امیر حاتمی با اشاره به جنگ‌های صورت گرفته در منطقه به ویژه جنگ اوکراین و جنگ ارمنستان و آذربایجان، گفت: منازعات اخیر نشانگر تغییرات سریع در مناسبات امنیتی و سیاسی منطقه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس اطلاعات منابع رسمی، در دو سال اخیر، حدود ۶۰ سانتی متر عقب نشینی در (در سواحل ایران) رخ داده است. در سمت قزاقستان این عدد چند ده کیلومتر است. ایران در بهترین قسمت کاسپین قرار گرفته است و عمق دریا، سمت ایران بسیار زیاد است، به همین دلیل نیز نسبت به چهار کشور دیگر، دیرتر متوجه تبعات این اتفاق می‌شویم. اما زمانی که این مسئله در بخش ایران تشدید شود، بالاترین خسارت را هم خواهیم دید. ما جنگل‌های هیرکانی را داریم که ریشه آن متاثر از دریای کاسپین است و اگر دریا خشک شود یا عقب نشینی کند با بالاترین موج مهاجرت جانداران این جنگل‌ها و چه بسا نابودی تدریجی جنگل‌ها رو به رو خواهیم شد.
بر اساس اطلاعات منابع رسمی، در دو سال اخیر، حدود ۶۰ سانتی متر عقب نشینی در (در سواحل ایران) رخ داده است. در سمت قزاقستان این عدد چند ده کیلومتر است. ایران در بهترین قسمت کاسپین قرار گرفته است و عمق دریا، سمت ایران بسیار زیاد است، به همین دلیل نیز نسبت به چهار کشور دیگر، دیرتر متوجه تبعات این اتفاق می‌شویم. اما زمانی که این مسئله در بخش ایران تشدید شود، بالاترین خسارت را هم خواهیم دید. ما جنگل‌های هیرکانی را داریم که ریشه آن متاثر از دریای کاسپین است و اگر دریا خشک شود یا عقب نشینی کند با بالاترین موج مهاجرت جانداران این جنگل‌ها و چه بسا نابودی تدریجی جنگل‌ها رو به رو خواهیم شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در جمع دانشجویان حاضر در دوره اسلام ناب گفت: اولین و تنها انقلاب موفق بعد از جنگ‌های جهانی انقلاب اسلامی بود، بقیه یا با چپ ها بودند یا با راست‌ها، تعدادی هم به جنگ داخلی تبدیل شدند، اینجاست که اهمیت انقلاب ایران و نقش ولایت فقیه مشخص می‌شود.
احمد مازنی نوشت: نباید فراموش کرد بی‌احترامی به کتاب مقدس مسلمانان می‌تواند مقدمه بی‌احترامی و تعرض به سایر عقائد و تفکرات و افراد شود. این نوع رفتار‌ها می‌تواند مقدمه نزاع‌هایی از جنس جنگ‌های صلیبی در پهنه عالم باشد که کنترل آن‌ها بدون تردید دشوار خواهد بود.
رستمی مسئول اجرایی عملیاتی بود که شهید چمران طراحی می‌کرد. یکی از صفات بارز شهید رستمی همان بسیجی بودن وی بود، ما و مابقی دوستان، شهید رستمی را تنها به خاطر احترام «جناب سرگرد» صدا می‌کردیم، ولی برای وی پست، مقام و درجه هیچ اهمیتی نداشت. در دوکوهه سنگری درست کرده بودیم که اتاق شهید رستمی باشد. وی شب تا صبح برای شناسایی بیرون می‌رفت و نزدیکی‌های صبح که برای کمی اسراحت می‌آمد، اتاقش پر از نیرو‌های بسیجی بود که خوابیده بودند لذا جایی برای خواب نداشت.
جنگ‌های بزرگی اتفاق افتاد. همه برای اردشیر می‌جنگیدند. شاید ۶ هزار نفر بودند. فرمانده دستور داده بود تنگه بسته شود. پس دژ بزرگی ساخته شد که بعد‌ها نخستین بنای دوره ساسانی لقب گرفت.
گوستاوو واگنین، ستاره برزیلی تراکتور، با دبل مقابل مس چهره شماره یک تیمش بود.
صاحبنظران جنگ‌های هوایی، او را «نامدارترین خلبان جهان» نامیده‌اند؛ چنانکه شهید تیمسار فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، وی را ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی‌دراز، میمک، دشت‌ذهاب و پادگان ابوذر توصیف کرده و می‌گوید: " او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم، امام در مورد وی فرمودند: " او آمرزیده است".
یک روزنامه صهیونیستی درباره وضعیت بغرنج رژیم صهیونیستی در جنگ‌های احتمالی در آینده هشدار داد.
فرمانده کل ارتش گفت: با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده، تسلیحات و تجهیزات مناسب در ارتش آماده شده است.
بخش شمال کشورمان منطقه‌ای سرسبز و پر از جنگل‌های زیباست که اغلب در طول سال با بارش همراه است. اکنون که نیمه‌های فصل زمستان را سپری میکنیم این منطقه با بارش‌های اخیر برف سفید پوش شده و طبیعت بسیار زیبایی به خود گرفته است.
روزنامه دیلی‌‍صباح ترکیه در گزارشی با اشاره به تجربه چند دهه اخیر ارتش و دولت آمریکا در جنگ‌های مختلف استدلال می‌کند که به احتمال زیاد اوکراین نیز به شکست‌های آمریکا اضافه خواهد شد.
دروازه بان تیم آرژانتین وقتی نوبت به پنالتی زدن راندال کولو موانی فرانسوی رسید با نیمکت نشینان مشورت کرد.
به نظر می‌رسد جنگ‌های سالیان اخیر تا اندازه‌ای برای کشور‌هایی که آن را آغاز می‌کنند نتیجه معکوس به همراه داشته اند. به نظر نمی‌رسد که نمونه‌های اخیر زیادی وجود داشته باشند که نشان دهند تصمیم برای آغاز یک جنگ نتیجه خوبی برای طرف مسئول جنگ به همراه داشته باشد.
اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علیه «یورگن کلینزمن» آن هم در آستانه بازی حساس با آمریکا نشان می‌دهد کارلوس کی‌روش روی جنگ روانی برای این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده است.
اکثرمردم جهان برزیل را با جنگل‌های متراکم آمازون و پرآب‌ترین رودخانه جهان می‌شناسند؛کشوری که درسال‌های اخیر با پدیده تغییر اقلیم مواجه و زندگی میلیون‌ها انسان رابه چالش کشیده است.
تحلیل‌گر برجسته آمریکایی با اشاره به نقش پشتیبانی پهپادها در جنگ اوکراین تأکید کرد این نوع تسلیحات در جنگ‌های آینده نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت.
یکی از چالش‌های پیش‌روی حفظ جنگل‌های زاگرس، پروانه سفید برگخوار است که از گذشته‌های دور بومی جنگل‌های زاگرس بوده، اما در سال‌های اخیر به دلیل برهم خوردن تعادل اکوسیستم جنگل‌های زاگرس و کاهش شکارچیان طبیعی این پروانه، جمعیت آن طغیان پیدا کرده و تبدیل به آفتی برای حفظ درختان شده است.
از دست دادن آب ناشی از تغییرات آب و هوایی در فلات تبت امنیت آب را از آسیای مرکزی تا جنوب شرقی آسیا به چالش می‌کشد.
رئیس جمهور فرانسه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخنرانی پرداخت.
جنگ‌های مدرن با نگاه سخت پیروز نمی‌شوند. شجاعت که اوکراینی‌ها به وفور و به شکل تقریبا غیرقابل تصوری از خود نشان داده‌اند امری ضروری برای پیروزی در نبرد به نظر می‌رسد. با این وجود، شجاعت ربطی به برآمدگی عضلات دو سر بازو ندارد. شجاعت باید با هوشمندی و انعطاف‌پذیری همراه باشد ویژگی‌هایی که ارتش روسیه آشکارا فاقد آن است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برای پاسخگویی به تهدیدات و نبردهای آتی باید ۴ ویژگی دقیق‌زن بودن، هوشمندی، دور زن بودن و شبکه‌ای محور شدن تجهیزات را مدنظر قرار داد.
وزیر ورزش و جوانان به‌همراه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر‌آفتاب، از غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد.
این مردمسالاری دینی یعنی هم سالاران دینی باشند، هم مردم؛ هم رهبران متدین باشند که نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند و هم مردم متدین باشند؛ نه احتکاری باشند، نه اختلاسی باشند و نه نجومی. اگر هر دو از این نقص و عیب رهیدند، می شود مردمسالاری دینی / وجود مبارک حضرت امیر در زمان حکومتش می فرمود: «الفقه ثم المتجر» [۸]؛ مبادا احتکار، مبادا اختلاس، مبادا نجومی، چه در مسئولان چه در مردم، تا بشود مردمسالاری دینی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ