حادثه پالومارس تنها باری نبود که یک سلاح هسته‌ای در جریان آن به درستی جابجا نشده است. از سال ۱۹۵۰ میلادی دست کم ۳۲ حادثه به اصطلاح «پیکان شکسته» رخ داده است حوادثی که شامل وسایل فاجعه‌آمیز مخرب و مسطح کننده زمین بودند. با این وجود، سه بمب ایالات متحده به طور کلی ناپدید شده‌اند این بمب‌ها هنوز تا به امروز وجود دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌های روسی اعلام کردند ارتش اوکراین بامداد امروز منطقه دونتسک را با گلوله‌های خوشه‌ای بمباران کردند.
پارسینه نوشت: این هواپیمای تک‌صوت دو خدمه بود که توسط نورث روپ (بعدها نورتروپ گرومن) طراحی و از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ تولید شد. این بمب افکن می‌تواند هم سلاح‌های متعارف و هم سلاح‌های هسته‌ای گرمایی، مانند بمب‌های هسته‌ای ام کی ۸۲ با هدایت جی پی اس ۸۰ پوند (۲۳۰ کیلوگرم) یا شانزده بمب هسته ای ۲۴۰۰ پوندی (۱۱۰۰ کیلوگرم) بی۸۳ را پرتاب کند.
اینشتین در نامه‌اش به روزولت یادآور شده بود که: «ممکن است بتوان یک واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای را در یک توده بزرگ اورانیوم راه‌اندازی کرد که توسط آن مقادیر زیادی نیرو و عناصر جدید مثل رادیوم تولید شود. این دستاورد که قطعا در آینده نزدیک به دست خواهد آمد، ممکن است منجر به ایجاد بمب‌های فوق‌العاده قدرتمندی شود.»
مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای بیش از آنکه در تغییر معادلات جنگ اوکراین و توازن‌بخشی به جبهه‌ها اثرگذار باشد، اهداف پنهانی چون «اتمام آبرومندانه جنگ» یا «اجرای عملیات فریب مسکو» را دنبال می‌کند.
مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین را با اکثریت آراء رد کرد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کند، روسیه نیز مقابله خواهد کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیانبار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد ارسال بمب‌های خوشه‌ای آمریکا به اوکراین می‌تواند موجب بحران انسانی شود.
چین: ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکران موجب بحران انسانی می‌شود
تصمیم جنگ طلبانه آمریکا در ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین و استفاده واشنگتن از نیروهای کرد سوریه دموکرات در جنگ اوکراین، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد: ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین از روش‌های جنگ تروریستی است؛ روسیه به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.
رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان تأیید کرد که واشنگتن در ادامه ارسال مداوم تسلیحات نظامی به کی‌یف تصمیم گرفته ارتش اوکراین را با بمب‌های خوشه‌ای تجهیز کند.
رئیس جمهور بلاروس با اشاره به تحویل تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه گفت که قدرت برخی از آنها سه‌برابر بیشتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا در بر سر ژاپن ریخت.
اشیای دودزا در جریان بازی پاری سن ژرمن مقابل تیم برست، باعث توقف چند دقیقه‌ای مسابقه شد.
بل می‌گوید: برای انفجار یک سلاح هسته‌ای، باید مواد به صورت عمدی جمع‌آوری شوند و معمولا این کار به یک یا دو روش انجام می‌شود. یک از این روش‌ها استفاده از وسیله‌ای است که اصطلاحا به آن تفنگ می‌گویند. با این روش از دو تکه اورانیوم بسیار غنی شده استفاده می‌کنند و یکی را به دیگری شلیک می‌کنند و این دو تکه با هم تشکیل یک «جرم بحرانی» داده و باعث انفجار آن‌ها می‌شود. این ساده‌ترین نوع سلاح هسته‌ای است و آمریکا در طول جنگ جهانی دوم، بمب هیروشیما را به همین روش منفجر کرد.
۵ بازیکن سابق و فعلی استقلال به نظر می‌رسد چهره‌های اصلی بازار نقل‌وانتقالات زمستانی خواهند بود.
سخنگوی کرملین امروز تأکید کرد: مسکو اتهام ارسال بمب‌های خوشه‌ای از ترکیه برای اوکراین را بررسی می‌کند.
پنتاگون در حال بررسی پیشنهاد بوئینگ برای تامین بمب‌های دقیق و ارزان قیمت به اوکراین است.
رژیم کره شمالی به قابلیتی دست یافته که سه دهه دیپلماسی سعی در جلوگیری از تحقق آن داشت رژیمی که قادر به توسعه، پرتاب و منفجر کردن بمب‌های اتمی است. کیم از خود هیچ علاقه‌ای برای پاسخ دهی به درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی امریکا به منظور از سرگیری مذاکرات هسته‌ای نشان نداده است.
احتمال استفاده از «بمب‌های کثیف» در جنگ اوکراین هم‌اکنون در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته، اما با توجه به ویژگی‌ها و قدرت تخریبی این نوع تسلیحات، چقدر وقوع چنین حملاتی محتمل است.
در ادبیات و گفتار «جنگ هسته‌ای» غرب علیه روسیه، این پرسش مطرح می‌شود که سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی چه نوع سلاح‌هایی هستند که احتمالا آغازگر جنگی ویرانگر خواهند بود.
پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه عاشورا عملیات بمب‌گذاری عناصر ضدانقلاب در شهر تبریز را خنثی کردند.
فرجام خونین دستبرد مسلحانه به گیم نت
فتح‌الله‌زاده: بمب‌های الان فشفشه هم نیستند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ