ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد نیروهای روسیه شهر باخموت در شرق اوکراین را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که برای مقابله با حملات روسیه، قصد تقویت زیرساخت‌های صادرات غلات این کشور را دارد.
رئیس‌جمهور اوکراین با امضای حکمی ۱۹۲ شخص و ۲۹۱ نهاد حقوقی که اکثراً روس هستند را برای مدت ۱۰ سال در فهرست تحریم قرار داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هم شهر آرتیموفسک (باخموت) و هم هیروشیما ژاپن، هر دو به دست واشنگتن ویران شدند.
رئیس جمهور اوکراین با تایید ضمنی تسلیم شهر راهبردی باخموت به نیروهای روسیه گفت که چیزی از این شهر باقی نمانده است.
رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز پیروزی» در مسکو، گفت همانطور که آلمان نازی در جنگ جهانی دوم شکست خورد، نیروهای روسیه نیز در اوکراین شکست خواهند خورد.
آسوشیتدپرس نوشت: زلنسکی روز سه شنبه هشدار داد اگر کشورش نتواند در جنگ با روسیه در شهر کلیدی شرقی اوکراین پیروز شود روسیه می‌تواند حمایت بین المللی را برای وادار کردن اوکراین برای سازش غیرقابل قبول جلب کند.
رئیس جمهور اوکراین به پیشروی نیروهای روسیه و محاصره شهر باخموت، واکنش نشان داد.
رئیس گروه واگنر از زلنسکی و نیروهای اوکراینی خواسته است تا از باخموت عقب نشینی کنند.
زلنسکی با اشاره به مناطق شرقی خارکوف که نیروهای اوکراینی در پاییز سال گذشته در آنجا پیشروی کردند، گفت: روسیه درست در همانجایی که قبلا شکست خورده، خواستار انتقام است. روسیه می‌خواهد شرق را پس بگیرد.
زلنسکی با اشاره به مناطق شرقی خارکوف که نیروهای اوکراینی در پاییز سال گذشته در آنجا پیشروی کردند، گفت: روسیه درست در همانجایی که قبلا شکست خورده، خواستار انتقام است. روسیه می‌خواهد شرق را پس بگیرد.
برف شهر باهموت اوکراین را در شرق این کشور پوشانده است، جایی که نبرد‌های شدیدی بین نیرو‌های اوکراینی و ارتش روسیه که بیش از شش ماه است در تلاش برای کنترل آن بوده و خسارات سنگینی را متحمل شده، درگرفته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که باهموت سایر مناطق در منطقه دونتسک تحت حملات مستمر روسیه هستند.
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین پس از اظهاراتش درباره سرنگونی موشک روسیه و آوار شدن آن روی ساختمانی در شهر دنیپرو، استعفا کرد.
رئیس جمهور اوکراین گفت که روسیه همچنان برای انجام حملات گسترده موشک کافی در اختیار دارد.
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که روسیه در حال آماده‌سازی حملات موشکی جدید علیه این کشور است.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
شهر‌های آزاد شده اوکراین در پی عقب نشینی ارتش روسیه مملو از تجهیزات و وسایل جا مانده از سربازان روس است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی روسیه از شهر اشغالی خرسون، بر بیرون راندن همه آن‌ها از کشورش اطمینان داد.
«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) با بیان اینکه خروج نیرو‌های روس از منطقه خِرسون تصمیم وزارت دفاع روسیه بود، اظهار داشت: «علی‌رغم این عقب‌نشینی، خرسون بخشی از خاک روسیه است و این وضعیت تغییر نخواهد کرد».
زلنسکی مدعی شد که سازمان‌های اطلاعاتی اوکرین و کشور‌های دیگر می‌گویند که روسیه حدود یکهزار و ۵۰۰ پهپاد تهاجمی ایرانی در اختیار دارد.
رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی مدعی شد که روسیه ۲۰۰۰ پهپاد از ایران سفارش داده است.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه هشدار داد که روسیه در حال مقدمه چینی برای انجام یک عملیات «ایذایی» به منظور منفجر کردن یک سد بزرگ برق آبی در جنوب این کشور است که احتمالاً ۸۰ روستا و شهر از جمله شهر مهم و استراتژیک خرسون را زیر آب می‌برد.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از شهر ایزیوم در منطقه خارکف که پس از درگیری با نیروهای روسی توسط پس گرفته شد بازدید کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین در لویو دیدار کرد. این دیدار در کاخ پوتوکی برگزار شد. شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای "A Haber" با اشاره به دیدار سه‌جانبه میان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین و رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد: پیش بینی می‌شود که اردوغان در دیدار با زلنسکی در شهر لویو، برنامه‌ریزی یک دیدار میان رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پیشنهاد دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ