در جریان سفر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان زنجان، آیین آزادی دو تن از محکومان به قصاص در حضور و با وساطت رئیس دستگاه قضا انجام شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هشتمین مراسم آزادی گروهی ۶ محکوم به قصاص امروز سه‌شنبه (۳ مرداد ۱۴۰۲) با حضور علی صالحی دادستان تهران، محمد شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، خیران، صلح‌یاران، مددکاران زندان، اولیای دم، محکومان و خانوده‌های آن‌ها برگزار شد.
سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: هتک حرمت مجدد به قرآن کریم توهین به عقاید دو میلیارد مسلمان و به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین المللی و سو استفاده عیان از آزادی بیان است.
شهریور ۱۳۹۹، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که اکبر طبری به ۳۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. با تلاش وکلا و ارائه مستندات، دو مورد از اتهامات او نقض شد و حالا با گذشت کمتر از ۳ سال گفته می‌شود طبری با وثیقه سنگین از زندان خارج شده است.
مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام پلیس سوئد در آزادی اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.
۱۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد محکوم مالی با همت کارکنان مجتمع شورای حل اختلاف استان تهران و ایجاد سازش از نعمت آزادی برخوردار شدند.
دماوند- رئیس کل دادگستری استان تهران تعداد محکومان مالی در این استان را هزار و ۱۷۷ نفر دانست و گفت: ۱۲۲ مورد از این آمار مربوط به مهریه است، باید زمینه آزادی زندانیان این حوزه فراهم شود.
شاهرود- مدیرکل زندان‌های استان سمنان بابیان اینکه خانواده شاهرودی در آغاز سال نو فرد محکوم به قصاص را بخشیدند، گفت: عشق به امام حسین(ع) و حرمت ماه مبارک رمضان این کار خیر را رقم زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، گفت: سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به آزادی بیش از ۹۷۵ نفر از زنان زندانی به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) گفت: در ۹ ماه گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۳۱۰ محکوم به قصاص رهایی پیدا کردند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به آزادی بیش از ۹۷۵ نفر از زنان زندانی به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) گفت: در ۹ ماه گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۳۱۰ محکوم به قصاص رهایی پیدا کردند.
با پیگیری و تلاش بی وقفه مسئولین و مددکاران زندان رجایی شهر ۳ نفر از قدیمی ترین مددجویان محکوم به قصاص پس از ۲۴، ۲۲ و ۲۱ سال حبس از زندان آزاد شدند.
‌ آئین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد با حضور اژه‌ای برگزار شده و مقرر شد در هراستان به عدد عمر شهید سلیمانی، حداقل ۶۳ زندانی واجد شرایط آزاد شوند.
وزارت امور خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی دربند رزیم صهیونیستی و محکوم کردن اقدامات غیرقانونی این رژیم علیه اسرا، آزادی فوری آنها را خواسار شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اقدام مولداوی در ممنوعیت فعالیت شبکه‌ های روس زبان را محکوم و آن را مصداق «سانسور سیاسی و نقض آشکار حق آزادی دسترسی به اطلاعات» توصیف کرد.
شبکه پرس تی وی در بیانیه ای اقدام شرکت ماهواره یوتل‌ست در قطع پخش این شبکه را محکوم کرد و آن را ناقض اصل آزادی رسانه دانست.
محمد عزیز و خلیل اسلام به اتهام قتل مالکوم ایکس در سال ۱۹۶۶ به حبس ابد محکوم شده بودند. آن‌ها در اواسط دهه ۱۹۸۰ پس از حدود دو دهه از زندان آزاد شدند.
در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.
وزیر خارجه فرانسه به شدت آنچه را که «سرکوب» در ایران نامید محکوم کرد و از ایران خواست به تعهدات بین المللی که خود آن‌ها را پذیرفته است به‌ویژه در منشور بین‌المللی مرتبط با حقوق مدنی و سیاسی، پایبند باشد.
رئیس جمهور در پاسخ به قدردانی دبیرکل سازمان ملل متحد از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان، گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.
رئیس جمهور در پاسخ به قدردانی دبیرکل سازمان ملل متحد از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان، گفت: این اقدام گواه حسن نظر جمهوری اسلامی است.
سازمان ملل می‌گوید به یک ایرانی-آمریکایی بازداشت شده اجازه خروج از ایران داده شده است.
یکی از محکومان که صبح دیروز طعم آزادی را چشید، شهریور سال ۸۸ در یک درگیری جان شوهر خواهرش را گرفت. او ۱۳ سال از عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده و می‌گوید از سال ۹۷ تا الان به چند زندانی محکوم به مرگ زندگی بخشیده است.
انتظار می‌رود که این روزنامه‌نگار سابق دوران محکومیت خود را در زندانی فوق امنیتی بگذراند. مدتی که وی قبلا در بازداشت موقت سپری کرده از مجازاتش کسر می‌شود. پس از حدود ۱۴ سال حبس، وی واجد شرایط درخواست آزادی مشروط خواهد بود.
سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی تهران ادامه داد: اینکه عنوان می‌شود محکوم به مرخصی وصل به آزادی مشروط اعزام شده است صحت ندارد و وی با پایان مرخصی باید خود را به زندان معرفی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ