وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه چین بر لزوم واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهادهای سازنده جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو باید به حق حاکمیتی صربستان احترام بگذارد.
چین این رزمایشات را به دنبال دیدار تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برگزار کرد تا خشم خود را نسبت به این مسئله ابراز کند، زیرا چین چنین دیدار‌هایی را به عنوان "دخالت در امور داخلی" کشورش تلقی می‌کند و معتقد است که آمریکا با این اقدامات از "استقلال تایوان و جدایی این جزیره از چین" حمایت می‌کند.
وزیر اقتصاد فرانسه با حمایت از موضع رئیس جمهور این کشور درباره تایوان، گفت که پاریس نباید صرفا به خاطر اتحاد با آمریکا، وارد مناقشه چین و تایوان شود.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد چین در صورت حمایت از روسیه در جنگ اوکراین، با پیامدهای جدی مواجهه خواهد شد.
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مورخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین بر ضرورت حل و فصل بحران میان روسیه و اوکراین تاکید کرد.
رئیس جمهور اوکراین صرف نظر از حمایت های همه جانبه و جنگ طلبانه غرب از این کشور، مدعی شد موضع چین در حمایت از روسیه می تواند به یک تنش بین المللی گسترده ختم شود.
وزارت امور خارجه آمریکا از هشدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به چین درباره حمایت از روسیه در جنگ اوکراین یا کمک به مسکو برای دور زدن تحریم ها خبر داد.
مورخ فرانسوی معتقد است که جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه با حمایت چین عملا آغاز و آمریکا وارد دوران طولانی مدت افول شده است.
توییت‌های چندی قبل وزیر خارجه به زبان‌های چینی و فارسی در حمایت از سیاست چین واحد و انتقاد از استقلال و جدایی تایوان با توجه به موضع اخیر چین در فضای مجازی مورد توجه واقع شده است.
نماینده چین در سازمان ملل در سخنانی خواستار حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان شد.
نماینده چین در نشست شورای امنیت از درخواست روسیه برای تحقیق در مورد فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین حمایت کرد.
سوریه در واکنش به قرارداد تسلیحاتی جدید میان آمریکا و تایوان، ضمن محکومیت دخالت های آمریکا در امور داخلی چین و اقدامات بی ثبات کننده واشنگتن، بر پایبندی دمشق به اصل «چین واحد» تأکید کرد.
در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک دولت چین برای دفاع از اصل «چین واحد» و مقابله با تحریک‌های آمریکا و جدایی‌طلبان تایوان، سفیر چین در هند از دهلی‌نو خواست آشکارا حمایت هند از این اصل را اعلام کند.
وزیر خارجه چین از دولت بنگلاش برای حمایت دوباره از سیاست های پکن در قبال منطقه تایوان تشکر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه چین بر لزوم واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهادهای سازنده جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست آسه‌آن تاکید کرد که ایالات متحده از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.
امیرعبداللهیان:‌ احترام به تمامیت ارضی کشورها از مبانی شناخته شده حقوق بین‌الملل است.
وزیر امور خارجه گفت: اقدامات تحریک آمیز آمریکا به منبع تهدید صلح و ثبات بین‌الملل تبدیل شده است.
سفیر چین در ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از تهران به دلیل حمایت از سیاست چین واحد قدردانی و تشکر کرد.
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» به تایوان، بر حمایت از سیاست چین واحد تاکید و رفتار تنش‌زای مقامات آمریکا در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را محکوم کرد.
وزارت خارج سوریه اعلام کرد که به طور کامل از مواضع چین در قبال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان حمایت می کند و این سفر را اقدامی خصمانه و نقض قوانین بین المللی می داند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ