امیرعبداللهیان: تجمعات مسالمت آمیزی که در پی فوت غم انگیز خانم مهسا امینی در کشور من برگزار شد نمایانگر روحیه همبستگی و همدردی مردم ایران با یک دختر جوان هموطن آنها بود. اما این تجمعات مسالمت آمیز بواسطه دخالت عناصر تروریستی به خشونت کشیده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توجه ویژه چین به خلیج فارس و عقد قراردادهای عمدتا اقتصادی و تا حدی کمتر نظامی در چارچوب تفاهم‌نامه جامع استراتژیک با کشورهای شورای همکاری و همچنین ایران باعث شده تا خلیج فارس نقش تعیین‌کننده‌ای در نگاه چینی به‌خصوص در چارچوب ابتکار کمربند-راه داشته باشد.
امیرعبداللهیان با اشاره به بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس گفت: در این بیانیه بندی در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گنجانیده شد. ما با هیچ طرفی در خصوص حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعارفی نداریم.
وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفتگو‌های راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.
سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر امور خارجه اظهار داشت اعمال هژمونی آمریکایی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه ما با چالش اساسی مواجه شده است.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی جهت مسائل حوزه انتخابیه ،پی‌گیری حق آبه ایران از افغانستان و افزایش روند مهارجرت در سیستان و بلوچستان با وزیر امور خارجه دیدار کرد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، امروز در محل وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
حسین امیرعبدللهیان، وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در پنجاه‌ودومین نشست شورای حقوق بشر و نشست کنفرانس خلع سلاح به ژنو سفر کرده بود،‌ در حاشیه این نشست‌ها با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرده و به سوالاتی درباره ادعاهایی در زمینه ناآرامی‌های اخیر در ایران، برنامه هسته‌ای ایران، ادعای غرب مبنی بر حمایت ایران از جنگ روسیه در جنگ اوکراین، فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نقش زنان در ایران پاسخ داد.
ایران نسبت به احتمال هرگونه تحرک منفی در چارچوب نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار می‌دهد و این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا پاسخ متقابل نسبت به آن انجام دهد.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر خود به ژنو جهت شرکت در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل با جمعی از ایرانیان و اعضای نمایندگی ایران در ژنو دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه رایزنی‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک با وزرا و مقامات عالیرتبه شرکت‌کننده در پنجاه‌ودومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در ۵۲ امین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل و نیز بخش عالیرتبه کنفرانس خلع سلاح، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در بیست و ششمین اجلاس شورای وزیران سازمان همکاری منطقه‌ای (اکو) در تاشکند حضور یافت.
امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه گفت: بنابر اظهارات اروپایی‌ها ، غربی ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اتحادیه اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر امور خارجه آغاز شد.
وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس را در جریان آخرین تحولات سیاست خارجی و روابط بین الملل قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس را در جریان آخرین تحولات سیاست خارجی و روابط بین الملل قرار داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: این کشورها باید بدانند ایران مقتدر، متعهد به حقوق بشر بوده اما اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی‌دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای خود در آفریقای جنوبی درباره پیامدهای سو محاسبه و اقدامات غیرسازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در نشست شورای حکام هشدار داد.
وزیر امور خارجه درباره دیدارش با دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق نوشت: به آقای اعرجی صراحتا گفتم با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.
جمعی از دیپلمات‌های بسیجی و اعضای شورای بسیج وزارت امور خارجه عصر روز یکشنبه با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کردند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: صدور بیانیه غیرسازنده در نشست آژانس هیچ ثمری ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی سینما به دلیل اینکه نیازمند تعیین اعضا بود وزرای مورد نیاز یعنی آقایان امیر عبداللهیان و نوری پیشنهاد شدند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه و یا معاون سیاسی او در اولین فرصت در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ