نهادهای امنیتی وزارت دفاع انگلیس گزارش دادند که ارتش روسیه با تجمیع نیروهای خود در مناطق جنوبی اوکراین، در حال تداک یک حمله بزرگ یا دفع یک ضدحمله است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بودجه نظامی روسیه در سال گذشته میلادی 75 میلیارد دلار بوده و در سال 2023 میلادی این رقم 84 میلیارد دلار برآورد شده است. روسیه همچنین قصد دارد بین سال‌های 2022 تا 2025 میلادی، 600 میلیارد دلار برای ارتش و پلیس هزینه کند. جت جنگنده میگ 35 هم یکی از سلاح‌هایی است که با این بودجه ساخته شده است. میگ 35 دارای سیستم‌های دفاعی مختلفی است که امکان موفقیت‌آمیز بودن عملیات رزمی را افزایش می‌دهد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
رئیس شورای امنیت ملی اوکراین اذعان کرده که عملیات نظامی این کشور تاکنون سرعت و پیشروی لازم را نداشته است.
طبق گفته معاون مرکز روسی آشتی سوریه عملیات مشترک نیروهای سوری و روسی به هلاکت ۲۰ شبه نظامی تروریستی در جنوب سوریه منجر شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته در جریان عملیات گسترده امشب نیروهای مسلح اوکراین در پنج محور عملیاتی در منطقه دونتسک ضد ارتش روسیه موفق نبودند.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو می‌گوید که ارتش اوکراین پس از عملیات نظامی مسکو در این کشور، قدرتمندتر شده و اهداف اولیه رئیس جمهور روسیه برآورده نشده است.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد برای اینکه خللی در روند عملیات نظامی ویژه در اوکراین به وجود نیاید، شخصا از مقرهای ارتش در خط مقدم بازدید کرده است.
فرمانده یگان پدافند هوایی روسیه با انتشار آماری از سرنگونی بیش از ۱۰۰ پهپاد بیرقدار (ساخت ترکیه) ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در خاک اوکراین خبر داد.
فرمانده یگان پدافند هوایی روسیه با انتشار آماری از سرنگونی بیش از 100 پهپاد بیرقدار (ساخت ترکیه) ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در خاک اوکراین خبر داد.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از هدف قرار دادن مرکز عملیات اوکراین از سوی نیروهای ارتش این کشور خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که این کشور خود را برای تشدید تنش های احتمالی در سالگرد عملیات نظامی روسیه آماده می کند.
نسخه ابتدایی بمب‌افکن تو ۱۶۰ که در ناتو بلک‌جک نامگذاری شده و به نام قوی سفید مشهور است، از سال ۱۹۸۷ به خدمت نیروی هوایی شوروی سابق درآمد. این پرنده برای رقابت با بمب‌افکن بی ۱ لنسر ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد. لنسر یک سال قبل از تو ۱۶۰ عملیاتی شده بود.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد وزیر دفاع این کشور از یگان‌های ارتش در جبهه‌های جنگ در اوکراین بازدید کرده است.
ارتش اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه در باهموت از تک تیرانداز‌ها بهره می‌برد.
نه ماه از حمله ارتش روسیه به اوکراین می‌گذرد. آن‌چه قرار بود یک عملیات نظامی سریع برای سرنگونی دولت اوکراین باشد، اکنون به یک جنگ طولانی‌مدت تبدیل شده که جان ده‌ها هزار نظامی و غیرنظامی را گرفته است. با این که جنگ در خاک اوکراین در حال وقوع است- که به این معنی است که این کشور بیشترین خسارات جانی و مادی را متحمل می‌شود-، ولی با این وجود روسیه نیز با چالش‌های شدیدی مواجه شده، که به شدت اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
کوناشنکوف افزود: نیروهای عملیاتی و تاکتیکی، نیروهای هوایی ارتش، موشکی و توپخانه‌ای پایگاه فرماندهی تیپ ۷۲ نیروهای مسلح اوکراین در جمهوری دونتسک را بمباران کردند و ۶۷ واحد توپخانه و تجهیزات نظامی را در ۱۸۴ منطقه هدف قرار دادند.
نیرو‌های مسلح اوکراین با انتشار ویدئویی از سرقت یک ماشین لباسشویی توسط سربازان ارتش روسیه نوشت: دومین ارتش جهان، اولین ارتش غارتگران عملیات ویژه‌ای را برای آزاد کردن ماشین لباسشویی از صاحبان آن انجام دادند.
فرمانده عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین از اعلام آمادگی ارتش روسیه برای تخلیه ساکنان منطقه خرسون در شرق اوکراین خبر داد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که مسکو موفق به نابودی ۲ پل شناور ارتش اوکراین در مناطق عملیاتی شده است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تا نیل به تمامی اهداف ادامه خواهد داشت.
اوکراین ضمن اعلام پیشروی ده‌ها کیلومتری نیرو‌های نظامی خود در جبهه جنوب اعلام که کنترل یک شهر کلیدی واقع در شرق این کشور را بار دیگر در دست گرفته است. در شرایطی که تصور می‌شد نیرو‌های اوکراینی عملیاتی بزرگ را در جنوب کلید خواهند زد، این خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین در شمال شرق بود که به هدف اصلی چند روز اخیر ارتش اوکراین تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که ارتش کی‌یف در سه روز گذشته ارتش اوکراین بیش از یک سوم مناطق خارکف را که تحت کنترل روس‌ها بود، پس گرفته‌اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عملیات ارتش اوکراین در مناطق جنوبی این کشور شکست خورده و بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آنها هم نابود شدند.
سرباز اوکراینی روی بمب قبل از انداختن آن بر روی مواضع روسیه نوشت: برای اوکراین. این فیلم نشان می‌دهد که نظامی ارتش اوکراین روی یک بمب قبل از اینکه آن را به یک پهپاد متصل کند و سپس آن را روی یک هدف روسی می‌اندازد این عبارت را نوشت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ