معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: نام‌های آذر و توران برای توله یوزهای پیدا شده پیشنهاد شده، اما این اقدام منوط به تصمیم کمیته نامگذاری این سازمان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این احتمال وجود دارد اپلیکیشنی که به مردم ارائه می‌شود تا با آن فیلترینگ را دور بزنند، خودش حاوی یک‌سری کد‌های مخرب مثل تروجان‌ها یا کی-لاگر‌ها باشد. این اپلیکیشن‌ها دسترسی‌هایی را می‌گیرند که می‌توانند اطلاعات کاربر ازجمله عکس‌ها، نام‌های کاربری و پسورد‌هایی که در سایت‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها مانند بانکداری اینترنتی یا سرویس‌هایی مانند ایمیل شخصی وارد می‌کند را به‌صورت غیرمجاز در اختیار بگیرند.
سازمان ثبت احوال کشور، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) آمار زوجینی که با نام‌های «علی و فاطمه» و «علی و زهرا» در سال ۱۴۰۱ در کشور به ثبت رسیده است را منتشر کرد.
باشگاه استقلال قصد دارد یکی از پیشکسوتان مطرح را به عنوان سرپرست این تیم در لیگ بیست و سوم انتخاب کند.
بیش از ۷۵۰۰ نفر با نام‌های «علی و فاطمه» و «علی و زهرا» در سال ۱۴۰۱ با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور، نوشت که هرگونه توافق احتمالی دولت کنونی آمریکا با ایران باید به تایید کنگره برسد.
حوالی رستوران شمشیری در سبزه میدان که می‌رسیم. محمد منیعی، از قهوه خانه شمشیری یاد می‌کند و می‌گوید: «پدربزرگ محمد حسن شمشیری، از نمایندگان صنف قهوه‌خانه‌داران در دوره مشروطه بود، خودش هم در کودکی شاگرد قهوه‌چی بود و بعد برای خودش قهوه‌خانه باز کرد، اما از حوالی سال ۱۳۲۰ شمسی تغییر شغل داد و چلوکبابی راه اندازی کرد.»
محمدرضا داورزنی در نامه‌ای به رئیس فدراسیون جهانی والیبال به عدم پاسخگویی شفاف آمریکایی‌ها درباره صادر نکردن ویزای تعدادی از ملی‌پوشان اعتراض کرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از جریمه احتمالی ۳۰۰ هزار دلاری به دلیل تقلب در بحث صدور مجوز حرفه‌ای خبر داد.
پرطرفدارترین نام دخترانه در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا (شامل ۲۷ کشور به علاوه نروژ، سوئیس، انگلستان و ولز) در سال ۲۰۲۱ به لحاظ تعداد «ماریا» بوده است.
بعد از اینکه شاه دست‌نشانده تاجگذاری می‌کند و بر تخت سلطنت می‌نشیند، یکی از ورودی‌های مهم تهران آن زمان را به میدان تبدیل می‌کنند و نام ‌۲۵ شهریور بر آن می‌گذارند.
فدراسیون فوتبال روز گذشته با ارسال نامه‌ای محرمانه به ۵ مربی از آن‌ها برای حضور در تیم ملی برنامه خواست.
خبرگزاری تسنیم در گزارشی، اقدام به انتشار نام 6 مربی به عنوان گزینه های سرمربیگری تیم ملی المپیک ایران کرده است.
نام‌های تکراری معابر تهران، مردم را در پیدا کردن آدرس سردرگم کرده‌است. این معضل به‌ویژه، مسافران و گردشگرانی که از دیگر شهر‌ها به پایتخت می‌آیند را وارد هزارتویی از نام‌های پرتکرار معابر و حتی برخی خیابان‌ها می‌کند.
زیرسویه‌های جدید اُمیکرون که با نام‌های ۱ BQ و XBB شناخته می‌شوند، زودتراز آنچه انتظارش را داشتیم، وارد ایران شده و تاکنون سه مورد از آن در ایران شناسایی شده است. احتمال داده می‌شود تعداد مبتلایان بیشتر از این است. با شناسایی موارد تازه، می‌توان گفت در آستانه ورود به موج هشتم کرونا هستیم. سرعت انتقال این سویه بالاتر است؛ اما به سختی سویه‌های قبلی نیست. برخی متخصصان می‌گویند ممکن است در این سویه شاهد جهش‌های خطرناکی باشیم.
واژه اسب که در اوستا آمده‌است، خود یک واژه، از دوره پیش از تاریخ و به احتمال زیاد مادی است، و در پارسی باستان (asa) بوده و در سانسکریت (acva) آمده‌است؛ و بسیاری از نام‌های اساطیری در متون کهن از این واژه گرفته شده‌است، به مانند: «اسپریس» به معنی میدان اسب دوانی و «اسپست» به معنای یونجه که با تلفظی متفاوت به برخی زبان‌های دیگر منتقل شده‌است.
سیدمحمد حسینی در گفت‌وگویی درباره برخی اخبار مبنی بر احتمال تغییر وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تغییر وزیر راه و شهرسازی جدی است و قرار است دولت یکشنبه هفته آینده گزینه پیشنهادی را در نامه‌ای به مجلس معرفی کند.
سیدمحمد حسینی در گفت‌وگویی درباره برخی اخبار مبنی بر احتمال تغییر وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تغییر وزیر راه و شهرسازی جدی است و قرار است دولت یکشنبه هفته آینده گزینه پیشنهادی را در نامه‌ای به مجلس معرفی کند.
هالند، صلاح و مانه از بزرگترین نام‌هایی هستند که حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست دادند.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال روند و دلایل حذف یا انتخاب داوران بین‌المللی برای سال آتی را تشریح کرد.
به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد چند روز قبل از هک، این مسئله اطلاع داده شده بود، بگونه‌ای در این نامه که به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ و به امضای محمدرضا زارع علی مدیرکل سابق امورمالی شهرداری تهران رسیده، به حراست شهرداری اطلاع داده شده که برخی از نیرو‌های شهرداری گفته‌اند که اخیرا بر روی سیستم هایشان پیامی مبنی بر اینکه «سیستم شما توسط فرد دیگری در دسترس می‌باشد. دستور فرمایید با توجه به اهمیت موضوع و به حداقل رساندن هرگونه تهدید، سوء استفاده احتمالی و آسیب پذیری خارجی و داخلی این موضوع بررسی شود» عنوان می‌شود.
احتمالا نامه‌ای مهم و مبنی بر بی‌توجهی به قوانین و مقررات کشور در انتخابات عامل تصمیم کامرانی‌فر بوده است.
احتمالا نامه‌ای مهم و مبنی بر بی‌توجهی به قوانین و مقررات کشور در انتخابات عامل تصمیم کامراانی‌فر بوده است.
یکی از هیئت‌های قدیمی تهران «هیئت علی پیرزن» است که ١۵٠ سال قدمت دارد. این هیئت عزاداری در کوچه معروف به خشتی در محله امامزاده یحیی (ع) راه‌اندازی شده است. بانی این هیئت عزاداری مرحوم «حاج علی قنادها» برای راه‌اندازی و ماندگاری این هیئت حسینی زحمات بسیاری کشید.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «احتمالا طرح استفاده بهینه از آثار باستانی و گنج‌ها از دستور کار مجلس خارج می‌شود»، گفت که حدود ۵۰ نماینده در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی خواسته‌اند که دولت لایحه‌ای برای حفظ و نگهداری میراث فرهنگی به مجلس ارائه کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ