یکی از پرونده های پرچالش کمیته میراث ناملموس یونسکو، ثبت جهانی یلدا به عنوان پرونده مشترک ایران و افغانستان بود که بررسی آن ۴۰ دقیقه طول کشید و نماینده ۱۳ کشور درباره آن نظر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
هر تهرانی در حالت عادی ۲۰ دقیقه و در حالت پیک ترافیک باید تا ۴۰ دقیقه برای پیدا کردن جای پارک منتظر بماند.
این مقام آمریکایی گفت که بلینکن و ولیعهد عربستان به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه دیدار کردند و در خصوص موضوعاتی از جمله اسرائیل، جنگ در یمن، ناآرامی ها در سودان و همچنین حقوق بشر گفتگو کردند.
این مقام آمریکایی گفت که بلینکن و ولیعهد عربستان به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه دیدار کردند و در خصوص موضوعاتی از جمله اسرائیل، جنگ در یمن، ناآرامی ها در سودان و همچنین حقوق بشر گفتگو کردند.
عضو شورای شهر تهران گفت: در برخی مواقع مسافران بی آر تی بیش از ۴۰ دقیقه معطل می‌مانند تا اتوبوس در ایستگاه پارک وی حاضر شود و مسافران را به تجریش برسانند.
اورانیوم-۲۴۱ بسیار رادیواکتیو است، اما ایجاد آن در تعداد بسیار کم به این معنی است که احتمالا کاربرد‌های عملی قابل توجهی نخواهد داشت. نیمه‌ی عمر این ایزوتوپ جدید هنوز اندازه‌گیری نشده است، اما پیش‌بینی‌های نظری نشان می‌دهد که ممکن است تنها حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد تا این ایزوتوپ به عناصر دیگر تجزیه شود. نیمه عمر به زمان صرف شده برای از بین رفتن نیمی از عنصر گفته می‌شود.
متخصص تغذیه گفت: برخی به واسطه روزه داری و احتمال ضعف و عطش ورزش را کنار می‌گذارند، اما توصیه می‌کنیم که بعد از وعده شام حتما نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه تحرک بدنی داشته باشید.
پهپاد انتحاری پرسه‌زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد. این پهپاد به دو سری بال ایکس شکل مجهز است که با قابلیت جمع‌شوندگی کار حمل‌ونقل به میدان نبرد را بسیار ساده می‌کند. لنست می‌تواند با اهدافی در فاصله ۴۰ کیلومتری درگیر شود.
ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه روز ۱۳ اسفندماه در خیابان گلستان تهران انفجاری در یک ساختمان در محدوده کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر رخ می‌دهد.
پهپاد انتحاری پرسه‌زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد.
تی‌جی فلایینگ فیش با وزن ۱.۶۳ کیلوگرم در شکل کنونی خود، می‌تواند به مدت شش دقیقه در هر بار شارژ باتری شناور بماند یا به مدت ۴۰ دقیقه زیر آب حرکت کند. همچنین، این کوادکوپتر می‌تواند تا عمق حداکثر سه متری فرود بیاید و حداکثر سرعت آن زیر آب، دو متر در ثانیه است.
ستاره سپاهان با اخراج در ابتدای نیمه دوم ۴۰ دقیقه تیمش را برابر شاگردان قلعه نویی ده نفره گذاشت.
محاسباتی از میانگین اتلاف وقت روزانه تهرانی‌‌‌ها در ترافیک وجود دارد که این مقدار را نزدیک ۴۰‌دقیقه اعلام کرده است. با این حال برآوردهای جدید نشان می‌دهد این مقدار تا یک ساعت نیز می‌‌‌رسد. مبتنی بر این برآورد جدید شهروندان شاغل تهرانی معادل حدود ۴۰ روز کاری در هر سال را باید در ترافیک سنگین سپری کنند که مقدار قابل‌توجهی است.
هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ER قرار بود مسیر شمال شرقی را از کوالالامپور تا پکن طی کند. با این حال، حدود ۴۰ دقیقه پس از برخاستن، هواپیما در همان زمانی که ارتباطش با کنترل ترافیک هوایی قطع شد، به شدت به سمت غرب چرخید. در این زمان رادار نظامی و غیرنظامی مالزی توانست حدود یک ساعت دیگر هواپیما را شناسایی کند تا اینکه هواپیما در ساعت ۲:۲۲ بامداد به وقت محلی از محدوده رادار بر فراز دریای آندامان خارج شد.
ایرانسل به مناسبت شب یلدا، هدایای ویژه خود را اعلام کرد. این هدایا شامل ۴۰ دقیقه مکالمه هدیه پس از ۴ دقیقه مکالمه ایرانسلی و شانس دریافت ۴۰ گیگابایت اینترنت همراه و ... است.
نخستین ماموریت پروژه آرتمیس ناسا با موفقیت پایان یافت. در همین راستا یک کپسول بی سرنشین اوریون دیروز ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به وقت آمریکا در اقیانوس آرام و در نزدیکی ساحل کالیفرنیا فرود آمد.
مدارس شیفت عصر تهران امروز دوشنبه ۳۰ آبان، در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و شادی آفرینی در میان دانش آموزان، ۴۰ دقیقه قبل از شروع بازی، تعطیل می‌شوند.
مدارس شیفت عصر تهران امروز دوشنبه ۳۰ آبان، در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و شادی آفرینی در میان دانش آموزان، ۴۰ دقیقه قبل از شروع بازی، تعطیل می‌شوند.
مدارس شیفت عصر تهران امروز دوشنبه ۳۰ آبان، در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و شادی آفرینی در میان دانش آموزان، ۴۰ دقیقه قبل از شروع بازی، تعطیل می‌شوند.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم اغتشاشات خیابانی و امثالهم از کشور جمع شود، راهش روح‌الله است. امام راحل که بعد از غیبت صغری مثل و شبیه آن نیامده. کاری کرد و جملاتی گفت که از جای دیگر گرفته می‌شد. ایشان فرمود یاران من در قنداق هستند. ما مقصریم؛ من جواد نیک‌بین مقصرم؛ این آشوب‌ها و اعتراضات را فرافکنی نکنیم؛ موضوع دشمن و خارج از کشور سر جای خود.
یک موتورسیکلت پرنده که می تواند به مدت ۴۰ دقیقه با سرعت ۶۲ مایل برساعت پرواز کند، در نمایشگاه خودروی دیترویت در آمریکا رونمایی شد.
روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور اولین موتورسیکلت پرنده جهان در نمایشگاه خودروی دیترویت در ایالات متحده عرضه شد. استارت‌آپ ژاپنی «اروینس تکنولوژی» این موتورسیکلت یا «هاوربایک» پیشرفته را ساخته است؛ وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند ۴۰ دقیقه پرواز کند و به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. قیمت تخمینی نسخه آمریکایی این موتورسیکلت ۷۷۷ هزار دلار اعلام شده است. رییس نمایشگاه خودروی موتورسیتی گفت: «احساس می‌کنم به معنای واقعی کلمه ۱۵ ساله هستم و به تازگی از جنگ ستارگان بیرون آمده‌ام و سوار دوچرخه‌شان شده‌ام. این هاوربایک عالی است. البته در ابتدا کمی دلهره خواهید داشت، اما من فقط حس خوشحالی داشتم.» شوهی کوماتسو، بنیانگذار و مدیرعامل اروینس تکنولوژی نیز می‌گوید این شرکت ساخت پهپاد‌ها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را آغاز کرده است.
در هفته چهارم لیگ برتر تعداد زیادی از خانم‌هایی که بلیت الکترونیکی تهیه نکرده بودند حدود ۴۰ دقیقه پیش از شروع مسابقه با اجازه مسئولان حراست ورزشگاه آزادی وارد استادیوم شدند اما دیگر تحت هیچ شرایطی این اتفاق تکرار نمی شود.
حوالی ساعت ۲۲:۴۰ دقیقه بود که یکی از دسته‌های عزاداری منطقه در حال عبور از بلوار بود که ناگهان یک خودروی پژو ۲۰۶ که سرعت زیادی داشت سر رسید و به‌دلیل ناتوانی در کنترل خودرو با عزاداران برخورد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ