نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: ارزش پول ملی کشور بی‌سابقه‌ترین سقوط را تجربه می‌کند و متأسفانه تدبیری برای جلوگیری از پدیده شوم سقوط ارزش پول ملی شاهد نیستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام ارزی شناور در خدمت تضعیف پول ملی است و رهاسازی نرخ ارز توجیهی ندارد. زیرا در شرایطی که تراز حساب تجاری در تابستان ۱۴۰۱، ۱۵ میلیارد دلار مثبت بوده شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که دلیل عمده آن قیمت سازی کانال‌های تلگرامی در بازار سیاه بوده است.
سعیدی تصریح کرد: در دولت قبل که همه چیز را به کدخدا گره زده بود شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم، اما در این دولت هم تورم کالا‌های اساسی سفره مردم را کوچک کرده و روزی از همین تریبون مرغ ۲۵ هزار تومانی را نشان ناتوانی مدیران دولت وقت می‌دانستیم حالا چگونه در برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟ یک سوم سرانه مصرف گوشت سفید در کشور کاهش یافته و مسئولان دولتی از شگفت زدگی مقامات خارجی از سرعت قطار اقتصاد دم می‌زنند، اما کاش از مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و روستا‌ها سوال می‌کردند.
کارشناس اقتصادی گفت: ورود منابع ارزی در داخل کشور بر افزایش قدرت خرید با پول ملی و کاهش نرخ ارز مؤثر واقع می‌شود.
در مورد حفظ ارزش پول ملی، ما با مسائلی ریشه‌ای و کلان رو به رو هستیم. مسائلی مثل تورم و اختلاف تورم داخل و شرکای تجاری در کنار بحث ناترازی ارزی کشور از مهمترین موارد است. ناترازی ارزی کشور تحت تاثیر کسری‌های تجاری غیرنفتی و کسری حساب سرمایه تشدید می‌شود. ناترازی ارزی در نهایت روی افزایش قیمت دلار تاثیر می‌گذارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از دید ما در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت ارزی کشور و همچنین قیمت سکه در بازار و ارزش پول ملی از مأموریت‌های اصلی بانک مرکزی است.
میرسلیم: دولت به فکر چاره جویی مسائل اقتصادی کلان کشور و از جمله سقوط ارزش پول ملی باشد
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اولویت دولت و مجموعه قوا و عناصر موثر امسال باید مهار تورم و رشد تولید باشد و هرکس در حد امکانات قانونی و سخت افزاری و نرم افزاری که دارد باید کمک کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: کام مردم در ابتدای سال تلخ شد و افزایش قیمت خودرو منجر به کاهش ارزش پول ملی شد.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
۴۵ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد بر لزوم مدیریت بازار ارز و سکه و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی کشور تاکید کردند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تورم عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی است و ناترازی بودجه و ناترازی بانک‌ها عامل اصلی تورم در کشور است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اکنون که دولت برای تجارت یا سفر خارجی، به هر اندازه که مردم بخواهند ارز نیمایی در اختیارشان قرار می‌دهد، هرکس فراتر از نیاز برای سفر خارجی یا تجارت، تلاش کند که از طریق خرید دلار، مال‌اندوزی کند و به سود برسد، در مسیر کاهش ارزش پول ملی حرکت کرده است.
سر کیف از این تصویر شکل گرفته که به خیابان می‌روم به اولین مغازه‌ای که می‌رسم همه آن تصاویر خوشایند مثل متروپل در برابر واقعیت، به لحظه‌ای فرو می‌ریزند و امیدم زیر آوار آن‌ها له می‌شود. می‌بینم آنچه به شتاب درحال حرکت است گرانی است، تورم است، نزول لحظه به لحظه ارزش پول ملی است.
نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس گفت: ما خیلی اصرار داریم که چرخ را دوباره اختراع کنیم، سوال من از مسئولان اجرایی این است که ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد این‌ها پول ملی و ارز خارجی خود را چگونه مدیریت می‌کنند؟ چرا ما به بانکداری و یا حکومتداری به عنوان یک علم و تخصص اعتقاد نداریم؟ چرا فکر می‌‌کنیم ما تخم دو زرده جهان را آوردیم که می‌توانیم همه امور جهان را اصلاح کنیم.
روح الله ایزدخواه گفت: قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است؛ افزایش نرخ ارز را به اغتشاشات و یک ماه اخیر حواله ندهید. زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد ارزیابی سیاست ها و اقدامات ارزی دولت پرداختند وقبل از آن در یک جلسه غیرعلنی شنونده سخنان رییس بانک مرکزی درمورد تحولات ارزی اخیر بودند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اقتصاد کشور به نوعی است که گروهی از مردم پول ملی را به ارز تبدیل می‌کنند و منجر به خروج سرمایه از کشور می‌شوند.
طی این سال‌ها آنچه در کشور رخ داده، این است که بیش از آنکه بخش تولید رشد کند، بخش‌های نامولد مثل سفته بازی، سوداگری، خرید و فروش زمین و مسکن و ارز و طلا و امثال این‌ها رشد کرده‌اند؛ بنابراین مادامی که این وضعیت در اقتصاد ایران تصحیح نشود، قطعا در کنار کاهش ارزش پول ملی، شاهد از بین رفتن قدرت خرید مردم و حتی نابودی کامل طبقه متوسط جامعه خواهیم بود
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مخبر با اشاره به تلاش دولت در حل مشکلات کشور اظهار داشت: امروز کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت کالا‌ها مردم را به شدت آزار می‌دهد. با توجه به افزایش درآمد‌های دولت، مردم انتظار دارند که در سفره‌های خود آن را احساس کنند.
قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت کالاها مردم را به شدت آزار می‌دهد که دولت برای حل این مشکلات باید تلاش کند.
یک نماینده مجلس گفت: بانک مرکزی باید به این سوال پاسخ ده که حفظ ارزش پول ملی را از وظایف خود می‌داند یا خیر؟
همزمان با کاهش مداوم ارزش پوند لبنان (واحد پول ملی آن کشور) لبنانی‌ها امسال در تامین زیتون و روغن زیتون با مشکل مواجه شده اند. زیتون و روغن زیتون در آشپزخانه لبنانی‌ها کالایی ضروری است اما حالا تبدیل به کالای لوکس شده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: یکی از دلایل التهاباتی که در بازار ارز و طلا وجود دارد رشد نقدینگی است. تولید نقدینگی به تنهایی در کاهش ارزش پول ملی نقش داشته و دارد. ممکن است ما دو یا سه سال قیمت دلار را سرکوب کرده باشیم ولی یک مرتبه این جهش داشته است و متاسفانه بانک مرکزی هیچ برنامه ای برای کنترل این نقدینگی ندارد .

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ