آیت الله سیستانی در جوابیه نامه پاپ فرانسیس، خواهان تشدید تلاش‌ها برای ریشه کنی خشونت و نفرت پراکنی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس درباره حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، هزینه سنگین اجاره بهای ورزشگاه، نبرد نابرابر با تیم های صنعتی گفته، به حق و منطقی است و درد مشترک استقلال و پرسپولیس محسوب می شود
مائوریسیو پوچتینو، سرمربی چلسی، می‌گوید با لیورپول رقابتی در جذب بازیکن ندارد اما از خرید دو بازیکن جدید بسیار خوشحال است.
پیشنهاد بایرن مونیخ برای جذب استفان اورتگا، دروازه‌بان منچسترسیتی، با پاسخ منفی این باشگاه و مخالفت پپ گواردیولا مواجه شده است.
باشگاه الهلال عربستان از پیوستن یانیس آنتی توکونمپو بسکتبالیست یونانی به خانواده الهلال استقبال کرد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به هتک حرمت‌های اخیر قرآن در سوئد و دانمارک، ضمن مسئول دانستن دولت‌های این دو کشور، گفت: گرچه از موضع دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به نامه آیت‌الله سیستانی استقبال می‌کنیم، اما مهم است سازمان ملل با گذراندن قطعنامه ای ملاک‌های آزادی بیان را مشخص سازد، به طوری که کسی نتواند تحت عنوان آزادی بیان به عقاید مذهبی دین‌باوران از جمله ۲ میلیارد مسلمان جهان اهانت کند.
تولید گوشت مصنوعی از طریق کشت سلولی ممکن است درخصوص حلال یا حرام بودن آن، سؤالاتی را در ذهن ایجاد کند.
گوترش تاکید کرد، باید با پدیده اسلام هراسی مقابله شود و افزود: پیام سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعه را دریافت کردم، از تلاش‌های ایشان سپاسگزارم و پاسخ پیامش را خواهم داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی، گفت: خانمی که روسری‌اش را بر می‌دارد می‌گوید می‌خواهم با ظلم مبارزه کنم. باید به سؤالات نسل جوان پاسخ بدهیم و پاسخی نداریم. باید دقت کنیم که با بگیر و ببند و داغ و درفش کار پیش نمی‌رود. آن نهی از منکری در اسلام به رسمیت شناخته می‌شود که سازنده باشد.
ایران نوشت: پرواضح است که کلیپ تهیه شده از سوی ایران‌اینترنشنال که خود مدعی است آرشیو آن از سوی «عبدی مدیا» ارائه شده، اساساً یک ویدئوی سفارشی به قصد تخریب یادگار امام (ره) بوده و پاسخی به افشاگری‌های اخیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) درباره بیت آیت‌الله منتظری است. چه آنکه حتی تهیه‌کنندگان این سناریو در همین ویدئو که موضوع آن به ظاهر ماجرای سلمان رشدی است، نتوانستند بغض خود را نسبت به رسوا شدن نفوذی‌های بیت منتظری پنهان کنند.
به تازگی  بی بی سی فارسی رسانه انگلیسی پس از دیدار دانشجویان با آیت الله خامنه‌ای فیلم دو بخش از سخنان ایشان را با هم تدوین کرد تا القا کند در این دیدار تنش ایجاد شده است.اما در مورد این فیلم سیاوش اردلان خبرنگار بی بی سی در پاسخ به یکی از کاربران توییتر اذعان کرده بود این ویدیو تقطیع شده است.
به رغم جست و جو، اسیدپاشی به خانم‌های بی‌حجاب، اصلاً سابقه‌ای در دوران امام (رض) ندارد. هرچند تغییری در موضع نمی‌‎دهد، ولی اگر آقای «باهنر» نسبت به این موضوع اطّلاعی دارند؛ با ذکر تاریخ و مدرک معتبر اعلان کنند. بنا بر این، انتساب دخالت و دستورِ آزادی افرادی که به خانم‌ها - به خاطر بی‌حجابی یا هر علّت دیگری - اسید پاشیده بودند، به آیت‌الله «موسوی خوئینی»، درست نیست. گوینده اگر دلیل و مدرکی ارائه نکند، علاوه بر این که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد؛ لازم است از مخاطبان مصاحبه‌اش، بابت گزارش نادرست عذرخواهی کند.
اواسط سال ۱۳۹۵ بود که خبر انتشار فتوایی از آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب بانوان محصل در خارج از کشور که به ترک حجاب تحمیل می‌شوند حواشی‌ای را در پی داشت و همان زمان دفتر این مرجع تقلید در مورد این فتوا پاسخ تفصیلی منتشر کرد که در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید قابل مشاهده است.
آیت الله مکارم به پرسشی درباره «سفر در ماه رمضان به درخواست شوهر» پاسخ داد و اعلام کرد در صورت درخواست شوهر سفر در ماه رمضان مجاز است.
آیت الله جوادی آملی: حالا کسی فحش داد، آدم که نمی‌تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی‌تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد.
آیت الله جوادی آملی: حالا کسی فحش داد، آدم که نمی‌تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی‌تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید درباره‌ی اینکه «کدام یک از چهار گزینه‌ی موجود برای مجازات فردی که به «محاربه» محکوم شده‌است، در صورتی که مرتکب قتل نشده باشد باید از سوی قاضی تعیین شود؟» گفت: همه‌ی محاربان مسلماً یکسان عمل نمى‌کنند و یکسان نیستند.
آیت‌الله سیدعلی‌محمد دستغیب در پاسخ به استفتئاتی در خصوص حکم محاربه گفت: حکم محارب این است که اگر کسی را کشته، کشته می‌شود و اگر تنها سلاح کشیده و مردم را ترسانده، تبعید می‌شود و اگر کسی را مجروح کرده، به همان مقدار جراحت قصاص شده و تبعید می‌شود.
این مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان درباره حجاب گفتند: حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند بنابر این نباید این دو مقوله با یکدیگر خلط شوند، خیلی ها حجاب ندارند اما عفاف دارند الحمدلله زنان کشور ما عفیف هستند ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم و در این راه با دقت گام برداریم و با امر به معروف این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.
چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین شده است.به علت عدم ارتباط موضوع با دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدا بنابر موضع گیری خاصی نبود؛ امّا با گذر زمان و ادامه شایعه سازی ها، بیان نکات زیر ضروری به نظر می رسد
چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین شده است.به علت عدم ارتباط موضوع با دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدا بنابر موضع گیری خاصی نبود؛ امّا با گذر زمان و ادامه شایعه سازی ها، بیان نکات زیر ضروری به نظر می رسد
مرحوم هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی درباره سلمان رشدی گفت: در مورد سلمان رشدی یک نظریه فقهی امام دادند که این قابل لغو نیست، این نظریه از هزار سال پیش در کتاب‌های اسلامی وجود دارد.
آیت‌الله خامنه‌ای، مقاومت شجاعانه جهاد اسلامی را موجب ارتقاء جایگاه این جنبش در مقاومت و خنثی شدن خدعه رژیم صهیونیستی دانستند.
آیت الله مکارم در پاسخ به پرسشی درباره گل مالی کردن بدن و لباس در عزاداری گفتند: به مقدار کم مانعی ندارد، ولی به صورتی که در برخی از مناطق انجام می‌دهند و حوضچه از گل درست کرده و در آن وارد می‌شوند جایز نیست.
توئیت تایید زندگی رهبری در کانکس با پاسخ تند فرزند آیت الله خوشوقت مواجه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ