محققان با استخراج عطر-منظره در مصر باستان می‌توانند بفهمند که مردمان باستان این بو‌ها را چگونه تفسیر می‌کردند. رایحه یکی از قوی‌ترین تجربه‌های انسان است. افراد می‌توانند تفاوتِ بو‌ها را به خوبی تشخیص دهند. امروزه، دانشمندان می‌دانند که بو‌ها می‌توانند به سرعت خاطرات را تحریک کنند؛ و اغلب هر بویی معنایی دارد که با آن تداعی می‌شود. بوی کباب و چمن یادآور خاطرات تابستان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قرار گرفتن در معرض عطر‌های خاص در هنگام خواب عملکرد شناختی مغز را افزایش می‌دهد.
محققان دانشگاه کالیفرنیا ارواین اخیرا شواهدی قدرتمند کشف کرده اند که پر کردن هوا با عطرها، ارتباط حیاتی بین منطقه های عصبی مربوط به حافظه و تصمیم گیری را قدرتمندتر می کند.
علی دایی از برند اختصاصی‌اش در صنعت عطر رونمایی کرد.
مصری‌ها همچنین از آب‌میوه‌هایی که با ادویه‌هایی مانند دارچین مخلوط شده بود استفاده می‌کردند. عطر‌های ساخته‌شده مصری‌ها معمولا گران‌قیمت بودند، اما کیفیت بسیار خوبی داشتند. معروف بود که محصولات داخلی و وارداتی مانند کندر، مر، گل رز، زنبق، نرگس، پرتقال، آهک، دارچین، و چوب صندل را با یکدیگر ترکیب می‌کنند.
اگر با بوی عطر یا خوشبوکننده سردرد می‌شوید یا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به بعضی عطر‌ها حساسیت دارند. در این مطلب گفت‌وگوی همشهری آنلاین با دکتر عاطفه فخاریان، فوق تخصص ریه را درباره آلرژی و ارتباط عطر‌ها با آلرژی و چگونگی مصرف آن‌ها را می‌خوانید.
رایحه‌های عطر‌ها که اغلب دارای اسانس گلی و میوه‌ای هستند، استرس شما را کاهش می‌دهند، روحیه‌تان را تقویت می‌کنند و به بهبود در خواب کمک می‌کنند. در این مطلب نگاهی عمیق‌تر به ۱۰ مزیت استفاده روزانه از عطر‌ها می‌اندازیم.
عطر‌های «الهام گرفته‌شده» بویی شبیه عطر‌های اصلی دارند. کسانی که قصد ندارند برای یک عطر اصل مبلغ هنگفتی بپردازند، این محصولات انتخابی هوشمندانه به نظر می‌رسد
هنگامی که عطر سی‌کی وان (CK One) کلوین کلاین در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه شد، در صنعت عطر انقلابی به وقوع پیوست. این عطر نه تنها رایحه نت‌های آناناس، نارنگی، ترنج، هل، لیمو و پاپایا را داشت، بلکه یکی از اولین عطر‌های بدون‌جنسیتی بود که محبوب شد و راه را برای ساخت عطر‌های تک‌جنسیتی دیگر هموار کرد.
انتخاب عطر همیشه در فروشگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد. به یادماندنی‌ترین عطر‌ها آن‌هایی‌اند که باعث شده‌اند در خیابان سر برگردانیم و دنبال صاحب آن بوی خوشی بگردیم که در کسری از ثانیه به مشامان رسید. یکی از این عطر‌های خوشبو و محبوب و پرفروش حاصل کار فرانسیس کورکجیان است که باکارا روژ ۵۴۰ (Baccarat Rouge ۵۴۰) نام دارد.
جهان صنعت، ذوب آهن، خودروسازی و به طور کلی همه وجوه فناوری‌های مدرن مهم‌ترین منبع الهام پاکو رابان بود. وی در سال‌های ۱٩۶٠ راه‌های تازه‌ای را در طراحی لباس گشود که تا آن زمان بکر و دست نخورده بود. یکی از همکاران اسپانیایی او یادآوری می‌کند که یکی از موفق‌ترین عطر‌های زنانه پاکو رابان «کالاندر» Calandre نام داشت که به معنای جلوپنجره خودرو است. کاربرد این نوع واژگان در دنیای مد زنانه نیز قبل از او سابقه نداشت.
زنان باردار به چه صورتی می‌توانند از لوازم‌آرایشی استفاده کنند؟ محققان توصیه می‌کنند محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی در دوران بارداری باید با دقت انتخاب و استفاده شوند چراکه مواد شیمیایی موجود در این محصولات می‌توانند از طریق جذب از پوست (مانند کرم‌ها و لوسیون‌ها)، دهان (مانند رژ لب) و استنشاق (مانند عطرها) وارد بدن انسان شوند.
رئیسی با بیان اینکه تحمل اسارت در چنگال سفاکان بعثی کار آسانی نبود، بر ضرورت گرامی‌داشت آزادگان تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه از رخداد‌ها و وقایع دوران دفاع مقدس و از جمله اسارت آزادگان سرافراز کشورمان در بند دشمن بعثی ثبت و ضبط شده شده است، تنها بخش اندکی از حماسه‌های قهرمانان دفاع از دین و وطن بوده و ضرورت دارد جانفشانی‌های این چهره‌های مقاوم و قهرمان به شایستگی به تصویر کشیده شود تا برای عصر‌ها و نسل‌های آینده به عنوان الگو و اسوه باقی بماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ