انتخاب عطر همیشه در فروشگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد. به یادماندنی‌ترین عطر‌ها آن‌هایی‌اند که باعث شده‌اند در خیابان سر برگردانیم و دنبال صاحب آن بوی خوشی بگردیم که در کسری از ثانیه به مشامان رسید. یکی از این عطر‌های خوشبو و محبوب و پرفروش حاصل کار فرانسیس کورکجیان است که باکارا روژ ۵۴۰ (Baccarat Rouge ۵۴۰) نام دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خورش سیب برای افرادی که علاقمند به غذای شیرین هستند بسیار مناسب است، چون طعم نسبتا شیرینی دارد و می‌توانید برای تهیه خورشت سیب هم از گوشت قرمز استفاده کنید.
پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود.
اگر بخواهیم اصلی‌ترین ویژگی‌های باکارات را بیان کنیم، باید علاوه بر مزیت زنانه مردانه بودن و داشتن روایح منحصربفرد، ماندگاری و پخش بوی فوق‌العاده بالای این ادکلن‌ها را در نظر بگیریم.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کوردوبا اسپانیا برای اولین بار موفق شد ترکیب یک عطر متعلق به زمان روم باستان با قدمت بیش از ۲ هزار سال را در یک کوزه خاکستر قدیمی شناسایی کنند.
نثار پلو را می‌توانید برای مجالس خوب تهیه کنید، زیرا در گذشته یک غذای بسیار مجلسی بوده که در زمان مهمانی‌ها و عروسی‌های تهیه می‌شدند است.
کوکوی کرفس یکی از غذا‌های رژیمی بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی نیز دارد.
کوکوی کرفس به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود و می تواند انتخاب مناسبی برای وعده ناهار، شام و حتی عصرانه و میان وعده باشد.
به گفته باستان‌شناسان، این کوزه در یک مقبره جمعی قرار داشته که احتمالاً متعلق به یک خانواده مرفه بوده است. در این آرامگاه علاوه بر اشیاء متعدد مربوط به مراسم خاکسپاری (اقلام پیش‌کشی و جامه‌های تدفین)، کوزه‌های خاکستر شش فرد بالغ (شامل سه زن و سه مرد) پیدا شدند.
اگر با بوی عطر یا خوشبوکننده سردرد می‌شوید یا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به بعضی عطر‌ها حساسیت دارند. در این مطلب گفت‌وگوی همشهری آنلاین با دکتر عاطفه فخاریان، فوق تخصص ریه را درباره آلرژی و ارتباط عطر‌ها با آلرژی و چگونگی مصرف آن‌ها را می‌خوانید.
رایحه‌های عطر‌ها که اغلب دارای اسانس گلی و میوه‌ای هستند، استرس شما را کاهش می‌دهند، روحیه‌تان را تقویت می‌کنند و به بهبود در خواب کمک می‌کنند. در این مطلب نگاهی عمیق‌تر به ۱۰ مزیت استفاده روزانه از عطر‌ها می‌اندازیم.
آبگوشت بزباش یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهر و طعم به آبگوشت سنتی یا همان دیزی شباهتی ندارد.
آبگوشت بزباش یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهر و طعم به آبگوشت سنتی یا همان دیزی شباهتی ندارد.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
آتش‌سوزی انبار عطر و ادکلن در بازار تهران
خنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در انبار نگهداری از مواد اولیه تولید عطر و ادکلن در محدوده بازار تهران خبر داد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع حریق در محل نگهداری مواد اولیه تولید عطر و ادکلن و نجات ۱۰ نفر در این خصوص خبر داد.
کورکجیان می‌گوید در خانواده‌اش از نظر تاریخی هیچ اثری از صنعت عطرسازی وجود نداشت. با این وجود، پدربزرگ‌اش هر روز صبح چندین اسانس را کنار یکدیگر می‌گذاشت و عطر خود را می‌ساخت. او می‌گوید: "من با شیفتگی و غرور به او نگاه می‌کردم، اما هرگز نتوانستم فرمول کارش را متوجه شوم".
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به کشت گیاه وحشی آنغوزه شدند که می تواند به عنوان ماده اولیه عطر سازی مورد استفاده قرار بگیرد.
خورش به یک غذای بسیار لذیذ است که می‌توانید در فصل پاییز و زمستان آن را درست کنید و در مهمانی‌ها و مجالس خود در میز پذیرایی تان بهره ببرید.
گروهی از متخصصان تولید عطر در ترکیه موفق شدند فرمول یک عطر باستانی بین‌النهرینی را بار دیگر تولید کنند. در ساخت این عطر سه‌هزار و ۲۰۰ ساله از گیاهان بومی منطقه بین‌النهرین استفاده شده است. این عطر اکنون در کلیسای تاریخی «سنت جورج» واقع در شهر دیاربکر کشور ترکیه به نمایش گذاشته شده است.
شیرینی کشمشی با عطر پرتقال تجربه جدیدی از عطر و طعم این شیرینی محبوب را به همراه دارد که بسیار دلچسب و خوشمزه است.
حقانی با خنده به نیرو‌های طالبان اظهار داشته است که «نظافت جز ایمان است، مراعات کنید و عطر استفاده کنید.»
پودینگ زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب است که به دلیل داشتن زعفران و گلاب در ترکیباتش عطر و طعم بی‌نظیری دارد.
با استفاده از نوآوری و فناوری، بازار بومی تولید عطر و طعم‌دهنده‌های طبیعی رونق می‌گیرد تا ارزش افزوده این صنعت در کشور بیشتر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ