انارکی با بیان اینکه سبک زندگی و نوع غذایی که افراد استفاده می‌کنند با ابتلاء به یبوست ارتباط مستقیم دارد، افزود: در وعده‌هایی غذایی که امروزه مردم استفاده می‌کنند جای مایعات و فیبرها به شکل قابل توجهی خالی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیماری ترومبوسیتوز یا پلاکت خون بالا، عارضه‌ای است که در آن تولید پلاکت‌های خون بیش از حد عادی است. پلاکت‌ها یکی از اجزای سلولِ خون هستند که در مغز استخوان به‌ همراه سایر سلول‌های خونی ساخته می‌شوند.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
با آغاز فصل گرما یکی از مشکلاتی که شایع می‌شود، گرمازدگی است. گرمازدگی زمانی بروز پیدا می‌کند که دمای بدن فرد افزایش یابد و بدن نتواند گرمای اضافی را به وسیله مکانیسم‌های تنظیم حرارت بدن دفع کند.
بی‌اختیاری ادرار مشکل اعصاب خردکن هزاران نفر در ایران است! این بیماری می‌تواند زندگی شخصی، کاری و حتی ورزش کردن و تفریح‌تان را مختل کند. در ادامه مطلب با نکاتی در ارتباط با کنترل بی اختیاری ادرار در زنان و مردان همراه ما باشید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی‌قراری، تاری دید، افزایش تعریق و ترشح بزاق و تنگی تنفس از علائم گزش است که فرد باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.
برخی دارو‌ها موقتاً یبوست را درمان می‌کنند، ولی نکته اینجاست که مصرف خودسرانه و درازمدت این دارو‌ها می‌تواند اثرات مخرب فراوانی داشته باشد.
یک فوق تخصص عفونی اطفال، علائم ابتلا به روتاویروس در کودکان را توضیح داد و راه‌های پیشگیری و درمان آن را تشریح کرد.
علائم اختلال حمله پانیک ممکن است با بیماری‌های دیگری مثل اختلال در تیروئید و قلب هم‌پوشانی داشته باشد. به همین دلیل باید برای تشخیص قطعی به پزشک مراجعه کرد. برای مطمئن شدن از این بیماری باید یک معاینه کامل بالینی و فیزیکی نسبت به بیمار انجام شود. در مرحله دوم نیز ممکن است آزمایشات خاصی بسته به شرایط و اوضاع برای بیمار بنویسند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که خوشبختانه بیماری مالاریا قابل درمان است، افزود: نکته اینجاست که انگل ها به برخی داروها و پشه کش ها مقاوم می شود و این موضوع درمان این بیماری را با چالش هایی مواجه می کند.
اضطراب اجتماعی یک بیماری قابل درمان است. اولین قدم برای دریافت کمک صحبت با یک متخصص سلامت روان است که می‌تواند یک برنامه تشخیص و درمان را به شما ارائه دهد.
در فصل بهار، با شروع گرده‌افشانی درختان و گیاهان گوناگون، هوا پر از گرده شده و برخی از افراد با استنشاق این گرده‌ها، دچار واکنش‌های حساسیتی می‌شوند. اما چه باید کرد؟
ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است. این ویتامین در نور آفتاب صبح زود قابل دریافت است. کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان، سیستم ایمنی ناسالم، عفونت و آرتریت در نوجوانی می‌شود.
کیست‌های کبدی به ندرت مستعد سرطان هستند یا به کیست‌های سرطانی تبدیل می‌شوند. پزشکان از جراحی برای درمان کیست‌های کبدی که علائم ایجاد می‌کنند یا سرطانی هستند، استفاده می‌کنند. حدود ۱ تا ۵ درصد از همه کیست‌های کبدی پیش سرطانی هستند و حدود ۳۰ درصد از این کیست‌ها سرطانی می‌شوند.
به طور کلی در سال جاری امریکا شاهد شیوع بیش‌تر نورو ویروس در مقایسه با سال گذشته بوده است. داده‌ها نشان می‌دهند میزان شیوع آن در برهه‌هایی کم‌تر بود که پروتکل‌های مرتبط با پاندمی کووید مانند پوشش اجباری ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برقرار بودند و توانایی انتشار ویروس را مختل می‌کردند.
درمان عفونت واژن از جمله مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بانوان با آن دسته پنجه نرم می‌کنند.عفونت واژن یکی از بیماری‌هایی است که در صورت عدم درمان یا تشخیص دیرهنگام ممکن است باعث مشکلات جدی شود.
بچه‌های گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال اغلب شب‌ها از درد پشت ساق پا یا زانو رنج می‌برند. این درد به دلیل سن آن‌ها به عنوان درد در حال رشد شناخته می‌شود. دانستن اینکه علت این درد چیست و چگونه آن را باید درمان کرد مطمئناً به شما در مقابله با هر دردی که فرزندتان تجربه می‌کند کمک می‌کند.
بیماری سلیاک (Celiac disease) که گاهی به آن اسپروی سلیاک یا آنتروپاتی حساس به گلوتن نیز گفته می شود وضعیتی است که در آن سیستم ایمنی بدن هنگام خوردن گلوتن، پروتئینی که در گندم، جو و چاودار یافت می شود، به بافت های خود حمله می کند؛ در نتیجه روده آسیب می بیند و فرد بیمار قادر به دریافت مواد مغذی غذاها نخواهد بود.
گل مژه در کودکان ممکن است یک مشکل رایج باشد، اما از آنجایی که می‌تواند مشابه سایر مشکلات شدیدتر به نظر برسد، بهتر است که گل مژه توسط پزشک معاینه شود. کودک خود را تشویق کنید که بهداشت را رعایت کند، زیرا این بهترین راه برای پیشگیری و کمک به بهبودی گل‌مژه است.
سیاتیک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن شروع می‌شود و تا یک پا گسترش می‌یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می‌کند.
کیست درموئید زمانی ایجاد می‌شود که بافت زیر سطح پوست جمع شود و تشکیل یک توده بدهد. این کیست‌ها ممکن است حاوی مو، دندان یا حتی اعصاب باشند. آن‌ها معمولا در بدو تولد ظاهر و اغلب روی نواحی سر و گردن دیده می‌شوند، اما ممکن است در تخمدان ها، ستون فقرات یا هر جای دیگری از بدن نیز خود را نشان دهند.
مردمک چشم با یک غشای نازک به نام ملتحمه پوشانده شده است. هنگامی که ملتحمه تحریک یا ملتهب شود، ممکن است التهاب ملتحمه اتفاق بیفتد که به نام آلرژی چشم نیز شناخته می‌شود.
رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
حمله پانیک نوعی حمله عصبی است که دلایل آن از ترس گرفته تا عفونت‌های باکتریایی و یا قند خون پایین را شامل می‌شود. در این مطلب به توضیح درباره حمله پانیک و عوامل و راه‌های درمان آن پرداخته‌ایم.
نکته بسیار مهم در پیشگیری از کمبود آب در بدن، شناسایی علائم کم آب شدن بدن است، بیشتر افراد با تکیه بر حس تشنگی، نیاز خود به دریافت آب را برآورد می‌کنند درحالی‌که تشنگی شاخص مناسبی از نیاز بدن به آب و مایعات نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ