آیت الله سیستانی: فجایعی که بسیاری از ملت‌ها و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان – در نتیجه سرکوب فکری و دینی و سرکوب آزادی‌های اولیه و نبود عدالت اجتماعی- متحمل می‌شوند، نقش مهمی در ظهور برخی از جنبش‌های افراطی دارد. جنبش‌هایی که از خشونت کورکورانه علیه غیرنظامیان بی دفاع استفاده می‌کنند و به مراکز دینی و اماکن باستانی کسانی حمله می‌کنند که از نظر فکری و عقیده‌ای با آن‌ها متفاوت هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق روز جمعه را اول ماه صفر سال ۱۴۴۵ اعلام کرد.
آیت الله سیستانی در جوابیه نامه پاپ فرانسیس، خواهان تشدید تلاش‌ها برای ریشه کنی خشونت و نفرت پراکنی شد.
دفتر آیت الله سیستانی، روز پنج‌شنبه را اول ماه محرم الحرام در عراق اعلام کرد.
دفتر آیت الله سیستانی، روز پنج‌شنبه آینده را اول ما محرم الحرام اعلام کرد.
حجج الاسلام محمدرضا و محمدباقر سیستانی فرزندان مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سیستانی در مراسم ترحیم واعظ فقید شیخ محمدباقر مقدسی در نجف اشرف شرکت کردند. شیخ محمد باقر مقدسی از خطبا و علمای برجسته نجف هفته گذشته در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۹۳۹ در نجف و یکی از برجسته‌ترین خطبای حسینی به شمار می‌رفت. شیخ باقر مقدسی علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی نیز داشت و صاحب صدای زیبایی بود.
رسانه‌های عراقی روز جمعه و مصادف با عید سعید غدیر تازه‌ترین تصویر از آیت الله العظمی سیستانی را که روز گذشته گرفته شده منتشر کردند.
دبیر کل سازمان ملل با اشاره به دریافت نامه آیت الله سیستانی درباره حادثه قرآن سوزی در سوئد اعلام کرد: پیام  آیت‌الله العظمی سیستانی را دریافت کردم و از تلاش‌های ایشان کمال تشکر را دارم.
در پی هتک حرمت نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد که با مجوز پلیس این کشور رخ داد، دفتر حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی نامه‌ای به آنتونیو گوترش فرستاد.
مرجع عالیقدر شیعیان در عراق با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد اعلام کرد صدور چنین مجوزهایی شرم‌آوری مغایر با روح آزادی بیان است.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا سیستانی در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی در آرامگاه شماری از شهدای فتوای جهاد کفایی حضور یافت و برای این شهدا فاتحه قرائت کرد.
منابع پارلمانی مصری از سفر احتمالی شیخ الازهر به نجف و دیدارش با آیت الله سیستانی خبر دادند.
خبرگزاری شفق نیوز عراق به نقل از دفتر آیت الله سیستانی گزارش داد، با توجه به عدم رؤیت هلال ماه شوال در بعد از ظهر امروز پنجشنبه، شنبه روز عید فطر خواهد بود.
دفتر آیت الله العظمی سیستانی خواستار حذف نام این ایشان از مصلای تازه افتتاح شده مدرسه دار العلم در نجف اشرف شد.
آیت الله سیستانی در پیام تسلیتی درباره وقوع زلزله در ترکیه و سوریه اعلام کرد: امید است با همت مسئولین ذیربط و عموم مردم خیر، هر چه سریعتر نیاز‌های لازم برای آسیب دیدگان فراهم شود.
شهرستانی گفت: بگذاریم پسران و دخترانمان رشد کنند و در مسیر رشد و تحصیل و حیات علمی و اجتماعی ایشان مانع تراشی نکنیم. بزرگترین ظلم به اسلام آن است که به نام اسلام، مانع تحصیل و رشد و تعالی دختران و پسرانمان شویم و یا جامعه‌ای عقب افتاده بسازیم. بدانیم جوانان در همه دنیا منشاء اثر بوده و مسئولیت‌های آینده بر شانه‌های ایشان قرار خواهد گرفت. جوانان مسلمان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند. حتی آنجا که تفاوتی هست، کافی است ایشان را از طریق حکمت و اخلاق حسنه با معارف حقیقی الهی و اسلامی آشنا کنیم، آنگاه خواهیم دید همین جوانان بهترین فداکاری‌ها را برای جامعه مسلمانان خواهند داشت.
آیت الله سیستانی در دیدار هیئت شورای علمای شیعه افغانستان، تاکید کرد که راه درست در این کشور همین است که شورای علمای شیعه انتخاب کرده است.
آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق با صدور پیامی ارتحال آیت الله محمد صادق روحانی مرجع تقلید و فقیه و عالم برجسته حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.
آیت الله سیستانی در دیدار با نمایندگان سازمان ملل بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت و توجه به حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف تاکید کرد.
دفتر آیت الله العظمی سیستانی اعلام کرد: آقای سیستانی (مد ظله) نماینده‌ای جهت ابراز نظر در مسائل سیاسی ندارند. هر گونه موضع گیری سیاسی معظم له از راه این کانال اطلاع رسانی می‌شود.
آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان صبح روز یکشنبه با هیئتی از بنیاد رفاه اجتماعی العین به نمایندگی احمد السودانی رئیس این بنیاد دیدار کرد. آیت الله سیستانی در این دیدار در جریان فعالیت‌های این نهاد قرار گرفت و گفت که این بنیاد تصویر درخشانی از امور خیریه است.
رئیس جمهور عراق در اظهاراتی به مناسبت سالروز درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور فقید این کشور تاکید کرد که باید گفتگوی جدی میان بغداد و اقلیم کردستان عراق بر اساس مبانی قانون اساسی شروع شود.
یکی از اعضای ارشد جنبش صدر مستقر در بغداد می‌گوید که صدر خشمگین است. حائری راهنمای معنوی صدر بود. صدر بیانیه حائری را خیانتی قلمداد کرد که هدف از آن از بین بردن مشروعیت مذهبی وی به عنوان یک رهبر شیعه بود به خصوص در زمانی که با گروه‌های شیعه دیگر مخالف خود برای قدرت در حال نزاع بود.
نماینده آیت الله سیستانی در مراسم ختم شماری از افراد کشته شده در حوادث روزهای اخیر عراق حضور یافت.
صدر میلیون‌ها پیرو دارد یکی از بزرگ‌ترین جناح‌های مسلح شیعه را کنترل می‌کند و دارای یک امپراتوری مالی است که درآمد‌های سالانه آن بیش از بودجه بسیاری از کشور‌های کوچک همسایه است. او یکی از دو مردی است که در عراق می‌تواند با یک کلمه میلیون‌ها نفر را در کنار آیت الله العظمی سید علی سیستانی به خیابان بیاورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ