رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کلید اصلی پدافند غیرعامل و مقابله با حملات سایبری دشمنان، کنترل نقاط آسیب پذیر این حوزه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳ مردادماه) پهپاد جنگی آزمایشی والکری نیروی هوایی آمریکا برای اولین‌بار با کنترل هوش مصنوعی به پرواز درآمد و یک پرواز سه‌ساعته را با موفقیت در فلوریدا به پایان رساند.
رژیم غذایی مناسب، دوری از استرس و چاقی و پرهیز از مصرف دخانیات و پرهیز از استفاده بی‌جا از دارو‌های مختلف و کنترل فشار خون بالا می‌تواند از آسیب‌های کلیوی و قلبی ناشی از دیابت جلوگیری کند.
فرمانده پاسگاه پلیس راه اق قلا گرگان گفت: گشت کنترل نامحسوس پلیس شبانه روز بر رفتار و اعمال رانندگان قانون گزیر ناظر است.
دوربین یک زیر دریایی کنترل از راه دور که در آب‌های اقیانوس هند در شرق آفریقا در عمق ۱۲۰۰ متری مشغول کاوش بود، موجودی را شکار کرد که در یک چشم به زدن شکل عوض می‌کند.
حامد انسانیت گفت: یکی از بزرگترین معضلات در بحث آب و محیط زیست، استفاده از عناوینی فاقد تعریف مشخص نظیر کم‌آبی، بحران آب و ورشکستگی آب است.
ظاهراً سیر می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به بهبود بدن کمک کند. از نظر متخصصان مصرف ۶ حبه سیر به طور روزانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.
با بالاگرفتن تنش‌ها میان روسیه و فرمانده ارتش خصوص «واگنر» وابسته به این کشور، وی اعلام کرد که کنترل روستوف را به دست می‌گیرد و به سمت مسکو حرکت می‌کند.
معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: در اطلس اجتماعی بنا بود سهم هر منطقه از آسیب‌ها مشخص و با اولویت‌بندی بر اساس نیاز هر منطقه، اعتبارات لازم به مناطق برای پیشگیری و کنترل آسیب‌ها داده شود.
دادستان تهران گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم که نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار را در سامانه به نمایش بگذارد تا مورد عمل شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.
اصفهان-معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کنترل کانون‌های بحرانی ریزگرد مرزی بین استان‌ها نیازمند تشکیل کمیته ویژه در مجلس شورای اسلامی و اختصاص ردیف اعتباری مستقل است.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در خرداد ماه تورم کاهش چشمگیری خواهد داشت، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم کنترل تورم است.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کنترل شدید فشار خون می‌تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند و به طور بالقوه خطر سکته مغزی را کاهش دهد.
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به شناسایی باکتری‌های مضر برای قارچ خوراکی شدند که کنترل آن موجب ارتقای کمی و کیفی صنعت تولید قارچ خوراکی خواهد شد.
آینده «استان‌های درگیر بالاترین نرخ فرونشست زمین» در دو سناریو بررسی شد. نتایج یک تحقیق از روند نشست زمین در پهنه‌هایی از کشور که محل سکونت نیمی از جمعیت ایران است، نشان می‌دهد، سرعت بالای برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در این مناطق باعث شده است از یکسو میزان «افت ذخایر آبی» زیرزمین تا ۴ برابر دهه‌های قبل و از سوی دیگر، نرخ سالانه فرونشست به حداقل ۵/ ۱ برابر سال‌های گذشته برسد. این بحران انسان‌ساز براساس مطالعات تیم تحقیق، ۷تهدید زیست‌محیطی و اقتصادی برای کشور در پی دارد مگر آنکه با «تدابیر ملموس» از سمت سیاستگذار مهار شود. محققان در این مطالعه تاکید می‌کنند، بحران فرونشست برخلاف بحران زلزله، قابل کنترل است؛ اما «فرصت، محدود است». در صورتی که روند برداشت از آب‌های زیرزمینی به روال حداقل یک دهه گذشته ادامه یابد، تلخ‌ترین سناریوی پیش‌رو، «تکمیل فرآیند فرونشست» و «مرگ آبخوان‌ها» خواهد بود که باعث بحران‌های جدید زیست‌محیطی و کشاورزی می‌شود. راهکارهای دستیابی به سناریوی دوم در جمع‌بندی این تحقیق، فهرست شده است.
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور از راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان در محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسائل اوراسیا می‌گوید: «واکنش وزارت خارجه به این موضوع به موقع و مناسب بود. در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور بر این نکته تاکید شد که جلوی سوءاستفاده از این حادثه گرفته و کمیته امنیتی تشکیل شود که موضوع را پیگیری کند. عیادت وزیر خارجه از مجروحان حادثه و تبیین موضوع و پخش اظهارات مهاجم از صدا و سیما در کنترل شرایط نقش مهمی داشت.»
دیابت یا قند خون یک بیماری متابولیکی است که بر اثر آن تولید انسولین در بدن مختل یا متوقف می‌شود و فرد مبتلا به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کند. شایع‌ترین نوع این بیماری به «دیابت خاموش» مشهور است چراکه فرد مبتلا می‌تواند سال‌ها از آن بی‌خبر باشد و همین مساله باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی دیگر به بدن و سلامت وی شود.
متخصص جراحی بیماری‌های چشمی گفت: یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می‌توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می‌کند، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است. بسیاری از نوزادان نارس در گذشته، به دلیل نبود دانش کافی بر اثر این عارضه با آسیب‌های جدی بینایی یا حتی نابینایی مواجه می‌شدند، اما اکنون با پیشرفت علم غربالگری این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص و کنترل است.
قند خون کنترل نشده، خطر ابتلا به عوارض جدی سلامت از جمله سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، آسیب‌های عصبی، کوری و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه دارد.
محققان دانشگاه Riverside کالیفرنیا در حال توسعه آستین‌های رباتیکی هستند که به کودکان مبتلا به فلج مغزی کمک می‌کند تا با استفاده از آن‌ها بازوی خود را کنترل کنند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اولیای دانش‌آموزان و سایر شهروندانی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، خواست تا با انجام معاینه فنی وسیله نقلیه خود در مراکز مکانیزه، از بروز آسیب‌ها و صدمات بیشتر به فرزندان خود و سایر دانش‌آموزانی که سال جدید تحصیلی را آغاز کرده‌اند، جلوگیری کنند.
حمایت از اشتغال اتباع ایرانی در مقابل پدیده اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یکی از عوامل دستیابی به استقلال اقتصادی و فرهنگی است و کنترل و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در داخل ایران علاوه بر کاهش معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی موجب فراهم‌آوردن فرصت‌های شغلی بیشتر برای هم‌وطنان و جلوگیری از آثار سوء ناشی از بی‌کاری مانند اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
به اعتقاد دکتر ملک‌نیا روانشناس کودک و نوجوان، این سبک فرزند پروری آسیب جدی را برای رشد طبیعی کودک به همراه دارد چراکه والدین کنترل‌گر در جریان رشد کودک سعی دارند به بهترین نحو فرزند خود را بزرگ کنند و به‌نوعی در فرزند پروری کمال‌گرایی دارند. آن‌ها از اینکه فرزندشان دچار خطا شود، می‌ترسند و سعی می‌کنند در تمام امور فرزندشان کنترل افراطی داشته باشند. در تمام موقعیت‌ها به‌جای فرزندشان تصمیم می‌گیرند و استقلال او را نادیده می‌گیرند.
مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه کاهش وقوع جرم و کنترل آسیب‌های اجتماعی را نتیجه همکاری دستگاه قضایی با نهادهای مردمی دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ