این مردمسالاری دینی یعنی هم سالاران دینی باشند، هم مردم؛ هم رهبران متدین باشند که نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند و هم مردم متدین باشند؛ نه احتکاری باشند، نه اختلاسی باشند و نه نجومی. اگر هر دو از این نقص و عیب رهیدند، می شود مردمسالاری دینی / وجود مبارک حضرت امیر در زمان حکومتش می فرمود: «الفقه ثم المتجر» [۸]؛ مبادا احتکار، مبادا اختلاس، مبادا نجومی، چه در مسئولان چه در مردم، تا بشود مردمسالاری دینی.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سعید جلیلی در جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی خواستار شناخت صحنهٔ فتنهٔ زرد شد و با تحلیل اهمیت مردم‌سالاری دینی در برابر طراحی صد سالهٔ دیگران برای این منطقه، از اهمیت نقش‌آفرینی فعالانه در انتخابات مجلس سخن گفت.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بیشترین تعداد انتخابات را در طول عمر نظام خود برگزار کرده است.
رکوردشکنی مردم در روز اول پیش ثبت نام تعابیر گسترده‌ای دارد و نشان می‌دهد ایرانیان هوشمند و شگفتی‌ساز هستند و با وجود همه مشکلات اقتصادی راه علاج را از طریق صندوق ها می‌دانند.
رکوردشکنی مردم در روز اول پیش ثبت نام تعابیر گسترده‌ای دارد و نشان می‌دهد ایرانیان هوشمند و شگفتی‌ساز هستند و با وجود همه مشکلات اقتصادی راه علاج را از طریق صندوق ها می‌دانند.
قرار بود پس از انقلاب، قانون و اراده ملت بر کشور حاکم شود. تندرو‌ها به دنبال تبدیل جمهوری اسلامی به سیستمی شبیه این روز‌های طالبان یا حکومت عثمانیان در قرون گذشته در سرزمین‌های اسلامی هستند. پس از جریانات دوم خرداد ۷۶، گروهی که احساس خطر می‌کردند، تصور کردند اگر گفتمان سید محمد خاتمی در خصوص مردم‌سالاری دینی و تعامل و شایسته سالاری و... تثبیت شود، ممکن است عرصه برای جولان آن‌ها تنگ شود.
قرار بود پس از انقلاب، قانون و اراده ملت بر کشور حاکم شود. تندرو‌ها به دنبال تبدیل جمهوری اسلامی به سیستمی شبیه این روز‌های طالبان یا حکومت عثمانیان در قرون گذشته در سرزمین‌های اسلامی هستند. پس از جریانات دوم خرداد ۷۶، گروهی که احساس خطر می‌کردند، تصور کردند اگر گفتمان سید محمد خاتمی در خصوص مردم‌سالاری دینی و تعامل و شایسته سالاری و... تثبیت شود، ممکن است عرصه برای جولان آن‌ها تنگ شود.
سید محمد خاتمی گفت: از جمله عواملی که انتخابات به عنوان مهمترین راه استقرار دموکراسی و نیز مردم سالاری سازگار با دین را از کارآیی انداخته، نظارت استصوابی و رویه‌های غلط در فرآیند انتخابات است که به جای نظارت از موضع دفاع از حق و رأی مردم و ایجاد مانع برای پاگیری و پایداری دیکتاتوری، قیمومیت بر مردم و رأی آنان را تشدید کرده است.
وزیر کشور نقش محله در افزایش سرمایه اجتماعی را مهم دانست و گفت: محله اسلامی در امتداد مردم سالاری دینی است.
رییس جمهور به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی روز مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.
وزیر اطلاعات نوشت: ملّت انقلابی ایران در ۱۲ فروردین جلوه‌ای واقعی از مردم‌سالاری دینی را برای‏ جهانیان به منصه‌ ظهور گذاشت، به گونه‌ای که این حادثه‌ بزرگ حیرت دوست و دشمن را برانگیخت.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۱۲ فروردین سالروز تولد نظام حکومتی برخاسته از نظریه مردم‌سالاری دینی است که با خون پاک مردم مسلمان و انقلابی ایران قوام گرفت تا امروز درختی تناور باشد.
۱۲ فروردین ۱۳۵۸ سالروز تولد نظام حکومتی برخاسته از نظریه مردم‌سالاری دینی است که از خرداد ۱۳۴۲ با خون پاک مردم مسلمان وانقلابی ایران قوام گرفت تا حالا درختی تناور باشد. ۱۲ فروردین همچنین سالروز نه گفتن مردم شریف ایران به تمام مکاتبی است که شعار آزادی انسان را سر می‌دهند اما آزادگی‌ را به مسلخ می‌برند.
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی یوم الله 12 فروردین را سالروز تبلور مردم سالاری دینی و استقرار حکومت الهی در ایران عنوان کرد.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است و ناظران شورای نگهبان باید از این دستاوردها مراقبت کنند.
جلیلی با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ فرهنگ و تمدن واقعی هستیم، تصریح کرد: وجود و ماهیت دفاع مقدس بدون بسیج نیرو‌ها و حضور گسترده، وسیع و دائمی مردم قابل تصور نبود و در جنگ فرهنگی نیز باید بتوانیم ساز و کار‌هایی برای حضور گسترده مردمی طراحی و اجرا کنیم. در حوزه سیاسی ما توانستیم نظامی را پایه ریزی کنیم که با همه نظام‌های موجود در دنیا فرق می‌کرد؛ مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی یک مدل جدید را به جهان ارائه کرد و نهاد‌های مختلف مردم سالاری شکل گرفت.
رهبر انقلاب: مجلس خبرگان منتخب مردم است و در آن مردمسالاری به معنای حقیقی کلمه با سلامت کامل تحقق پیدا کرده است و ثانیا متشکل از علمای دین است که جوهره دینی نظام را نشان می‌دهد، بنابراین ترکیب و امتزاج اتحاد جمهوریت و اسلامیت در نظام اسلامی را بیان می‌کند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از نمادهای مردم سالاری دینی شوراهاست و دولت هم معتقد به آن است.
معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه انقلاب به رأی مردم ارزش داد، گفت: جمهوری اسلامی مهد مردم سالاری است. ۴۴ سال است انقلاب کرده است و همه چیز به رأی مردم است.
عبدالله گنجی در روزنامه جوان نوشت: مسئله اصلی این است که بدانیم تفاوت‌های امر فقهی در عرصه حکومت و سیاست و اجتماع با عرصه فردی چیست؟ تبعات، محاسن، پیامد‌ها و بازتاب‌ها، سرمایه‌سازی‌ها و سرمایه‌سوزی‌ها چیست و تأثیر آن در آینده مردم‌سالاری درون دینی چگونه است؟ این ملاحظات می‌تواند دریچه‌ها و چشم‌انداز‌ها را متفاوت نشان دهد.
در بخشی از صحبت های هاشم آقاجری استاد شناخته‌شده تاریخ می خوانیم: ببینید جمهوری اسلامی در آغاز در قانون اساسی خود دچار نوعی پارادوکس بود. این پارادوکس در مسائلی مانند جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی، در حاکم کردن فقه سنتی بر حقوق مدرن وجود داشت. به خودی خود نوعی ناهمزمانی را تولید می‌کرد. حالا وقتی که سیستم یک سیر بازگشت به گذشته هم پیدا می‌کند، این زمان‌پریشی و آناکرونیسم بین سیستم و زیست جهان باز هم بیش از پیش عمیق‌تر و وسیع‌تر شده است که بسیاری پدیده‌ها از جمله همین پدیده آخر یعنی گشت ارشاد یکی از محصولات آن است.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات بستری مطمئن برای تحقق مردم سالاری دینی است و وظیفه همه مجریان این امر، فراهم سازی هر چه با شکوه‌ انتخابات و حضور آحاد جامعه در آن است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شهید امیراحمدی همان گونه که پاسدار رأی مردم و حریم مردم‌سالاری دینی بود، از جان عزیز خویش هم برای پاسداری از امنیت مردم گذشت.
اگر بنای نظام بر عمل به دیدگاه راهبردی رهبر انقلاب، مبنی بر مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور و مردمسالاری دینی باشد، طبیعتا نباید انتخابات قابل پیش‌بینی باشد و باید تنوع واقعی رای‌ها را در انتخابات مشاهده کرد. در این صورت نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در ایجاد رقابت واقعی تعیین‌کننده خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان به‌همراه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر‌آفتاب، از غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ