قوه قضائیه اعلام کرد: برای رعایت جنبه‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی، یک سالن برای اسکان موقت خانواده بازداشتی‌های اخیر زیر پل اوین، احداث خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سناریوی اول موفقیت نتانیاهو در رسیدن به هدف خویش است که در چارچوب آن نتانیاهو و ائتلافش موفق می‌شوند با تصویب این قانون یک گام به سوی هدف دین‌گرایان که از سال ۱۹۷۷ به دنبال تحقق آن بودند، برداشته و قوه قضاییه اسراییل را هم از دست سکولار‌ها پاکسازی کنند، با این حال این امر می‌تواند بشکه‌های باروت اصولا شعله‌ور شده در اسراییل را منفجر و شرایط دشواری را برای آینده اسراییل رقم بزند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود و فوت خانم مهسا امینی بهانه‌ای بود که اگر هم فوت نمی‌کرد، این اغتشاش‌ها توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و آن را اجرایی می‌کرد که با هوشیاری مردم برنامه‌های دشمن شکست خورد.
بر اساس اعلام رسانه قوه قضاییه، رای پرونده صادق زیبا کلام که به علت طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند، موجب اشاعه حس نا امنی روانی در جامعه شده بود صادر شد.
رئیس قوه قضائیه گفت: به دلیل اغتشاشات سال گذشته که دشمن آن را برنامه ریزی کرده بود، ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه بیش از ۴ درصد افزایش یافته بود.
در یکسال گذشته تلاش مسئولان قضایی بر برنامه محوری بوده است. امروز قوه قضاییه با چند سال پیش متفاوت است و همیشه اعلام کردیم که قوه قضاییه با برنامه حرکت می‌کند. قوه قضاییه با برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت حرکت می‌کند. در ابتدای سال گذشته برنامه‌های عملیاتی دستگاه قضا را به تفکیک دادگستری‌های سراسر کشور اعلام کردیم و این برنامه‌ها عملیاتی شده و در سال جاری نیز این کار اجرا شد و با تجربه‌ای که پیدا کردیم قطعا برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۲ پخته‌تر است.
انتظار می‌رود که قوه قضائیه در راستای احقاق حقوق پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت و همچنین اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار که منجر به امیدآفرینی و افزایش نرخ اشتغال جوانان و همچنین باعث بهبود شرایط دسترسی مردم به وکیل می‌شود، ورود جدی‌تری به این فرایند‌های کارآموزی داشته باشد. مشخص است که این وقفه‌ها که کم‌کم عمر آن‌ها به یک سال نیز می‌رسد، نباید تبدیل به رویه و عادت متولیان امر شود تا پذیرفته‌شدگان هرسال، برای ورود به شغل وکالت، معطل درب ورودی نهاد‌های متولی تربیت وکیل نمانند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از طریق خودکاربری سامانه محکومیت‌های مالی توانسته اند شرایط یک معامله امن را فراهم کنند.
علیرضابیگی گفت: نامه اولیه درباره واگذاری خودرو‌ها توسط شرکت مورد بحث که نام این شرکت توسط آقای درویشیان هم اعلام شد، مربوط به سال ١٤٠٠ بوده، اما دستور تخصیص خودرو‌ها جهت واگذاری از سوی آن خودروساز، به خرداد ۱۴۰۱ مربوط می‌شود و صراحتا دستور عدم درج در سوابق نیز روی نامه مذکور مشخص است. چگونه ممکن است یک شرکت قراردادی برای دریافت خودرو در این مقیاس ببندد، اما اعضای هیات‌مدیره شرکت از موضوع خبر نداشته باشند؟
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۹۷ اقدام برخط در راستای ماده ۳۷ آئین دادرسی کیفری میان کلانتری‌ها و مراجع قضائی صورت گرفته است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۳۴ استعلام تنها در این سامانه توسط قضات صورت گرفته است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۳۴ استعلام تنها در این سامانه توسط قضات صورت گرفته است.
رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه انتقال زندان سمنان که از مصوبات سفر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ هیئت عالی قضایی بود، شاهد تاخیر در اجرای کامل این امر بودیم؛ موضوعی که سبب می‌شود حلاوت یک اقدام امیدوارکننده برای مردم، کم شود؛ آن دسته از تصمیمات امیدوارکننده برای مردم، به شرطی حلاوت را به کام آن‌ها می‌نشاند که با سرعت تحقق یابند.
رئیس عدلیه: بر اساس برنامه هفتم، قوه قضاییه موظف است سند تحول را به‌روزرسانی کند؛ بر همین اساس معاونت راهبردی با همکاری صاحبنظران در داخل و خارج از قوه در راستای به روزرسانی این سند اقدامات مقتضی را ترتیب دهد تا در پایان سال، یک سند تحول به روزرسانی شده، تدوین و فراهم باشد.
محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نشست با مدیران سازمان تغزیرات حکومتی گفت: در اجرای احکام با تاخیر مواجه هستیم. احکامی داریم که یک یا دو سال از قطعیت آن گذشته، اما هنوز اجرا نشده است.
بنا به اطلاعاتی که قوه قضاییه از او منتشر کرده، اقدامات و ارتباطات اکبری را به دو بخش «سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸» و بعد از خروج از کشور و بازگشت مجددش در سال ۱۳۹۱ تقسیم کرده است. او پس از بازنشستگی «به فعالیت‌های پژوهشی و تجاری در بخش خصوصی روی آورده است که مورد شناسایی سرویس اطلاعات مخفی انگلیس قرار گرفته و فرآیند جذب او از سوی یک رابط ایرانی که از گذشته با اکبری ارتباط داشته، آغاز می‌شود.»
تولد سازمان‌هایی با ماهیت اطلاعاتی و امنیتی درون نهاد‌ها و قوا اتفاق عجیبی نیست. روندی ثابت طی ۴ دهه که در سال ۱۳۸۸ با ادغام معاونت اطلاعات سپاه و چند معاونت دیگر از جمله معاونت اطلاعات راهبردی سپاه و تولد «سازمان اطلاعات سپاه» به اوج خود رسید. حالا مجلس یازدهم در طرحی که اردیبهشت سال جاری در دستورکار قرار داده به دنبال ارتقای یک معاونت در قوه قضاییه به «سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه» است، اگرچه گفته می‌شود این سازمان کار اطلاعاتی و امنیتی درونی برای دستگاه قضا را بر عهده دارد کما اینکه در سپاه نیز «سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» این مهم را بر عهده دارد.
اردیبهشت سال ۹۹ بود که اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضائیه خبر از حبس تعزیزی دو نماینده زنجان در مجلس (فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان استان زنجان در مجلس دهم) به‌جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو‌ها آن هم به‌مدت ۶۱ ماه داد. در همین راستا اوایل خرداد همان سال بود که رسانه‌ها، خبر دستگیری این دو نماینده مجلس را منتشر و اعلام کردند این دو نماینده مجلس برای گذراندن محکومیت خود روانه زندان شدند.
قوه قضائیه می‌گوید یک سالن برای اسکان موقت خانواده بازداشتی‌های اخیر زیر پل اوین احداث می‌شود.
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با «عاطفه نعامی» ۳۷ ساله اظهار کرد: طبق گزارش مرجع انتظامی در تاریخ ۵ آذر ماه شخصی به کلانتری اطلاع می‌دهد که چند روزی از نامزد خود بی اطلاع بوده که به همراه خواهرزاده نامزدش و یک نفر کلیدساز به منزل وی مراجعه کرده و پس از باز کردن در متوجه میشوند متوفی در بالکن منزل اقدام به خودکشی کرده است. و بلافاصله عوامل کلانتری و آگاهی در محل حاضر و جسد متوفی را زیر پتو و در حالیکه یک شلینگ گاز مربوط به آبگرمکن دیواری نیز در زیر پتو قرار داشت، مشاهده می‌کنند.
طبق ماده ۴۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن (الحاقی مصوب ۱۳۸۹/۰۵/۰۹)، «به قوه قضاییه اجازه داده می‌شود که بخشی از محکومان مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیرداروئی را به جای زندان در اردوگاه‌های خاص نگهداری کند. دولت موظف است اعتبارات و تسهیلات و مقررات لازم را برای تهیه و اداره این اردوگاه‌ها در ظرف مدت یک سال تامین کند.»
وکلای ملت در نشست علنی امروز با اصلاح بخش‌هایی از قانون بیمه‌‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در تلاش برای پایان دادن به انتظار چندین ساله این قشر هستند.برخی نمایندگان انتقاداتی نسبت به تعیین سهم بیمه کارگران ساختمانی در روستاها و شهرها به صورت یکسان مطرح کردند و در نهایت پیشنهاداتی در مورد حداقل دستمزد ماهیانه پرداخت حق بیمه و سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی ارائه شد
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: گزینش ما یک سال و نیم طول می‌کشد و فرد را یک سال و نیم معطل می‌کنیم که بعدا به او بگوئیم آیا قبولت می‌کنیم یا نمی‌کنیم.
در هفته های اخیر در پی رویداد‌ها و اعتراضات اخیر محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سخنانی عنوان کرد که حاضر است با منتقدان و معترضان این روزها دیدار و گفتگو داشته باشد و حرف های آنها را بشنود. این نخستین بار نیست که برخی از رجال سیاسی، صحبت از گفتگو می‌کنند. بعد از رویداد‌های سال ۸۸ هم چندین بار مسئله گفتگوی ملی و یا آشتی ملی از سوی فعالان سیاسی مطرح شد. اما هیچ گاه نتوانست وارد مرحله عمل شود و صرفا یک ایده باقی ماند.
سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که خبرنگاری که برای تهیه گزارش از فرایند واکسیناسیون کرونا به مجموعه ورزشی ساعی مراجعه کرده بود با ضرب و شتم حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه و دچار شکستگی شدید در ناحیه دست شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ