مقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن گفتند که در داخل دولت بایدن، مقامات هشدار می‌دهند که تهدید‌های روسیه درباره تشدید تنش هسته‌ای تمام نشده است و دفعه بعد که کرملین بخواهد قدرت زرادخانه خود را به غرب یادآوری کند، به‌طور بالقوه می‌تواند یک سلاح هسته‌ای را جابه‌جا کند؛ چراکه می‌داند، ایالات متحده در حال رصد روسیه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که این کشور برای تقویت همکاری با روسیه آمادگی دارد.
برنامه وزیر خارجه آمریکا که توسط وزارت خارجه منتشر شده نشان می‌دهد، دستور کار آنتونی بلینکن در آخرین روز سفر خود به پکن، شامل دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیست؛ گرچه برخی گمانه‌زنی می‌کنند شاید شی بلینکن را به حضور بپذیرد.
رئیس جمهور چین از مقامات ارشد امنیت ملی کشورش درخواست کرد: بدترین سناریوها را درنظر داشته باشید و برای دریاهای طوفانی آماده شوید.
با وجودی که شی جین پینگ به صراحت نامی از تایوان نبرده است اما مشخصا او در این سخنان نیروهای نظامی چینی را برای جنگ احتمالی آماده می کند.
رئیس‌جمهور چین تأکید کرد که این کشور باید در زمینه علم و فناوری خوداتکایی بیشتری داشته باشد و لازمه پیشرفت و توسعه چین، ایجاد «دیوار بزرگ پولادین» امنیتی است.
نمایندگان کنگره ملی خلق چین امروز(جمعه) به اتفاق آرا شی جین پینگ را برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.
انتخاب مجدد شی که در ژوئن ۷۰ ساله خواهد شد، پس از اصلاحات قانون اساسی چین در سال ۲۰۱۸ وی می‌تواند بطور نامحدودی بار‌ها پست ریاست دولت را بر عهده بگیرد.
رسانه ها از دیدار رؤسای جمهور چین و روسیه در مسکو در ماه های آینده خبر می دهند.
در این دیدار «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با رئیسی بر عزم پکن برای تعمیق همکاریها با ایران در زمینه تجارت، کشاورزی، زیرساختها و سایر حوزه ها و تعمیق همکاری عملی و واردات با تولیدات با کیفیت کشاورزی ایرانیان است.
رئیس جمهور چین تاکید کرد این کشور بدون وابستگی به غرب توانست مسیر توسعه خود را طی کند.
این نوع خاص از ابرنواختر‌ها انفجاری دومرحله‌ای دارند؛ یعنی ابتدا ماه‌ها یا سال‌ها پس از انفجار اولیه موجی از پرتو ایکس به سیاره‌ها می‌رسد، سپس صد‌ها یا هزاران سال بعد، پرتو‌های کیهانی وارد عمل می‌شوند تا اثر ویرانگر قبلی را تکمیل کنند و اجازه بازیابی را به زیست‌کره ندهند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره‌های نوسنگی، هزاره اول قبل از میلاد تا دوران اسلامی در بخش کن استان تهران خبر داد.
کوروش احمدی نوشت: سفر شی و استقبال فوق‌العاده سعودی‌ها از او در شرایطی انجام شد که روابط بین عربستان و امریکا با سردی بی‌سابقه‌ای مواجه است. سعودی‌ها طی چند سال اخیر پیوسته واشنگتن را متهم کرده‌اند که عربستان را تنها از لنز حقوق بشر، قتل قاشقچی و جنگ یمن می‌بیند.
شی جینپینگ گفت که جهان به دیدار پرمخاطره بین او و بایدن توجه دارد. وی گفت: در حال حاضر روابط چین و آمریکا در شرایطی است که همه ما به آن اهمیت زیادی می‌دهیم، زیرا در راستای منافع اساسی دو کشور و ملت نیست و آن چیزی نیست که جامعه بین‌المللی (از ما) انتظار دارد.
رئیس جمهور چین معتقد است که برلین و پکن باید از قدرت نفوذ خود برای کمک به صلح جهانی بهره بگیرند.
موفقیت شی جین پینگ در تکیه‌زدن بر مسند ریاست جمهوری برای سومین بار، او را به قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائوتسه تونگ، بنیانگذار حزب کمونیست چین (۱۹۴۹- ۱۹۶۷) تبدیل کرد.
رئیس‌جمهور چین برای ورود به حزب کمونیست و به‌دست‌گرفتن رهبری چین، دوران پرفرازونشیبی را طی کرده است.
رئیس‌جمهور چین برای ورود به حزب کمونیست و به‌دست‌گرفتن رهبری چین، دوران پرفرازونشیبی را طی کرده است.
رئیس‌جمهور چین که امروز ریاستش برای بار سوم و به مدت ۵ سال دیگر تمدید شد تأکید کرد جهان به این کشور نیاز دارد.
رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، شی جینپینگ، در اولین جلسه عمومی کمیته مرکزی جدید حزب حاکم کمونیست برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شد.
شی در همان دامی افتاد که دیکتاتور‌ها را در طول تاریخ به دام انداخته است: او بیش از حد دست به کار شد. او بیش از هر رهبر چینی دیگری از زمان «مائوتسه تونگ» قدرت را در دستان خود متمرکز کرده و به قدری به طور کامل بر چین مسلط شده که او را «رئیس همه چیز» می‌نامند.
شکاف‌هایی در ازدواج سیاسی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه ایجاد شده است. چالش کلیدی شی در آینده ممکن است ارتباط کمتری با اطمینان از پیروزی پوتین داشته باشد و بیش‌تر با پی بردن به این که چین مایل است تا چه حدی پیش برود تا مطمئن شود پوتین متحمل شکست نخواهد شد در ارتباط است.
از آنجایی که جذابیت محبوبیت مائوئیسم هرگز از بین نرفت جای تعجب نیست که شی توانسته پا در کفش مائو بگذارد. در مورد مائو فارغ از آن که چه قضاوتی درباره‌اش داشته باشید واقعیت آن است که او توانست نزدیک سه دهه بر چین حکومت کند. این نوع سابقه بری افرادی مانند شی جذابیت زیادی دارد.
«شی جین پینگ» اولین رئیس جمهور چین از سال ۱۹۷۸ میلادی به این سو است که توسط بزرگان قدرتمند حزب کمونیست آن کشور محدود نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ