این توافق انجام دهند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در این خصوص بین آقای اسلامی و گروسی اتفاق نظر وجود دارد و امیدواریم که آژانس با نگاه فنی و بر اساس آنچه که در روزهای اخیر توافق کردیم نسبت به حل و فصل برخی اتهامات که از طرف آژانس مطرح شده است، از مسیر همکاری‌های فنی اقدام کند.
چند صندلی آن طرف تر از ریکاردو ساپینتو، دو دستیار کارلوس کی‌روش شاهد جدال استقلال و فولاد بودند.
قلعه‌نویی، ولی هرچه دارد مربوط به گذشته است. این مشکلی آزاردهنده برای ژنرال سابق استقلالی‌هاست. او درحالی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است که از آخرین قهرمانی‌اش در لیگ ۱۰ سال می‌گذرد. فصل ۹۲-۹۱ بود که امیر، استقلال را قهرمان لیگ برتر ایران کرد. بعد از آن قریب به ۹ سال، هر دو طرف، فقط با حسرت، جام‌آوری بقیه تیم‌ها، خاصه پرسپولیسی‌ها را نگاه کردند، ولی برای محوکردن چنین حرکتی، استقلال گوی سبقت را از امیر ربود و جام قهرمانی را فصل گذشته، بعد از ۹ سال، برای یک بار دیگر بالای سر برد
دکتر محمد ابراهیم تکلو، روانشناس گفت: بهتر است پس از جدایی حداقل برای مدتی اشیاء و وسایل و حتی تصاویر و موزیک‌هایی که ما را به یاد آن فرد می‌اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داریم تا روند جدایی طی شود و اینگونه در پروسه جدایی افراد کمتر اذیت شوند.
موضوع هسته‌ای ایران و توافق صورت‌گرفته بر سر آن یعنی برجام تبدیل به یک موضوع حیثیتی و ارزشی برای دو طرف ایرانی و امریکایی شده است این نگاه سبب شده تا در جریان مذاکرات چه در مقطع برجام و چه در مقطع کنونی منطق طرفین در مذاکره براساس بازی با حاصل جمع صفر و نه مضاعف باشد رویکردی که پیامد آن در مذاکرات دیپلماتیک چیزی جز بن‌بست نیست.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «داریم به صورت جدی پاسخ اخیر ایران را بررسی می‌کنیم. در نگاه اول، پاسخ طرف ایرانی فراتر از مواضع دائمی‌اش در خصوص مسائل مربوطه نیست.»
دلیل عدم برخورد قاطع با این فجایع تکان‏دهنده را در طول سالیان دراز از طرف مسئولانی که مردم مردم می‌کنند نمی‌دانم، ولی از نگاه بدبینانه، این اشرار، چون هنگام دریدن مردم با قمه، شعارساختارشکنانه نمی‌دهند تقابلی با نظام ندارند و الّا مسئولان با نمایش چهره به محض دستگیری، محکومیت‌های عبرت‌آموز و اطلاع‌رسانی از مجازات‌ها چشم فتنه را درمی‌آوردند.
دیاکو حسینی گفت: من تصور می کنم با توجه به نگاه های مختلفی که وجود دارد، احتمالا در مراحل پایانی گفتگوها هستیم اما، با توجه به نارضایتی طرف های ایرانی فکر نمی کنم در آینده‌ای نزدیک توافق رخ دهد و ما مذاکرات را همچنان خواهیم داشت.
نماینده کازرون در مجلس گفت: اخبار آن طرف را نگاه می کنیم که می گوید مذاکرات در خصوص بازگشت به برجام در حال انجام است. اخبار ما نیز می گوید مذاکرات رفع تحریم صورت می گیرد. یعنی عنوان مذاکرات هم مشخص نیست. آیا مذاکرات رفع تحریم است یا مذاکرات بازگشت به برجام است؟
خاندوزی گفت: این توازن در مقوله پول و ارز این طور است که با توجه به لنگر ارز، تمام هم و غم خود را متوجه ارز نمی‌کنیم، بلکه به سیاست‌های پولی و بانکی هم توجه می‌کنیم. در مقوله پول و بانک هم لازم است به معیار‌های معطوف به ثبات توجه نکنیم و تمام توجه بر کل‌های پولی باشد.
هاشمی هیچ جا از خاطراتش اشاره‌ای به نشستن روحانی «پای میز مذاکره» نمی‌کند و تنها بر مخفی نگه داشتن مذاکرات میان چهار نفر که یکی از آن‌ها روحانی است، تصریح دارد. دلیل عدم مذاکرۀ روحانی هم روشن است؛ مخالفت امام با مذاکرۀ سران کشور با هیات آمریکایی ... علی لاریجانی نیز تاکید مرده است : روحانی در قضیۀ مک‌فارلین نقشی نداشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ