حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار کرد: مجازات بیرون کشیدن سلاح برای ترساندن مردم، همان مجازات «محارب» است؛ ماموران هم جزو مردم هستند و محسن شکاری یک مامور امنیت را با سلاح سرد یا چاقو مجروح کرده بود. وی افزود: هر چند بعضی از حقوقدانان معتقدند سلاح بیرون کشیدن در مقابل مامورین شاید به دلیل ایجاد مانع برای فرار کردن باشد و مصداق اخافه نیست و داخل در عنوان محاربه نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار مشاور در امور خارجه دولت قطر گفت: آتش کشیدن کتاب و اندیشه، آزادی نیست، عین توحش است.
تصاویری از پایین کشیدن پرچم رژیم‌صهیونیستی و جایگزینی پرچم فلسطین در باکو را مشاهده می‌کنید.
دادستان تهران گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست ۲ زورگیر به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد صادر شد.
امیرعبداللهیان: تجمعات مسالمت آمیزی که در پی فوت غم انگیز خانم مهسا امینی در کشور من برگزار شد نمایانگر روحیه همبستگی و همدردی مردم ایران با یک دختر جوان هموطن آنها بود. اما این تجمعات مسالمت آمیز بواسطه دخالت عناصر تروریستی به خشونت کشیده شد.
نشریه کانورسیشن درباره بمب‌های ترموباریک می‌نویسد: «تأثیر بمب‌های ترموباریک یا بمب‌های خلاء، شبیه به نفس عمیق کشیدن قبل از غوطه‌ور شدن در آب است. البته تصور کنید که تمام اکسیژن فوراً از بدن شما خارج می‌شود. وقتی دوباره سعی کنید نفس بکشید. به جای اینکه آب سرد ریه‌های شما را پر کند، ذرات سمی و قابل اشتعال شروع به کشتن شما از درون می‌کنند.»
مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادانی که در دوران بارداری در معرض سیگار کشیدن مادر قرار می‌گیرند در مقایسه با نوزادان غیرسیگاری بیش از پنج برابر در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند.
مقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن گفتند که در داخل دولت بایدن، مقامات هشدار می‌دهند که تهدید‌های روسیه درباره تشدید تنش هسته‌ای تمام نشده است و دفعه بعد که کرملین بخواهد قدرت زرادخانه خود را به غرب یادآوری کند، به‌طور بالقوه می‌تواند یک سلاح هسته‌ای را جابه‌جا کند؛ چراکه می‌داند، ایالات متحده در حال رصد روسیه است.
استفاده از سلاح هسته‌ای، تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیستی از جمله ویروس کرونا از عوامل تاثیرگذار در تعیین زمان این ساعت هستند.
برخورد‌های قضایی با بازداشتی‌های وقایع اخیر روندی سریع داشت. محسن شکاری نخستین نامی بود که اعدام او خبرساز شد. او هفدهم آذر ماه به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به دار آویخته شد.
«محاربه به عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آن‌ها است به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. هرگاه کسی با انگیزه شخصی به سوی یک یا چند شخص خاص سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی‌شود».
آیت‌الله سیدعلی‌محمد دستغیب در پاسخ به استفتئاتی در خصوص حکم محاربه گفت: حکم محارب این است که اگر کسی را کشته، کشته می‌شود و اگر تنها سلاح کشیده و مردم را ترسانده، تبعید می‌شود و اگر کسی را مجروح کرده، به همان مقدار جراحت قصاص شده و تبعید می‌شود.
مرکز رسانه قوه قضاییه نوشت: براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.
ماهان صدرات مرنی، جوان متولد ۷۸، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات ایران است. نام او توسط خبرگزاری قوه قضائیه اعلام و اتهاماتش «محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی، اعلام شد.
محارب کسی است که برای ترساندن مردم سلاح بکشد.در باب محاربه دو شرط لازم است یکی کشیدن سلاح و دیگری ترساندن مردم و ماده۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مقرر می کند:کشیدن سلاح به قصد جان و مال و ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی شود...
قوه قضائیه: طبق حکم صادره، متهمی که با استفاده از سلاح سرد در خیابان برای مردم رعب و وحشت ایجاد کرده بود و موتورسیکلت شهروندی را به آتش کشیده و با چاقو نیز فردی را مورد حمله و جراحت قرار داده بود، به اعدام محکوم شد.
عناصری که در قضایای اخیر مرتکب قتل و جرح دیگران شدند، با خود سلاح به همراه داشتند، اموال مردم را به آتش کشیدند، در نظم اجتماعی اختلال ایجاد کردند، مانع از کسب و کار مردم شدند، خوف ایجاد کردند و آرامش مردم را به هم زدند، هر چه زودتر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
عناصری که در قضایای اخیر مرتکب قتل و جرح دیگران شدند، با خود سلاح به همراه داشتند، اموال مردم را به آتش کشیدند، در نظم اجتماعی اختلال ایجاد کردند، مانع از کسب و کار مردم شدند، خوف ایجاد کردند و آرامش مردم را به هم زدند، هر چه زودتر شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متهم این پرونده پس از بهبودی نسبی با حضور در نزد بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان درباره ارتکاب ۱۰ فقره قتل عمدی با سلاح سرد، محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان که منتهی به ناامنی محل شده و اقامت غیرمجاز تفهیم اتهام شده است.
رهبر کره‌شمالی با تأکید بر این‌که کره‌شمالی مصمم به تقویت توان هسته‌ای خود است، گفت که این کشور علاقه‌ای به گفت‌وگو با آمریکا ندارد.
نماینده دادستان با تشریح اتهامات متهم خفت‌گیر مسلح پایتخت اظهار کرد: محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و ناامن کردن جامعه، مباشرت در چند فقره سرقت مقرون به آزار، مشارکت در چندین فقره سرقت تلفن همراه در بزرگراه‌های آیت‌الله هاشمی (نیایش)، رسالت، شهید چمران، شیخ فضل‌الله نوری، شهید همت، شهید باقری و محله‌های هلال احمر، یوسف‌آباد، پاسداران، میدان کاج، تهرانپارس، شوش، خیابان‌های خیام جنوبی، حافظ، جانبازان، فلکه اول و دوم تهرانپارس و همچنین جنب چند ایستگاه مترو و بی‌آر‌تی، از اتهامات متهم پرونده است.
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم به همراه همدست خود اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کرده است، گفت: اقدامات متهم به نحوی بوده که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت با استفاده از سلاح قمه و چاقو علیه اموال مردم اقدام کرده و با ایجاد ناامنی در سرقت تلفن‌های همراه شهروندان داشته است.
ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: کیفرخواست فردی که در اتوبان نیایش اقدام به زورگیری کرده بود، محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و ایجاد ناامنی در محیط عمومی است.
دکتر «اوا هولت»، محقق ارشد از بیمارستان گنتوفت در کپنهاگ دانمارک، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که سیگار کشیدن منجر به قلب‌های ضخیم‌تر و ضعیف‌تر می‌شود. به این معنی که افراد سیگاری حجم کمتری از خون در محفظه چپ قلب و قدرت کمتری برای پمپاژ آن به بقیه بدن دارند. هر چه بیشتر سیگار بکشید، عملکرد قلب شما بدتر می‌شود.»
هنگامی که یک قرص یا کپسول را قورت می‌دهید از گلو به سمت معده حرکت می‌کند. در آنجا یک قرص متورم و متلاشی می‌شود یا یک کپسول باز می‌شود. سپس دارو می‌تواند حل شود و بدن شما آن را جذب کند. اکثر داروها تا زمانی که به روده کوچک نرسند شروع به جذب نمی‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ