وزارت امور خارجه یمن در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا، مواضع این اتحادیه را موجب طولانی تر شدن زمان جنگ در این کشور برشمرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهدی المشاط یمن روز یکشنبه با هشدار به ائتلاف عربی اعلام کرد: انصارالله در حال توسعه زرادخانه نظامی خود است و اگر اشغالگران از جزایر یمنی خارج نشوند، مواضعشان را هدف قرار خواهیم داد.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد و خواستار اقدامات ملموس و کارآمد کشورهای عربی و اسلامی در قبال آن شد.
دولت صنعا از عربستان سعودی خواست تا صادرات نفت یمن را متوقف کند.
یک پایگاه خبری عربی از شدت گرفتن اختلافات دو جانبه میان عربستان و امارات تا حد فروپاشی ائتلاف مشترک علیه یمن و موضع گیری دو کشور در مقابل یکدیگر خبر داد.
ایراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در تهران گفت: ایران به اشکال مختلف و در همه سطوح در کنار مردم یمن ایستاد و می ایستد. این مواضع محکم و صادقانه ایران از روز اول تاهمین لحظه است.
المشاط در سخنانی تاکید کرد که وحدت یمن گسترده تر از اختلافات احزاب و گروه‌هاست و یمن در معرض توطئه ها و پروژه های مشکوکی برای تجزیه است .
یک مقام یمنی اعلام کرد که مواضع یکپارچه مقامات سعودی و آمریکایی قبل از دور آتی مذاکرات در صنعا میان یمن و عربستان، بیانگر این واقعیت است که ریاض به خواسته‌ها و شروط واشنگتن تن داده‌ است.
امارات اعلام کرد که این کشور از راهکار سیاسی برای حل بحران یمن استقبال و حمایت می کند.
دولت مورد حمایت عربستان در یمن به موضع گیری درباره روابط میان عربستان و ایران پرداخت.
نخست وزیر یمن ضمن تمجید از عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی، از مواضع تهران در حمایت از صنعا تشکر کرد.
سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه گفت: سوریه، عراق وایران با داعش مبارزه کردند و یمن هم با القاعده جنگیده و این نمایانگر وحدت نبرد است.
معاون دبیر کل اتحادیه عرب به موضع گیری درباره تحولات یمن، سوریه و لبنان پرداخت.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ظاهرا استعمارگران از واقعه استقلال یمن درس لازم را نگرفته اند که امروز با ائتلاف وسیعتری به امید بازگرداندن یمن به دوران استعمار به میدان آمده اند.
نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در دیدار با یک مقام سازمان ملل بر لزوم پایان محاصره یمن تاکید کرد.
عربستان به موضع گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت و ادعا کرد که صنعا در مسیر آتش بس سنگ اندازی می کند.
ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین با قدردانی از پایداری مردم یمن و عزم آنها برای دفاع از استقلال سرزمین خود و پایان دادن به محاصره ناعادلانه، نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی را محکوم کرد.
شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در صورت تداوم تجاوز و محاصره، دست بسته نمی مانند و فرودگاه ها، بنادر و شرکت های نفتی متجاوزان را هدف قرار خواهند داد.
شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در صورت تداوم تجاوزه و محاصره، دست بسته نمی مانند و فرودگاه ها، بنادر و شرکت های نفتی متجاوزان را هدف قرار خواهند داد.
روسیه در جدیدترین موضع گیری خود درباره آتش بس یمن درباره عدم تمدید آن هشدار داد.
مشاور مقام معظم رهبری خطاب به سخنگوی انصارالله یمن، گفت: تلاش‌های شما در منطقه بسیار قابل توجه است و در موضع قدرت قرار دارید و از شما به عنوان پرچم داران اسلام در منطقه یاد می‌کنیم.
مشاور مقام معظم رهبری خطاب به سخنگوی انصارالله یمن، گفت: تلاش‌های شما در منطقه بسیار قابل توجه است و در موضع قدرت قرار دارید و از شما به عنوان پرچم داران اسلام در منطقه یاد می‌کنیم.
جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن موضع گیری شفاف و آشکار سازمان ملل متحد درباره توقیف کشتی های سوخت توسط ائتلاف سعودی را خواستار شد.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه خواستار رفع سریع موانع موجود در مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن به ویژه رفع محاصره اقتصادی این کشور شد.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن آخرین تحولات مربوط به روند صلح و موانع تحقق آن در یمن را بررسی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ