نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس گفت: ما خیلی اصرار داریم که چرخ را دوباره اختراع کنیم، سوال من از مسئولان اجرایی این است که ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد این‌ها پول ملی و ارز خارجی خود را چگونه مدیریت می‌کنند؟ چرا ما به بانکداری و یا حکومتداری به عنوان یک علم و تخصص اعتقاد نداریم؟ چرا فکر می‌‌کنیم ما تخم دو زرده جهان را آوردیم که می‌توانیم همه امور جهان را اصلاح کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق قانون اساسی، هر نماینده "حق" دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید (اصل 84) ولی گویا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خود را فراتر از قانون اساسی پنداشته و نماینده ای را کلا از حق خود محروم کرده و زشت تر این که رئیس مجلس هم عملاً این بدعت را پذیرفته است.
متاسفانه تعدادی ازنمایندگان مجلس ازآقای رئیسی دعوت کردند که بیاید و رئیس جمهور بشود و این باعث زیر سوال رفتن مجلس شد. چند نماینده با خواهش و وعده وعید یک طوماری جمع کردند برای آقای رئیسی و الان هم ۹۵ درصد آن‌ها خودشان پشیمان هستند. همه از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلا رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کرده‌اند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فکر می‌کنم هیات رئیسه مجلس اصلا نباید از قانون عدول کند. من اگر عضو هیات رئیسه مجلس باشم، به محض این‌که هر استیضاحی رسید به هیات رئیسه، می گفتم ان را ارجاع دهد به کمیسیون، تا کار در کمیسیون پیش برود. این‌که هیات رئیسه نگه دارد و بعد نسبت به آن تصمیم بگیرد کار درستی نیست. هیات رئیسه نماینده نمایندگان نیست، هیات رئیسه خودش یک عضو از نمایندگان است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه دیگر به هیچکس پاسخگو نیستند، نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست و من به عنوان یک نماینده حتما با تشکیل سازمان بازرگانی به همین دلیل موافق نیستم.
محمودزاده نماینده مهاباد گفت: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟
غلامعلی جعفرزاده ایمنی آبادی نماینده پیشین مجلس در تحلیل خود از لایحه بودجه ۱۴۰۲ می‌گوید: با این لایحه پیش‌بینی می‌کنم دولت برای سال آینده ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت لذا پیشنهاد می‌کنم مجلس لایحه را برای اصلاح به دولت عودت بدهد زیرا تحت هیچ شرایطی آن را به صلاح کشور نمی‌دانم.
سعیدی درباره اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: واقعیت امر این است که بحث اصلاح ساختار بودجه که دولت روی آن تاکید داشت، صرفاً یک حرف و شعار بوده و عملا هیچ اعتقادی به موازین اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد.
یک نماینده در پاسخ به پیشنهاد میرسلیم برای اصلاح قیمت بنزین نوشت: عجب! آن چیزی که بنزین را میبلعد و هوا را آلوده می‌کند خودروهای پرمصرف و بی کیفیت داخلیست نه مردم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چند ماه است که در کمیسیون درباره موضوع حجاب و عفاف در حال بررسی مسائل هستیم. این پیگیری‌ها نیز اصلاً ارتباطی با موضوعاتی که اخیراً مطرح شده است، ندارد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام قاطع قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران و عوامل اصلی اغتشاش اقدامی قابل تقدیر و قابل حمایت است.
پورابراهیمی در ادامه درباره اینکه آیا فضای نقدی در دانشگاه ها وجود دارد، گفت: فضای نقد در دانشگاه ها وجود دارد اما می توانست خیلی بهتر از وضعیت فعلی باشد؛ به دلایل مختلفی در دانشگاه‌ها رکود و رخوت ایجاد شد و این روزها شاهد فضای شدت (افراطی) هستیم.
نماینده آبادان در مجلس با بیان اینکه مقصر اصلی ریزش مجدد ساختمان متروپل آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند است، گفت: وقتی مجددا ساختمان متروپل ریزش می‌کند و یک نفر جانش را از دست می‌دهد یعنی کارفرما هیچ نظارتی بر ایمنی عملیات تخریب نداشته و قطعا مقصر اصلی است.
نماینده مردم تبریز گفت‌:‌ عموما در شرایط امروز که اعتراضات خیابانی وجود دارد، کشور آبستن خبرهای درست و نادرست است لذا سواد رسانه‌ای ایجاب می‌کند که هر جایی موضع رسمی نگیریم تا موضوع مسجل و روشن شود و بعد اظهارنظر کنیم. وقتی یک فردی یا یکی از مشاهیر می‌آید حرفی می‌زند و معلوم شود که اصلا موضوع چیز دیگری بوده خب مشخصا آبروریزی می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی از خبرگزاری‌ها پایش کرده است که شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه در ۲۰ روز اول ۱۷ هزار دروغ مخابره کردند. ابزار اصلی آنها دروغ است و این‌ها را باور نکنید.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنا بر آن است که تا پایان آبان، تکلیف اصلاح قانون انتخابات مشخص شود؛ رسیدگی به این طرح در دستورکار قرار گرفته و به محض اتمام بررسی‌ها به صحن علنی خواهد آمد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود، گفت: از نظر قانونی، شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند؛ البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
همزمان با تاکیدهای مکرر به مردم درباره ضرورت رعایت پروتکل های ضدکرونایی ، انتشار تصویر عین اللهی وزیر بهداشت به عنوان سکاندار اصلی ترین نهاد مبارزه با کرونا، در آغوش خضریان، نماینده تهران در مجلس، بازتاب انتقادی زیادی در شبکه های اجتماعی داشت.
کوچکی نژاد گفت:‌ «ایران روی متن نظراتی دارد و 7 یا 8 مورد را اصلاح کرده‌ است و به طرف اروپایی داده‌ایم تا آن‌ها مشورت و نتیجه را اعلام کنند.»
عنابستانی گفت:بالاخره به لحاظ قانون نماینده همتراز وزیر تعریف می‌شود یعنی «در جایگاه اداری» بالاتر از استاندار، حالا ما اصلا این بالا و پایین را در ساختار تعاملی در نظر نداریم اما می‌گوییم برای امور جاری مردم این تعاملات ضروری است وقتی یک استانداری تلفن نماینده را جواب نمی‌دهد دیگر اصلا تعامل معنایی ندارد.
شاخص کل بورس شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۶۵۸۳ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۵۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
قیمت سکه طرح جدید امروز با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید.
عوامل زورگیری از یک زن در شهریار دستگیر شدند
نقدعلی گفت: هم کمیسیون اصل نود و هم صحن علنی مصادیق متعددی را از ترک فعل‌ها و سوء مدیریت‌ها و تخلفات آقای روحانی به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند و بنده این مطلب را حضوری به آقای اژه‌ای گوشزد کردم و ایشان هم قول مساعد برای پیگیری دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ