«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) با بیان اینکه خروج نیرو‌های روس از منطقه خِرسون تصمیم وزارت دفاع روسیه بود، اظهار داشت: «علی‌رغم این عقب‌نشینی، خرسون بخشی از خاک روسیه است و این وضعیت تغییر نخواهد کرد».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هم شهر آرتیموفسک (باخموت) و هم هیروشیما ژاپن، هر دو به دست واشنگتن ویران شدند.
بعد از اعلام طرف روس درباره تسلط بر «باخموت»، رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد که این شهر دیگر در کنترل نیرو‌های کی‌یف نیست.
رئیس جمهور اوکراین با تایید ضمنی تسلیم شهر راهبردی باخموت به نیروهای روسیه گفت که چیزی از این شهر باقی نمانده است.
کاخ‌سفید با صدور بیانیه‌ای از دیدار فردا یکشنبه رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس جمهور اوکراین در شهر هیروشیما خبر داد.
آسوشیتدپرس نوشت: زلنسکی روز سه شنبه هشدار داد اگر کشورش نتواند در جنگ با روسیه در شهر کلیدی شرقی اوکراین پیروز شود روسیه می‌تواند حمایت بین المللی را برای وادار کردن اوکراین برای سازش غیرقابل قبول جلب کند.
رئیس جمهور اوکراین به پیشروی نیروهای روسیه و محاصره شهر باخموت، واکنش نشان داد.
رئیس گروه واگنر از زلنسکی و نیروهای اوکراینی خواسته است تا از باخموت عقب نشینی کنند.
رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی حاکی از شکست احتمالی ارتش این کشور در شهر شرقی «باخموت» گفت که کی‌یف با آگاهی از هزینه‌های جانی دفاع از این منطقه، موضع تدافعی خود را حفظ خواهد کرد.
نخست وزیر سوئد امروز در شهر کی یف با رییس جمهور اوکراین دیدار کرد.
سران اتحادیه اروپا امروز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در شهر کی یف در نشستی با حضور «زلنسکی» در خصوص وعده عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفتگو می کنند.
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین پس از اظهاراتش درباره سرنگونی موشک روسیه و آوار شدن آن روی ساختمانی در شهر دنیپرو، استعفا کرد.
رئیس جمهور اوکراین با نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم جنگ در شهر باهموت در شرق اوکراین، جایی که برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در آنجا رخ داده است، دیدار کرد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد نیروهای روسیه شهر باخموت در شرق اوکراین را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.
رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر به شهر خرسون، خطاب به نیرو‌هایی که در مقابل ساختمان اداری در میدان اصلی این شهر ایستاده بودند، گفت: ما در حال حرکت به جلو هستیم. ما برای صلح، صلح برای همه کشورمان آماده‌ایم.
رئیس جمهور اوکراین در اقدامی از پیش‌اعلام‌نشده به شهر خرسون سفر کرد.
رئیس جمهور اوکراین در اقدامی از پیش‌اعلام‌نشده به شهر خرسون سفر کرد.
شهر‌های آزاد شده اوکراین در پی عقب نشینی ارتش روسیه مملو از تجهیزات و وسایل جا مانده از سربازان روس است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی روسیه از شهر اشغالی خرسون، بر بیرون راندن همه آن‌ها از کشورش اطمینان داد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه هشدار داد که روسیه در حال مقدمه چینی برای انجام یک عملیات «ایذایی» به منظور منفجر کردن یک سد بزرگ برق آبی در جنوب این کشور است که احتمالاً ۸۰ روستا و شهر از جمله شهر مهم و استراتژیک خرسون را زیر آب می‌برد.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
منابع رسانه ای از انجام چند حمله هوایی به کی یف پایتخت اوکراین و حملات موشکی متعدد به شهر «زاپروژیا» و وقوع چند انفجار در این شهر خبر دادند.
زلنسکی گفت: ارتش اوکراین به شیوه‌ای کاملاً سریع و قدرتمند در جنوب این کشور در چارچوب عملیات دفاعی فعلی پیشروی می‌کند.
زلنسکی در یک کلیپ ویدئویی کوتاه در کانال تلگرام خود گفت: «از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، لیمان به طور کامل در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گرفته است.»
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از شهر ایزیوم در منطقه خارکف که پس از درگیری با نیروهای روسی توسط پس گرفته شد بازدید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ