بدن یک مار رینگال سیاه یا خاکستری تیره است که دو یا سه نوار سفید روی سینه‌اش می‌چرخند. سایر مار‌های رینگال ترکیبی از رنگ مشکی با نوار‌های زرد دارند. رنگ این الاپید بسته به جایی که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند کمی متفاوت است. فلس‌های مار رینگال به جای صاف بودن، برآمدگی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مار دو سر بسیار کمیاب در یک فروشگاه حیوانات خانگی در انگلیس از تخم بیرون آمد و خیلی زود به پدیده فضای مجازی بدل شد.
یک مار موش‌خوار غربی به نام «پانچو و لِفتی» اکنون از جراحتی که بیش از دو سال پیش متحمل شده بود، بهبود یافته و آماده حضور دوباره در باغ وحش است.
رکورددار گلزنی پرسپولیس به تراکتور، میهمان امشب تمرین سرخپوشان بود.
شاید در ابتدا بلعیدن جوجه‌تیغی برای مار آسان به نظر برسد، اما به گفتۀ یک بوم‌شناس خزندگان: «جهت یک طرفه خار‌های جوجه‌تیغی به مار اجازه نمی‌دهد آن را بیرون بیاندازد».
بر خلاف دیگر مار‌ها که معمولا یک شیوه برای شکار طعمه دارند و بار‌ها تکرارش می‌کنند، شاه کبری برای طعمه‌های گوناگون شیوه‌های حمله متفاوتی دارد.
عقاب جنگی از بزرگترین و قدرتمندترین شکارچیان قاره آفریقا است. طول بال این پرنده باشکوه تا ۲.۶ متر می‌رسد و با وزن ۶ کیلوگرم با پر‌های تیره و تاج متمایز قابل تشخیص است. پر‌های سفید شکم دیگر ویژگی متمایز این شکارچی بی‌نظیر است.
تعداد این نوع مار پایتون در این منطقه آنقدر زیاد شده است که موجب هشدار مسئولان مراقبت از محیط‌زیست شده است. اشتهای سیری‌ناپذیر این مار‌ها به اکوسیستم طبیعی شکننده این منطقه صدمه زده و گونه‌های جانوری بومی متعددی را از بین می‌برد.
مار دریایی که میلیون‌ها سال پیش توانایی خود برای دیدن رنگ را از دست داده بود، دوباره تکامل یافته است. این یکی از تنها ۲ خزنده شناخته شده بدست آورنده این نوع دید رنگی است.
این مار زنگی دشتی را در ایالت نیومکزیکو در جنوب آمریکا پیدا کردند و دامپزشک توانست با جراحی تله موش را از بدن مار خارج کند. شگفت اینکه موش بی‌نوا هنوز در تله موش بود.
«شبح مار» یا ماداگاسکاروفیس لولو گونه‌ای تازه کشف شده از مار‌ها است که در سال ۲۰۱۶ در منطقه حفاظت شده آنکارانا در ماداگاسکار پیدا شد.
به گفته یکی از کارمندان شرکت هادسون که مار‌های مزاحم را شکار می‌کنند (Hudson Snake Catching)، اخیراً یکی از شهروندان با شرکت آن‌ها تماس گرفت و گفت که یک مار بزرگ را در حمام دیده و درخواست کمک دارد. این شهروند استرالیایی، به محض ورود به سرویس بهداشتی منزل خود، با این صحنه مواجه شده و به شدت ترسیده بود.
افعی کوچک هندی ماری پرخاشگر است و به دلیل ماهیت پنهان‌کارش اغلب به شکلی ناخواسته با انسان روبه‌رو شده و در حمله درنگ نمی‌کند.
به‌نظر می‌رسد که امکان استفاده از مار رباتیک ناسا در سایر سیاره‌های منظومه شمسی ازجمله مریخ نیز وجود داشته باشد و فرصت را برای اکتشافات بیشتر در سطح یا بخش‌های عمیق‌تر فراهم سازد.
آناکوندا‌های سبز غیر سمی هستند و در آمریکای جنوبی و ترینیداد یافت می‌شوند. آن‌ها بیشتر وقت خود را در آب می‌گذرانند، معمولاً در باتلاق ها، مرداب ها، نهر‌های آرام و رودخانه‌ها یافت می‌شوند. به همین دلیل، سوراخ‌های بینی و چشم‌ها به جای کناره‌ها، در بالای سر قرار گرفته‌اند، به طوری که مار می‌تواند نفس بکشد و طعمه‌ها و شکارچیان را در بالای آب ببیند در حالی که بدن بزرگش در زیر آب نگه داشته می‌شود.
اگر به دنبال این گونه هستید، از نزدیک به شن و ماسه نگاه کنید؛ با چشمانی که کمی به سمت بالا متمایل شده اند، می‌توانند محیط اطراف خود را حتی در حالی که مستتر می‌شوند، مشاهده کنند و فقط چشمانشان به بیرون خیره شود.
مار درختی بهشتی که در جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند، بعد از اینکه خود را از شاخه‌های درختان پرتاب می‌کنند، بدن خود را صاف می‌کنند تا بیشتر آیرودینامیک شوند.
دندان‌های بوآی درختی زمردین در نوع خود ترکیب بسیار جالبی دارد. دندان‌های جلویی این مار نسبت به دیگر مار‌های غیرسمی بلندتر و بیشتر شبیه مار‌های سمی است.
شناسایی مار‌های زنگی می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما چندین ویژگی فیزیکی و نشانه‌های رفتاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مار‌های زنگی را شناسایی کرد. مار‌های زنگی دارای سر‌های مثلثی شکلی هستند که بسیار پهن‌تر از گردن آن‌ها است. آن‌ها همچنین دارای حفره‌های حساس به گرما بین چشم‌ها و سوراخ‌های بینی خود هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا طعمه را پیدا کنند.
بر اساس پژوهشی که نتایجش در ژورنال عنکبوت‌شناسی منتشر شده است، بله برخی عنکبوت‌ها مار می‌خورند.
گَرزِه مار (نام علمی: Macrovipera lebetina) یک گونه از مار‌های سمی است که در شمال آفریقا، بخش‌هایی از خاورمیانه و از شرق تا منطقه کشمیر پراکندگی دارد. تا کنون ۵ زیرگونه از گرزه‌مار شناسایی شده‌است.
پنج گونه جدید از مار‌های ناشناخته با چشمان خیره کننده کشف شده‌اند و یکی از آن‌ها به خواست لئوناردو دی کاپریو نامگذاری شده است.
کبرای خزری، بومی آسیای مرکزی است؛ در سال ۱۸۳۱ توسط کارل آیشوالد کشف شد و برای سال‌ها به عنوان زیرگونه‌ای از مار کبرا هندی در نظر گرفته می‌شد تا اینکه تجزیه و تحلیل ژنتیکی آن را به عنوان گونه‌ای متمایز نشان داد.
افعی شاخدار دم عنکبوتی Pseudocerastes urarachnoides، گونه‌ای بومی در رشته کوه‌های زاگرس در غرب ایران است. سر آن شبیه به دیگر گونه‌های Pseudocerastes است، در حالی که دم آن منحصربه‌فردتر است و انتهای لوله‌ای شکلی دارد که با فلس‌های بلند و دراز پوشانده شده‌است و ظاهری شبیه عنکبوت به آن می‌دهد.
میلیون‌ها سال پیش گونه‌ای از مار‌ها در جهان زندگی می‌کردند که دانشمندان نام تایتانوبوآ را برایشان انتخاب کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ