معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آخرین آمار و شاخص‌های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در حدود یک چهارم سطح کشور را بافت‌های فرسوده  با جمعیت ۲۲ میلیون نفر تشکیل داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر منصوری، رئیس پژوهشکده نظر و استاد شهرسازی دانشگاه تهران می‌گوید: «۵۵ درصد جمعیت تهران در خانه‌های ناپایدار زندگی می‌کنند و با احتساب جمعیت تهران باید گفت نزدیک به پنج میلیون تهرانی در معرض خطرات زلزله احتمالی هستند، اما با تقلیل مساحت بافت فرسوده تهران به ۴۵ کیلومتر مربع، در واقع خطر زلزله را تنها برای جان یک‌و‌نیم میلیون نفر کوچک کرده‌اند. این در حالی است که یک زلزله شش‌ریشتری می‌تواند بیشتر از نیمی از جمعیت تهران را در معرض صدمات جدی قرار دهد».
اصفهان- دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار گفت: از سه میلیون هکتار مناطق تالابی کشور نیمی از این عرصه های غبار خیز محسوب می شود.
بیت اللهی گفت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد کل جمعیت ساکن در اطراف و مرکز این زلزله بالغ بر ۱۱ و نیم میلیون نفر است، همچنین در این حدود نزدیک به ۴۲۰ هزار واحد مسکونی بدون اسکلت وجود دارد که نشان می‌دهد زلزله اگر بزرگی متوسطی داشت می‌توانست خطرآفرین باشد.
مهدی ترابی با یک شوت غیرقابل مهار تور دروازه سیدحسین حسینی را به لرزه درآدرد و نیمه آبی ورزشگاه را در سکوت فرو برد.
یک روزنامه نگار والنسیایی که وینیسیوس به او احمق گفته بود، امروز پاسخ او را در سوپر دپورته داد.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت:  بیش از نیمی از صادرات غیر نفتی ایران به قاره آفریقا  در فروردین ماه امسال مربوط به محصولات آهنی و فولادی بوده است .
هنگامی که در حال گشت و گذار در اطراف خرابه های باستانی هستید احتمالا انتظار دارید که چند تکه به جا مانده از وسایلی که مردمان قرون پیش از آن استفاده می کردند و در آن منطقه سکونت داشتند را پیدا کنید. با این وجود، باستان شناسان در سایتی باستان شناسی به تازگی چیزی به دست اورده اند که اگر تاریخ آنجا را نمی دانستید ممکن بود انتظار آن را نداشته باشید.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: حداقل ۵۰ درصد از معتادان متجاهر در تهران هیچ سکونتگاه و خانواده‌ای در تهران ندارند و از استان‌های دیگر به این شهر وارد می‌شوند.
هوادار تهران در شرایطی آماده بازی با نساجی قائمشهر می‌شود که با توجه به صعود به نیمه نهایی از روحیه خوبی برخوردار است.
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از صهیونیست‌هایی که به خارج سفر کرده اند قصد بازگشت به اراضی اشغالی را ندارند.
نماینده ادوار مجلس گفت: افروغ در کانون‌های سیاسی مانند مجلس با حب و بغض عمل نمی‌کرد و وابسته به جریانی نشده و با دیدن هر انحرافی سکوت نمی کرد.
آینده «استان‌های درگیر بالاترین نرخ فرونشست زمین» در دو سناریو بررسی شد. نتایج یک تحقیق از روند نشست زمین در پهنه‌هایی از کشور که محل سکونت نیمی از جمعیت ایران است، نشان می‌دهد، سرعت بالای برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در این مناطق باعث شده است از یکسو میزان «افت ذخایر آبی» زیرزمین تا ۴ برابر دهه‌های قبل و از سوی دیگر، نرخ سالانه فرونشست به حداقل ۵/ ۱ برابر سال‌های گذشته برسد. این بحران انسان‌ساز براساس مطالعات تیم تحقیق، ۷تهدید زیست‌محیطی و اقتصادی برای کشور در پی دارد مگر آنکه با «تدابیر ملموس» از سمت سیاستگذار مهار شود. محققان در این مطالعه تاکید می‌کنند، بحران فرونشست برخلاف بحران زلزله، قابل کنترل است؛ اما «فرصت، محدود است». در صورتی که روند برداشت از آب‌های زیرزمینی به روال حداقل یک دهه گذشته ادامه یابد، تلخ‌ترین سناریوی پیش‌رو، «تکمیل فرآیند فرونشست» و «مرگ آبخوان‌ها» خواهد بود که باعث بحران‌های جدید زیست‌محیطی و کشاورزی می‌شود. راهکارهای دستیابی به سناریوی دوم در جمع‌بندی این تحقیق، فهرست شده است.
جک گریلیش، ستاره منچسترسیتی، می‌گوید بازیکنان این تیم بین دو نیمه بازی برابر تاتنهام در رختکن فقط سکوت کردند.
آخرین آمار کرونا در ایران/ قمه کشی در تاکسی اینترنتی/ قتل به خاطر مستی/ رازی در نیم قرن سکوت!/ رهایی مرد طلافروش از چنگ آدم ربایان/ دختر ۱۲ ساله پدر قاتلش را لو داد/ مسمومیت ۵۸ دخترتیزهوش اردبیلی با گاز سمی/ ساخت پلاک‌های جعلی برای موتورسیکلت‌های سرقتی/ دوربین خانه همسایه راز جنایت را فاش کرد
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی با تپانچه گفت: نمی دانم چه بلایی بر سر تیم ملی تپانچه آوردند که تیرانداز رنک یک جهانی امروز به رتبه سی و دوم رسیده است.
یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ روز گذشته یکبار دیگر در سکوت آزاردهنده ورزشگاه آزادی برگزار شد.
اصفهان- سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج ناپایدار در نیمه غربی و ریزش هوای سرد و تداوم سکون جوی در مناطق مرکزی استان تا پایان هفته جاری خبر داد.
تیبو کورتوا بار دیگر تکرار کرد که رئال نباید هیچ حریفی را دست کم بگیرد و تایید کرد که بعضی از بازیکنان رئال از مصاحبه هفته گذشته او ناراحت شدند.
به نظر نمی رسد باشگاه مس رفسنجان قصد داشته باشد در بخش والیبال تصمیم عجیبی اتحاذ کند.
جانشین وزیر دفاع گفت: ایران یک قدرت منطقه‌ای خواهان ثبات در منطقه شناخته می‌شود، لیکن در مقابل دخالت‌های قدرت‌های بیگانه در منطقه و اقدامات مخرب آنها به هیچ وجه سکوت نمی کنیم.
پورمختار گفت: گرچه هنوز متن پیشنهاد اروپا برای احیای برجام منتشر نشده اما می شود پیش بینی کرد که این پیشنهاد بیشتر در راستای منافع آمریکا و اروپا است. البته مذاکره کنندگان ایرانی نیز اطلاعاتی درباره گفتگوهای برجامی منتشر نمی کنند که همین مسئله مورد انتقاد بسیاری از مسئولان، صاحب نظران و نمایندگان مجلس قرار دارد.
برناردو سیلوا، ستاره پرتغالی منچسترسیتی، مدعی شد این باشگاه بازیکنی را به زور نگه نمی دارد.
سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: اصلاً از شرایط تیم امید راضی نیستم و با این تیم نصفه و نیمه هیچ کاری نمی‌توان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ