دکتر «اوا هولت»، محقق ارشد از بیمارستان گنتوفت در کپنهاگ دانمارک، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که سیگار کشیدن منجر به قلب‌های ضخیم‌تر و ضعیف‌تر می‌شود. به این معنی که افراد سیگاری حجم کمتری از خون در محفظه چپ قلب و قدرت کمتری برای پمپاژ آن به بقیه بدن دارند. هر چه بیشتر سیگار بکشید، عملکرد قلب شما بدتر می‌شود.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان چگونگی اعتیاد مغز به نیکوتین را کشف کرده اند و از این رو احتمالا به زودی درمانی برای سیگار کشیدن نیز ابداع می شود.
«اولگا تکاچوا»، متخصص سالمندان وزارت بهداشت فدراسیون روسیه گفت: راز طول عمر، اول از همه، شیوه زندگی سالم است و تنها ۲۵ درصد عامل ژنتیک و مراقیت‌های بهداشتی است. فرد باید فعالیت بدنی داشته باشد، نه پرخوری. خوردن فیبر بیشتر، ترک عادت‌های بد، سیگار کشیدن و الکل با طول عمر ناسازگار است.
سیگار حاوی تنباکوست و تنباکو برای بدن به شدت مضر است. سیگارکشیدن مضرات زیادی برای سلامتی دارد و سبب ابتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی و عروقی خواهد شد. تحقیقی که در مورد تأثیر استعمال دخانیات بر روی سلامت انسان انجام گرفته، نشان داده افرادی که سیگار می‌کشند به طور میانگین ده سال کمتر از افراد غیرسیگاری عمر می‌کنند.
«مارجی ولما بارفیلد» ۵۳ ساله یکی دیگر از قاتلان سریالی است که در طول چند سال متوالی، مادرش و هفت نفر از همسرانش را در شهر لومبرتون واقع در شمال کالیفرنیا به قتل رساند. او چهار نفر از همسرانش را هنگامی که در خواب بودند به قتل رساند؛ به این ترتیب که با به آتش کشیدن تختخواب وانمود می‌کرد که آن‌ها در حال سیگار کشیدن به خواب رفته‌اند و تخت آتش گرفته است.
وقتی سیگار را ترک می‌کنید، میل شما به میان‌وعده‌ها بیشتر می‌شود، عمدتاً به این دلیل که دیگر نمی‌توانید دست و دهان خود را با سیگار درگیر کنید. اگر برای دفع میل به سیگارکشیدن نیاز دارید چیزی را در دهان خود بگذارید، ذرت بو داده را امتحان کنید.
یک متخصص قلب و عروق، با اشاره به رواج مصرف تفریحی قلیان در میان جوانان گفت: نیم ساعت قلیان کشیدن برابر مصرف ۶۰ نخ سیگار است و همین مصرف تفریحی قلیان، آسیب‌های جبران ناپذیری برای سلامت افراد به دنبال خواهد داشت.
بر اساس یک تحقیق جدید میوستئاتوز یا تجمع بالای چربی عضلانی در بزرگسالان بدون علامت به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مشکلات عمده سلامتی و مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد. این خطر مستقل از سن یا نشانگر‌های چاقی مانند شاخص توده بدنی است و با خطرات ناشی از سیگار کشیدن یا دیابت نوع ۲ قابل مقایسه است.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مواد شیمیایی سمی که از اگزوز خودرو، سیگار کشیدن و کباب کردن در حیاط خلوت ایجاد می‌شوند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید را افزایش دهند.
پژوهشگران در این بررسی داده‌های گردآوری‌شده بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ مربوط به شش مشکل دندانی را در میان حدود ۱۰ تا ۱۶ هزار زن را تجزیه و تحلیل کردند.
باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی گاستریت مزمن و بیماری زخم معده هستند. باکتری‌ها پوشش محافظ معده را از بین می‌برند و باعث التهاب آن می‌شوند. اگرچه عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع‌ترین عفونت‌های انسانی در سراسر جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار سوزش معده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش فوقانی می‌شوند. پزشکان بر این باورند که آسیب‌پذیری در برابر این باکتری می‌تواند ارثی باشد یا به سبک زندگی (سیگار کشیدن و نوع تغذیه) مربوط می‌شود.
تصاویری از حضور کیم جونگ اون و دخترش در آژانس فضایی منتشر شده است. در یکی از این عکس‌ها کیم جو آئه درحالی‌که پدرش سیگار می‌کشد، به دوردست‌ها خیره شده بود.
کارلو آنچلوتی که به سیگار کشیدن روی نیمکت عادت داشت، حالا به استفاده از آدامس هنگام بازی‌های تیمش اعتیاد پیدا کرده است.
علاوه بر این، استرس مادر، سیگار کشیدن مادر، و به ویژه قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ساخته دست بشر که در پلاستیک هستند (مانند فتالات ها) نیز می‌توانند توسعه سیستم تولید مثل مردان را مختل کنند
در پمپ بنزین یک موتور سوار قصد کشیدن سیگار دارد که کارکنان پمپ بنزین شروع به کتک زدن موتور سوار می‌کنند.
به گفته محققان عوامل خطر رفتاری برای بیماری‌های قلبی عروقی به خوبی شناخته شده است و شامل رژیم غذایی ناسالم و چاقی، عدم تحرک بدنی، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می‌شود. کارآزمایی‌های تصادفی سازی و کنترل شده قبلی و مطالعات مشاهده‌ای نشان داده اند که در مورد رژیم غذایی، میزان کربوهیدرات‌های مصرف شده بر سلامت قلب و عروق تأثیری ندارد.
مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادانی که در دوران بارداری در معرض سیگار کشیدن مادر قرار می‌گیرند در مقایسه با نوزادان غیرسیگاری بیش از پنج برابر در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند.
میکروبیوم تحت تاثیر رژیم غذایی، داروها، سیگار کشیدن، ورزش بدنی و بیماری‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال، استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در اوایل دوران کودکی می‌تواند یک عامل خطر باشد که تعادل میکروبی را تغییر می‌دهد. بهایی که ما باید برای نمردن بر اثر عفونت بپردازیم این است که بیماری‌های ناشی از سیستم ایمنی می‌توانند ظهور کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رصد هوشمند پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها گفت: حراست برای برخورد با شبکه‌های توزیع مواد مخدر است و مأمور برخورد با سیگار کشیدن دانشجو نیست.
گلر تیم ملی هلند نخستین بازی ملی خودش را در جام جهانی تجربه کرد!
راجا ناینگولان بازیکن سابق اینتر دوباره جنجال ساز شد و باشگاه او را محروم کرد.
در واقع نشان داده شد که احساس ناامیدی، ناراحتی و تنهایی باعث افزایش سن بیولوژیکی فرد نسبت به سیگار کشیدن می‌شود. سایر عوامل مرتبط با شتاب سالمندی عبارت از مجرد بودن و زندگی در یک منطقه روستایی به دلیل در دسترس بودن کم خدمات پزشکی است.
یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.
داور بین المللی فوتبال ایران با بیان اینکه در یک پیست خاکی برای قضاوت در جام جهانی آماده شده بود، گفت: آوردن کمک داور ویدئویی (VAR) کار سختی نیست و مسئولان باید تصمیم بگیرند.
«سارا جکسون»، محقق بخش انستیتوی ملی سرطان آمریکا، گفت: «پس از کنترل عواملی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مشکلات پزشکی رایج که خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد، سوگیری جنسیتی در اکثر سرطان‌ها وجود داشت.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ