عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مرکز ملی فضای مجازی گفته که هنوز پاسخی از سوی اینستاگرام دریافت نکردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با حضور وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی می‌شود.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.
آذری‌جهرمی، ولی در ماه‌های اخیر بیش از آنکه فعالیتش را به عنوان یک هوادار فوتبال دنبال کرده باشد، شاید همگام با التهابات موجود، تمرکزش را بیشتر روی موارد اجتماعی گذاشت و کری‌خوانی‌های مرسوم و معمولش که حتی بازیکنان پرسپولیس و استقلال هم دیگر دل و دماغی برایش نداشتند را کنار گذاشت. در ماه‌های اخیر، عمده فعالیت او و نوشته‌هایش در توییتر، اینستاگرام و کانال تلگرامی‌اش در ارتباط با وقایع و رخداد‌های اجتماعی بوده است
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در دولت حسن روحانی بعداز توقف خانگی سپاهان و صدرنشین ماندن پرسپولیس یک استوری در اینستاگرام خود منتشر کرد
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی، که در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام بسیار فعال است با محمد کشوری کل‌کل توییتری را راه‌ انداخت.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید، سیم‌کارت برای گردشگران خارجی در کشور به‌منظور استفاده بهتر آن‌ها از فضای مجازی در حال طراحی است.
زارع پور تنها بحث موجود در اینترنت کشور را فیلتر بودن اینستاگرام و واتس‌اپ دانسته و از وضعیت اینترنت کشور اظهار رضایت نموده است؛ ادعایی که به نظر غاطبه کاربران اینترنت کشور با آن موافق نیستند.
احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تصمیم نهایی دولت درباره فیلترینگ برخی از پیام‌رسان‌های خارجی اظهار کرد: در ارتباط با فیلترینگ دو شبکه اینستاگرام و واتس‌اپ تا زمانی که صاحبان این شبکه‌ها برابر چهارچوب قانونی عمل کنند و تعهد دهند، وزارت ارتباطات براساس تکالیفش عمل خواهد کرد در این زمینه منتظر پاسخ صاحبان این شبکه‌ها هستیم ولی هنوز جواب روشنی در این زمینه داده نشده است.
حالا ۵۴ روز از زمان وعده رئیس جمهور، سپری شده و با وجود آرام بودن شرایط کشور، هنوز تصمیمی درباره برداشته شدن محدودیت‌ها اتخاذ نشده است. اگرچه وزیر ارتباطات بار‌ها اعلام کرده تصمیم گیری درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ، بر عهده نهاد‌هایی غیر از دولت است، اما بالطبع رئیس جمهور، می‌تواند نقش اثرگذار خود را در این زمینه ایفا کند و شرایط را تغییر دهد.
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: دو سکوی اینستاگرام و واتساپ باید به ما تعهداتی بدهند و زمانی که آن تعهدات را بدهند جمهوری اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس گزارشی که وزارت ارتباطات به ما داده آن‌ها هنوز به ما تعهد نداده‌اند وگرنه فیلتر خاصی نداریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق پیگیری صورت گرفته اینستاگرام و واتس اپ هنوز پاسخی به نامه مرکز ملی در مورد شروط ایران نداده اند و ادعای مطرح شده نماینده مجلس، حدس و گمان است.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت ثابت هیچ گاه قطع نبوده است. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس آپ و اینستاگرام) داشته‌اند.
وزیر ارتباطات گفت: آنچه که من درباره آن احساس وظیفه می کنم این است که پلتفرم های داخلی را تقویت کنیم تا ابزار کسب و کار مردم فراهم شود، فارغ از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد.
پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسد و نقش محوری هرازگاهی در آشوب ها به عهده دارد و مجب ناامنی در کشور می شود طبیعتا بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست.
زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: محدودیت‌هایی که در روزهای گذشته برای اینترنت بین‌الملل وجود داشت، دو روز است که اعمال نمی‌شود و محدودیت‌ها فقط برای اینستاگرام و واتس اپ اعمال می‌شود.
وزیر ارتباطات در سخنانی تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام ندارد.
زارع پور گفت: تصمیم گیری در رابطه با رفع محدودیت اینستاگرام و واتس اپ به تصمیم مراجع ذیصلاح و تغییر رفتار این دو اپلیکیشن بستگی دارد.
وزیر سابق ارتباطات نوشت: مگر تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام و توییتر و … و حتی فیلترشکنها بسته نشده، آیا کارساز بود؟
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات نوشت: به زبان ساده بگویم که فیلتر کردن نتیجه ندارد. مگر تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام و توییتر و … و حتی فیلترشکن‌ها بسته نشده، آیا کارساز بود؟ بسیاری از مردم کشور دیروز این عکس رو دیدند و برخی هم واکنش نشون دادند.
عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها به عهده مرجعی است که فیلتر آن را به ما دستور داده است؛ جلسه‌ای در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام تشکیل نشده است.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با اشاره به شایعه فیلترینگ همیشگی اینستاگرام بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد. مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست.
وزیر ارتباطات در کامنتی به سوال یکی از مخاطبان صفحه اینستاگرامش درباره مسئولیت فیلترینگ پاسخ داد.
وزیر ارتباطات گفت: در خصوص آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مذاکراتی با سازمان صدا ‌سیما انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی لازم در مورد آن می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تایید اختلال در ارائه سرویس‌های اینستاگرام گفت: علت اختلال اینستاگرام در ایران قطع لینک اختصاصی وزارت ارتباطات بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ