ستاره شناسان در فاصله ۳۱ سال نوری از زمین سیاره ای کشف کردند که  احتمالا حیات در آن وجوددارد. این سیاره صخره ای است و همچنین تخمین زده می شود حجم سیاره ۱.۲۶ و اندازه آن ۱.۰۸ برابر زمین باشد.
کاوشگر چاندرایان ۳ هندوستان قبل از فرود روی ماه طی چند روز آینده، تصاویر خارق العاده ای از این سیاره منتشر کرده است.
دانشمندان مکان زمین‌ شناسی ای را شناسایی کرده ‌اند که به گفته آنان به بهترین وجه نشان‌ دهنده یک دوره جدید پیشنهادی به نام آنتروپوسین است که گامی بزرگ به سمت تغییر جدول زمانی رسمی تاریخ سیاره زمین محسوب می شود.
مشتری ۱۳۰۰ سیاره اندازه‌ی زمین را می‌تواند در خود جای دهد و بزرگ‌ترین سیاره در منظومه شمسی است. این سیاره، یک غول گازی با جرم یک‌هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد. این سیاره اتمسفری دارد که از هیدروژن و گاز هلیوم تشکیل شده است. روی سطح آن ابر‌های ضخیم قهوه ای، زرد، قرمز و سفید را می‌بینید، همین گاز‌ها باعث می‌شوند این سیاره رنگارنگ دیده شود.
ناهید کیانی دختر ایران زمین حالا با کسب مدال طلای جهانی، در کهکشان راه شیری تکواندو سیاره ای درخشان به نام خود ثبت کرد.
گروهی از ستاره شناسان سیاره ای فراخورشیدی در ابعاد سیاره زمین را کشف کرده اند که به نظر می رسد به طور کامل پوششی آتشفشانی دارد. طبق یافته ستاره شناسان این پوشش آتشفشانی به قدری شدید است که می تواند با فعال ترین جرم آسمانی آتشفشانی در منظومه شمسی یعنی آیو قمر مشتری رقابت کند.
سیاره فراخورشیدی LP ۷۹۱-۱۸d به دور یک ستاره کوتوله سرخ کوچک در فاصله ۹۰ سال نوری از ما در صورت فلکی پیاله در نیم‌کره جنوبی آسمان می‌چرخد.
TOI-۷۳۳b که در فاصله ۲۴۵ سال نوری از ما یافت شد تقریباً دو برابر زمین است و به دور خورشیدی کمی کوچکتر از خورشید ما می‌چرخد.
تا پیش از این ستاره شناسان فقط تاثیرات قبل و بعد از این فرایند را مشاهده کرده بودند، اما هیچ گاه سیاره ای را هنگام بلعیده شدن، ندیده بودند.
محققان برای نخستین بار یک ستاره درحال مرگ را هنگام بلعیدن سیاره ای رصد کردند. این رویداد چشم اندازی از آینده زمین در ۵ میلیارد سال آینده فراهم می کند.
میدان مغناطیسی کره زمین، از زندگی ما برروی این سیاره خاکی محافظت می‌کند و اخترشناسان حالا شواهدی از یک میدان مغناطیسی مشابه در یک سیاره صخره‌ای در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین را یافته‌اند.
در بسیاری از منظومه‌های سیاره‌ای، سیاره‌ها تمایل دارند به همسایگان خود شباهت داشته باشند. به عنوان مثال، اگر سه سیاره وجود داشته باشند که به دور یک ستاره می‌چرخند، همه آن‌ها تمایل دارند که اندازه و جرم مشابهی داشته باشند.
تیمی متشکل از ۵۰ ستاره شناس در یک پژوهش جدید وجود سیاره خارج از منظومه شمسی Wolf ۱۰۶۹b را تایید کردند که دور ستاره سرخ کوتوله‌ای مدار می‌زند.
Clouds AO گفت: «دستکاری سیارک‌ها دیگر به داستان‌های علمی تخیلی اختصاص نمی‌یابد. برج آنالما با بهره گیری از قدرت تفکر طراحی سیاره ای، میل به ارتفاع زیاد، انزوا و تحرک مداوم را مجسم می‌کند.»
ماه نورد چینی Yutu2 پس از گذشته ۴ سال در این سیاره همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و اکنون تصاویر تازه ای از سمت دورافتاده ماه به زمین فرستاده است.
ماموریت فضایی «تس» (TESS) دومین سیاره خارج از منظومه شمسی به اندازه کره زمین را در منظومه‌ای در فاصله ۱۰۰ سال نوری از ما کشف کرده است که احتمالا می‌تواند قابل سکونت باشد.
برخی الخاندرو گارناچو، ستاره جوان منچستریونایتد را با کریستیانو رونالدو مقایسه می کنند.
ماجرای سیگارهای تقلبی؛ شناسه دار شدن محصولات دخانی با هدف جلوگیری از قاچاق را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
کاوشگر «کنجکاوی» ناسا پس از سفری طولانی به منطقه ای در مریخ رسیده که میلیاردها سال قبل و هنگامی به وجود آمده که آب سیاره ناپدید شده است و در آن نمک های معدنی مختلفی وجود دارد.
دانشمندان دو ستاره کوتوله پیدا کرده اند که فقط ۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه طول می کشد تا به دور یکدیگر بچرخند و این چرخش سریع باعث جذب بخش هایی از یکی توسط دیگری شده است.
ستاره تیم ملی فوتسال ایران که گفته می شد مصدوم است، این روزها در تمرینات تیم باشگاهی خود مس سونگون حضور دارد.
برای نخستین بار در تاریخ یک فضاپیما به سیارکی برخورد کرد تا روشی برای جلوگیری از انقراض حیات روی زمین را آزمایش کند.
اطلاعات نشان می دهد جعبه کوچکی که در کاوشگر استقامت تعبیه و به مریخ فرستاده شده قادر است در سیاره سرخ به اندازه یک درخت روی زمین، اکسیژن تولید کند.