محققان دانشگاه کالیفرنیا ارواین اخیرا شواهدی قدرتمند کشف کرده اند که پر کردن هوا با عطرها، ارتباط حیاتی بین منطقه های عصبی مربوط به حافظه و تصمیم گیری را قدرتمندتر می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قرار گرفتن در معرض عطر‌های خاص در هنگام خواب عملکرد شناختی مغز را افزایش می‌دهد.
رئیس جمهور در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فلسفه قیام اباعبدالله زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و برافراشتن پرچم حقیقت برای همه عصرها و نسل‌ها بود.
اگر با بوی عطر یا خوشبوکننده سردرد می‌شوید یا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به بعضی عطر‌ها حساسیت دارند. در این مطلب گفت‌وگوی همشهری آنلاین با دکتر عاطفه فخاریان، فوق تخصص ریه را درباره آلرژی و ارتباط عطر‌ها با آلرژی و چگونگی مصرف آن‌ها را می‌خوانید.
رایحه‌های عطر‌ها که اغلب دارای اسانس گلی و میوه‌ای هستند، استرس شما را کاهش می‌دهند، روحیه‌تان را تقویت می‌کنند و به بهبود در خواب کمک می‌کنند. در این مطلب نگاهی عمیق‌تر به ۱۰ مزیت استفاده روزانه از عطر‌ها می‌اندازیم.
عصرها زمان مناسبی برای قدم زدن، در کنار باغچه نشستن یا در حیاط خانه با دوستان و همسایگان کنار هم نشستن است، اما دورهمی بدون خوراکی یک چیز اساسی کم دارد.
انتخاب عطر همیشه در فروشگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد. به یادماندنی‌ترین عطر‌ها آن‌هایی‌اند که باعث شده‌اند در خیابان سر برگردانیم و دنبال صاحب آن بوی خوشی بگردیم که در کسری از ثانیه به مشامان رسید. یکی از این عطر‌های خوشبو و محبوب و پرفروش حاصل کار فرانسیس کورکجیان است که باکارا روژ ۵۴۰ (Baccarat Rouge ۵۴۰) نام دارد.
محققان با استخراج عطر-منظره در مصر باستان می‌توانند بفهمند که مردمان باستان این بو‌ها را چگونه تفسیر می‌کردند. رایحه یکی از قوی‌ترین تجربه‌های انسان است. افراد می‌توانند تفاوتِ بو‌ها را به خوبی تشخیص دهند. امروزه، دانشمندان می‌دانند که بو‌ها می‌توانند به سرعت خاطرات را تحریک کنند؛ و اغلب هر بویی معنایی دارد که با آن تداعی می‌شود. بوی کباب و چمن یادآور خاطرات تابستان است.
زنان باردار به چه صورتی می‌توانند از لوازم‌آرایشی استفاده کنند؟ محققان توصیه می‌کنند محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی در دوران بارداری باید با دقت انتخاب و استفاده شوند چراکه مواد شیمیایی موجود در این محصولات می‌توانند از طریق جذب از پوست (مانند کرم‌ها و لوسیون‌ها)، دهان (مانند رژ لب) و استنشاق (مانند عطرها) وارد بدن انسان شوند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چون اردوگاه امام حسین (علیه السلام) ابدی است، بنابراین هر اردوگاهی که به اردوگاه ایشان پیوند بخورد ابدی می‌شود، حقیقت این است که انقلاب ما به انقلاب امام حسین (علیه السلام) ضمیمه شده است.
بهاره رهنما پس ازتوقف سریال خانگی «دختران صفویه»، فیلمنامه «عطرهای خالی» را با مشاوره شادمهر راستین به رشته نگارش درآورد تا این اثر به مرحله ساخت برسد. بهاره رهنما بازیگر ایرانی ؛ کارگردانی و تهیه کنندگی را نیز تجربه کرده است از جمله ساخت مستند «صدام کن مامان».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ