بیت اللهی گفت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد کل جمعیت ساکن در اطراف و مرکز این زلزله بالغ بر ۱۱ و نیم میلیون نفر است، همچنین در این حدود نزدیک به ۴۲۰ هزار واحد مسکونی بدون اسکلت وجود دارد که نشان می‌دهد زلزله اگر بزرگی متوسطی داشت می‌توانست خطرآفرین باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با رسیدن دمای آب دریا به ۳۰ درجه سلسیوس، منطقه خلیج فارس با وجود دما و رطوبت بسیار بالای خود به محیطی تبدیل شده است که زندگی در آن کم‌کم غیرقابل تحمل می‌شود. شاخص دما در سواحل این منطقه در ایران ظاهراً در روز سه‌شنبه هفته گذشته به حدود ۷۰ درجه سلسیوس رسیده بود که انسان‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی در آن دوام بیاورند.
هوش مصنوعی به تازگی تصاویری از اولین شهر قابل سکونت برای انسان در مریخ در ۵۰۰ سال آینده را ترسیم کرده است، که در ادامه خواهید دید.
پرسه‌زنان به سمت شمال باغ می‌رویم. فرهنگسرای ابن‌سینا از آن مکان‌هایی است که خاطرات چند نسل از کودکان و نوجوانان محله را شکل داده، خاطره نمایش‌های کودکانه، خنده‌های از ته دل، دست‌های گلی و کلاس‌های سفالگری! تا در این حوالی سیر می‌کنیم، وقت خوبی‌ست که به شهر کتاب برویم و میان قفسه‌های کتاب هم سرکی بکشیم.
اصفهان- رئیس اداره ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت‌نام استان اصفهان گفت: مدرسه محدوده سکونت، بهترین محل ثبت نام دانش آموزان است.
شاید همه ما لذت قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های محله کودکی مادر و پدرانمان را تجربه کرده باشیم. اینکه در این پرسه‌زنی‌ها یک همسایه قدیمی را ببینیم و بخشی از گذشته و شیرینی‌هایش مرور شود، اینکه به خانه‌های برجامانده در محله اشاره کنند و بگویند در هر خانه چه کسی زندگی می‌کرد و چه سرنوشتی پیدا کرد.
«تنها هزینه ای که از طرف صداوسیما برای اعزام ما انجام شد، هزینه بلیط رفت و برگشت از تهران به دوحه (پرواز ایران ایر) بود که هزینه آن را نیز در ابتدای سفر توسط خود ما پرداخت شد که البته بعدا توسط صداوسیما جبران شد.»
نام کوچه اختر که از سیزده سال قبل به محل حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تبدیل شده، به کوچه بصیرت تغییر کرد.
ویژگی‌ منحصر به فرد این سیاره این است که همیشه یک رویش به خورشید است، که یعنی یک طرفش همیشه شب و طرف دیگرش همیشه روز است.
ماموریت فضایی «تس» (TESS) دومین سیاره خارج از منظومه شمسی به اندازه کره زمین را در منظومه‌ای در فاصله ۱۰۰ سال نوری از ما کشف کرده است که احتمالا می‌تواند قابل سکونت باشد.
اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود ۳۷۸۳ هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی و حاشیه‌ای در شهرهای استان، از اجرای پروژه‌های مختلف برای توانمندسازی این بافت‌ها خبرداد.
علیرضا فغانی با حضور در لیست بین المللی استرالیا همچنان به فعالیت خود در عرصه داوری جهان ادامه می دهد.
محققان این دو سیاره را با استفاده از ابزار ESPRESSO در تلسکوپ بسیار بزرگ شیلی و CARMENES در رصدخانه «کالار آلتو» در جنوب اسپانیا مشاهده کردند. آنها اکنون امیدوارند که در تحقیقات بعدی بتوانند دریابند که چه اتفاقاتی در اتمسفر آنها در حال وقوع است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آخرین آمار و شاخص‌های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در حدود یک چهارم سطح کشور را بافت‌های فرسوده  با جمعیت ۲۲ میلیون نفر تشکیل داده است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت در پایتخت ساکن هستند.
پرونده محل سکونت مربیان خارجی پرسپولیس در تهران بسته شد.
هتل پنج ستاره و لوکس «الرَیان» قطر که میزبان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پیش رو است، برای گردشگران فوتبالی هر شب بیش از ۳۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
خریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه به «واقعیتی تکراری» تبدیل شده است. سم‌پاشی دوسالانه علف‌کش توسط اسرائیل که گفته می‌شود برای اهداف امنیتی صورت می‌گیرد به صد‌ها هکتار از محصولات زراعی آسیب وارد می‌سازد. هجوم اسرائیل با بولدوزر‌ها بر نابودی زمین‌های کشاورزی سرعت می‌بخشد.
امروز حدود ۸ میلیارد نفر روی زمین زندگی می‌کنند، اما سیاره ما همیشه تا این حد شلوغ و پرجمعیت نبوده است. در حدود ۳۰۰۰۰۰ سال قبل، احتمالاً وقتی که انسان خردمند برای اولین‌بار پدیدار شد، کل جمعیت کره زمین بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نفر بود.
کارلوس کی‌روش که در ایران مستقر شده کماکان در هتل المپیک زندگی می‌کند.
دانشمندان می‌گویند اقیانوس زیرسطحی یکی از قمر‌های زحل به احتمال زیاد سرشار از فسفر است که یک جزء کلیدی برای حیات محسوب می‌شود.
اخترشناسان منظومه‌ای سیاره‌ای در فاصله ۱۰۵ سال نوری کشف کردند که ممکن است میزبان حداقل یک جهان قابل سکونت باشد.
نایب رئیس مجلس درباره بخش مسکن اظهار داشت: بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت و ۲۶.۴ میلیون خانوار داریم که ۶۳.۸ میلیون نفر در شهرها زندگی می‌کنند
یک رسانه هندی مدعی شد که این احتمال وجود دارد به دلیل اختلاف میان رهبران طالبان، وزیر دفاع و خارجه این گروه محل اختفای سرکرده القاعده را به آمریکا لو داده باشند.
باشگاه استقلال ۲ واحد مسکونی برای سرمربی پرتغالی‌اش در نظر گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ