سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که این کشور خود را برای تشدید تنش های احتمالی در سالگرد عملیات نظامی روسیه آماده می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که خاک این کشور در حال حاضر به‌شدت مین‌گذاری و ارتش کی‌یف برای مین‌روبی مستاصل شده است.
نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که رئیس جمهور کنونی این کشور در حال آماده‌سازی ارتش آمریکا برای جنگ با روسیه در خاک اوکراین است.
تحلیل‌گر مسائل ژئوپلیتیک و تفنگدار سابق ارتش می‌گوید به علت محاسبات و رفتارهای اشتباه ناتو در آماده‌سازی ارتش اوکراین، نتیجه ضدحملات ارتش اوکراین فاجعه خواهد بود.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
وزیر دفاع روسیه می‌گوید که ارتش اوکراین در حال طرح‌ریزی برنامه‌ برای حمله به خاک روسیه با موشک‌های «هیمارس» و «سایه طوفان» است.
آمریکا ضمن تحریمهای شدید علیه روسیه،با سرو صدای زیاد در حال تزریق گسترده نظامی ارتش اوکراین است اما در خفا تسلیحات آمریکایی از طریق بازار سیاه به دست روس‌ها می‌رسد.
آمریکا ضمن تحریمهای شدید علیه روسیه،با سرو صدای زیاد در حال تزریق گسترده نظامی ارتش اوکراین است اما در خفا تسلیحات آمریکایی از طریق بازار سیاه به دست روس‌ها می‌رسد.
بایدن اعلام کرده که ایالات متحده همچنان در حال بررسی تامین سیستم‌های موشکی ارتش به اوکراین است.
دولت جو بایدن در حال رایزنی با کنگره ایالات متحده آمریکا است تا یک بسته کمکی دیگر به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را برای دولت اوکراین تصویب کند. همچنین دولت آمریکا قصد دارد هم‌زمان تحریم‌های بیشتری را علیه کرملین وضع کند.
رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد؛ در حال حاضر نیاز فوری ارتش اوکراین دریافت جنگنده نیست.
نیرو‌های اوکراینی هنگام عقب راندن نیرو‌های روسی در منطقه دونتسک، پیاده نظام و خودرو‌های زرهی روسیه را در انفجار‌های بزرگ منفجر کردند. در این فیلم دراماتیک، تعدادی از اهداف روسی را می‌توان دید که در حال دود شدن هستند و خودرو‌های زرهی پس از اصابت موشک‌ها و حملات توپخانه اوکراینی در آتش می‌سوزند.
نه ماه از حمله ارتش روسیه به اوکراین می‌گذرد. آن‌چه قرار بود یک عملیات نظامی سریع برای سرنگونی دولت اوکراین باشد، اکنون به یک جنگ طولانی‌مدت تبدیل شده که جان ده‌ها هزار نظامی و غیرنظامی را گرفته است. با این که جنگ در خاک اوکراین در حال وقوع است- که به این معنی است که این کشور بیشترین خسارات جانی و مادی را متحمل می‌شود-، ولی با این وجود روسیه نیز با چالش‌های شدیدی مواجه شده، که به شدت اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
رهبر جدایی طلبان دونتسک از جابجایی نیروهای ذخیره ارتش اوکراین در منطقه خرسون خبر داد.
این فیلم که توسط نیرو‌های ویژه اوکراین از واحد امگا منتشر شده است، ظاهراً نشان می‌دهد که پهپادهای اوکراینی در حال پرتاب بمب بر روی نیرو‌های روسیه در نزدیکی دونتسک هستند.
پایانه نفتی خرسون اوکراین یک روز پس از گلوله باران توسط نیرو‌های ارتش روسیه که از رودخانه دنیپرو شلیک کردند، همچنان در حال سوختن است. خرسون، بندر حیاتی دریای سیاه و دروازه‌ای به کریمه، اولین شهر بزرگی بود که پس از شروع حمله در ۲۴ فوریه به دست نیرو‌های روسیه افتاد. این شهر با عقب نشینی نیرو‌های روسیه آزاد شد و در حال حاضر روس‌ها در نزدیک رودخانه دنیپرو، مستقر هستند.
تصاویر منتشر شده در سایت خبری روسی ایزوستیا لحظه وقوع یک انفجار مهیب در سد نوا کاخوفکا در خرسون را نشان می‌دهد. ارتش روسیه در حال عقب نشینی تمام زیرساخت‌های اصلی در استان خرسون را منفجر کرده است.
در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین ویدئویی از یک کشیش روس منتشر شده که در حال شلیک آر پی جی به مواضع ارتش اوکراین است.
شبکه الجزیره با انتشار ویدئویی نوشت: ولادیمیر پوتین با صدور فرمانی تاکید کرد که ارتش روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند. حالا مشاهده شده یگان هسته‌ای ارتش روسیه با قطار به مرز اوکراین در حال حرکت است
نیرو‌های ویژه اوکراین تانک‌های روسیه را در بمباران هوایی بر فراز دونتسک نابود کردند. در این فیلم دراماتیک، چندین تانک روسی در حال فرار را می‌توان دید که نیرو‌های اوکراینی ضربات مرگباری را بر آن‌ها وارد می‌کنند.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
یک تانک ارتش روسیه در حال فرار از درگیری با نیروهای اوکراینی روی یک مین رفت و نابود شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای نظامی ذخیره ارتش اوکراین که در حال اعزام به مناطق جنگی بودند را با موشک بالستیک اسکندر هدف قرار داده و صدها نفر از آنها را کشته است.
مدودف گفت: روسیه در حال انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین است و به دنبال دستیابی به صلح با شرایط خود است نه با شرایطی که شرکای بین المللی سابق ما به دنبال آن هستند. آن‌ها دنبال شکست ارتش روسیه هستند تا شرایط خود را به ما تحمیل کنند.
نهادهای امنیتی وزارت دفاع انگلیس گزارش دادند که ارتش روسیه با تجمیع نیروهای خود در مناطق جنوبی اوکراین، در حال تداک یک حمله بزرگ یا دفع یک ضدحمله است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ