وضعیت خاک به دلیل صنعتی شدن یا مدیریت ضعیف زمین‌های کشاورزی در بسیاری از نقاط دنیا در حال بدتر شدن است. روز جهانی خاک مردم جهان را تشویق می‌کند تا به راه‌های پایدار برای مدیریت منابع خاک فکر کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آبیاری منظم و مناسب برای رشد سالم گیاهان بسیار مهم است. برای هر گونه گیاه، میزان آبیاری متفاوت است. برخی گیاهان به خاک مرطوب نیاز دارند و برخی دیگر نیاز به خاک خشک‌تر دارند. اطمینان حاصل کنید که زمین گیاهان رطوبت کافی داشته باشد، اما از آبیاری بیش از حد هم خودداری کنید. آبیاری مناسب یکی از عوامل حیاتی برای رشد انفجاری گیاهان است.
دیواندره- با بی نتیجه ماندن تلاش های چندین ساله برای ثبت جهانی غار کرفتو به دلیل ساخت و ساز غیر مجازِداخل حریم غار در محدوده استان آذربایجان غربی، مردم خواستار ورود دستگاه های نظارتی هستند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۶ خودروی لوکس که از سال ۱۳۹۴ تاکنون با شرایط نامناسبی در انبار نگهداری می شوند، پس از فروش فوری باید در راستای رفاه و سلامت بازنشستگان هزینه شود.
این ساختمان هنوز هم پابرجاست و در ضلع غربی میدان تجریش قرار دارد.
بی احتیاطی این سرایدار دست‌کم یک میلیون دلار خسارت به آزمایشگاه تحمیل کرده است و شکایتی در این مورد از سوی دانشگاه تنظیم شده است.
سعی کنید هیچوقت برگ‌های زرد گیاه را از ساقه جدا نکنید. اجازه بدهید برگ‌های زرد خودش بیفتد و به خاک گلدان اضافه شود. اگر برگ‌های زرد را از ساقه جدا کنید، ممکن است بقیه برگ‌های سبز و سالم نیز کم‌کم زرد شوند.
حوادث ایجاد شده در بلندمرتبه ها درس عبرت نشده است و کیفی سازی ساختمان های بلند مرتبه همچنان بلاتکلیف است و این موضوع موجب تشدید نگرانی ها شده است.
اسد الله اسدی دیپلمات شاغل در سفارت ایران در اتریش کهدر سال ۱۹۹۸ به صورت غیر قانونی و بر خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بازداشت شده بود،آزاد شد تا نمادی از اقتدار توأم با مظلومیت ایران شود.
علی دوستی‌مهر می‌گوید بازیکنان حاضر در اردوی تیم زیر 20 سال ایران تنها 20 درصد از پتانسیل واقعی فوتبال ایران در این سن هستند.
گسترش بیابان در کمتر از دو دهه از ۶ هزار هکتار به بیش از ۱۴ هزار هکتار با برگزاری همایش و گفتاردرمانی حل نخواهد شد.
میکروب‌ها ذرات شیمیایی خاک را به مواد مغذی قابل جذب توسط گیاهان تبدیل می‌کنند. داده‌های یک تحقیق نشان داد که خاک تیره آمازون، حاوی میکروارگانیسم‌هایی است که در تبدیل این مواد مغذی در خاک بهتر عمل می‌کنند و بنابراین شرایط رشد گیاه در این خاک مناسب‌تر است.
به گفته «وو یان‌هوا» (Wu Yanhua) طراح ارشد برنامه‌های اکتشاف اعماق فضای چین، این کشور قصد دارد خاک مریخ را در حدود سال ۲۰۳۰ به زمین بازگرداند. نام این ماموریت تیان ون ۳ است و سومین ماموریت در برنامه اکتشاف بین سیاره‌ای چین خواهد بود.
پیاز سنبل خود را در زمان نامناسب از خاک در نیاورید تا پیاز‌های شما برای جوانه زدن دوباره انرژی کافی داشته باشند. پس از افتادن گل‌ها، ساقه گل را قطع کنید، اما برگ‌ها را نگه دارید و به روال معمول به آبیاری ادامه دهید. برگ‌ها برای ذخیره انرژی در پیاز ضروری‌اند.
جاده شمیران، تا اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی جاده‌ای خاکی و البته مستقیم بود که دارالخلافه را به آبادی‌های خوش آب و هوای شمیران وصل می‌کرد؛ بنابراین در ساخت این جاده، رد پای شاهان و شاهزادگان بیشتر از هرکسی نمود دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ریشه‌های انقلاب سال ۵۷ بر خاکی بنا شده که با باران ولایت و امامت اُنس دارد و همواره عطر مردم داری و نوع‌دوستی از آن به مشام می‌رسد.
محققان در سال ۲۰۱۶ این کارگاه مومیایی‌سازی را در نزدیکی هرم سقاره کشف کردند. در این سایت بیش از ۱۰۰ ظرف شامل پیاله‌های سفارشی و کاسه‌های قرمز دیده می‌شود. برخی از این ظرف‌ها نوشته‌هایی دارند که توضیح می‌دهد از مواد داخل آن‌ها چگونه باید در فرایند مومیایی‌کردن استفاده کرد.
ستاره شناسان در فاصله ۳۱ سال نوری از زمین سیاره ای کشف کردند که  احتمالا حیات در آن وجوددارد. این سیاره صخره ای است و همچنین تخمین زده می شود حجم سیاره ۱.۲۶ و اندازه آن ۱.۰۸ برابر زمین باشد.
عکس‌هایی که توسط یک آتش نشان از قیام گتوی ورشو در سال ۱۹۴۳ گرفته شده پس از چند دهه منتشر شد.
رئیس ستاد معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تنوع زیستی در خاک بر حفظ آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر امنیت غذایی تاکید کرد.
۶۲ هزار رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ در حدود ۱۰ سال گذشته صادر شده که قابلیت اجرا ندارد.
نخست وزیر کانادا اعلام کرد: کشورش برنامه آموزش سربازان اوکراینی را تا سال آینده میلادی ادامه خواهد داد.
سقز- پیکر مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی که روز گذشته در بیمارستان کسری تهران جان باخت روز شنبه در آرامستان آیچی شهر سقز به خاک سپرده شد.
اینکه همان شب ۱۷ شهریور، حکومت نظامی آمار کشته‌ها را با دقت و منطبق با گزارش پزشکی قانونی اعلام کند ولی مردم نپذیرفتند ثمره سال‌ها استفاده تبلیغاتی از رسانه‌ها و بی‌اعتمادی مردم به آن‌ها بود. مطابق آمار بنیاد شهید تعداد کل شهدای سال ۱۳۵۷ هم چهار هزار نفر نیست چه رسد به ۱۷ شهریور. ضمن اینکه قریب به اتفاق آنان، ساکن تهران بودند و در بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند و تعداد کاملاً مشخص است.
منابع خبری منطقه کردستان عراق خبر دادند که ترکیه طی دو سال و نیم گذشته ۵۸ مقر نظامی در مناطق کوهستانی این منطقه ایجاد کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ